κοινωνικό-μέρισμα-δεύτερη-ευκαιρία-π-415772
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 17.12.2018 | 08:18

Κοινωνικό μέρισμα: Δεύτερη ευκαιρία -Ποιες αιτήσεις θα επανεξεταστούν

Δεύτερη ευκαιρία για το κοινωνικό μέρισμα, με δεδομένο ότι η τελευταία πληρωμή έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου, έχουν όσοι προσέκρουσαν σε «τεχνικά» προβλήματα κατά τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων. Οι διαδικασίες και οι επανέλεγχοι αναμένεται να «τρέξουν» τα επόμενα 24ωρα, καθώς η Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου είναι η ακταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΟ ΕΘΝΟΣ» , στο μικρό διάστημα που απομένει αρκετές περιπτώσεις που απορρίπτονται ή εμφανίζουν προβλήματα, αναμένεται να μπουν στο μικροσκόπιο των αρμόδιων υπηρεσιών, με στόχο την τελική πληρωμή της 28ης Δεκεμβρίου, αν και ένας πολύ μεγάλος αριθμός δικαιούχων, περίπου 1,4 εκατομμύρια, έχουν ήδη δει στους λογαριασμούς τους να πιστώνονται τα χρήματα του κοινωνικού μερίσματος.

Χιλιάδες είναι οι πολίτες, στους οποίους η αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα έχει απορριφθεί. Αναλυτικότερα,θα εξεταστούν εκ νέου ορισμένες αιτήσεις που απορρίφθηκαν για λίγα ευρώ πάνω από τα 9.000 ευρώ. Στόχος είναι να επιλεγούν οι δικαιούχοι και να υποβάλουν νέα αίτηση ώστε να καταβληθεί το μέρισμα από τα χρήματα που απομένουν από το συνολικό ποσό των 710 εκατ. ευρώ.

Τα μικρά λάθη που οδηγούν στην απόρριψη της αίτησης

Σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ, όσες αιτήσεις είχαν διαφορετικό δικαιούχο, αλλά ίδιο IBAN πάνω από τρεις φορές έχουν απορριφθεί. Παράλληλα, αιτήσεις με εμπλοκή στον έλεγχο ΙΒΑΝ- ΑΦΜ (συνδικαιούχοι) δεν έχουν ακυρωθεί αλλά έχουν μεταφερθεί για την επόμενη πληρωμή (144.000 αιτήσεις).

Η αίτηση παρά την εμπλοκή παραμένει έγκυρη οπότε θα πρέπει να διορθωθεί ή να προστεθεί IBAN συνδικαιούχου. Όσοι απορρίφθηκαν από το κοινωνικό μέρισμα, λόγω του ότι εντοπίστηκαν από το σύστημα ότι οι δικαιούχοι δεν ήταν κάτοικοι Ελλάδας τα τελευταία πέντε χρόνια, θα πρέπει να ξανακάνουν αίτηση.

Προσοχή χρειάζεται ώστε να συμπληρωθούν σωστά ο ΙΒΑΝ, το email και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου. Πρέπει να επισημανθεί πως σύμφωνα με τις οδηγίες εάν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία ο αιτών θα πρέπει να απευθύνεται στους παρακάτω φορείς:

  1. ΚΕΠ: εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ
  2. ΕΦΚΑ: εάν το πρόβλημα συνδέεται με τον χρόνο ασφάλισης
  3. ΟΑΕΔ: εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας