κάρτες-διαδρομών-οασα-πώς-θα-αποζημιω-454716
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 13.05.2020 | 09:33

Κάρτες διαδρομών ΟΑΣΑ: Πώς θα αποζημιωθούν οι κάτοχοι (παραδείγματα)

Για την πίστωση στους κατόχους καρτών απεριορίστων διαδρομών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) μίλησε ο  γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 9,89», ο κ. Σταθόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά πως «όλοι οι χρήστες μηνιαίων καρτών που τις αγόρασαν μεσούσης της κρίσης και των περιορισμών, θα πάρουν μια πίστωση χρόνου ισόποση».

Ο γραμματέας Μεταφορών έδωσε μάλιστα και συγκεκριμένα παραδείγματα για το τι θα ισχύσει για όσους επιβάτες έχουν ήδη πληρώσει κάρτες 3μηνου, 6μηνου ή ετήσιες για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις δεν χρησιμοποίησαν για ένα διάστημα.

«Αν αγόρασες μηνιαία κάρτα, θα πάρεις τουλάχιστον ένα μήνα πίστωση χρόνου στην επόμενη ανανέωση της μηνιαίας κάρτας που θα πάρεις. Στους δε χρήστες τριμηνιαίων εξαμηνιαίων και ετήσιων καρτών, θα πιστωθεί το σύνολο των ημερών που διήρκησαν τα περιοριστικά μέτρα. Δηλαδή 55 ημέρες. Επιπλέον, για τους χρήστες που θα ανανεώσουν ετήσιες κάρτες, επιπλέον των 55 ημερών, θα τους δοθεί επιπλέον έκπτωση 10%, που σημαίνει ότι αυτός που θα ανανεώσει την κάρτα του μέχρι το τέλος του χρόνου, επιπλέον των 55 ημερών θα πάρει επιπλέον άλλες 30 ημέρες, δηλαδή θα πάρει επέκταση χρόνου πληρώνοντας το αντίτιμο για την ετήσια κάρτα. Άρα αντί για 12 μήνες θα κυκλοφορεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για 15 μήνες», είπε.

Ο κ. Σταθόπουλος αναφέρθηκε επίσης στην άρση περιορισμών στις μετακινήσεις και την αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στα ΜΜΜ, τονίζοντας πως υπάρχει σταδιακή αύξηση στα δρομολόγια και έχει αποφευχθεί ως τώρα ο συνωστισμός. «Τα δρομολόγια προσαρμόζονται σιγά σιγά στο εύρος της κίνησης. Την πρώτη εβδομάδα, στις 4 Μαΐου, φτάσαμε στο 25% μιας κανονικής προ-κορονοϊού ημέρας στην Αθήνα, την δεύτερη εβδομάδα η κινητικότητα άγγιξε το 32% μιας κανονικής προ-κορονοϊού ημέρας, και από τις 18 του μήνα και μετά θα δούμε που θα κυμανθεί η ζήτηση των επιβατών» ανέφερε. Επίσης, ο γ.γ. Μεταφορών σημείωσε πως οι επιβάτες στην πλειοψηφία τους έχουν προσαρμοστεί στις οδηγίες που έχουν δοθεί για αποστάσεις μεταξύ τους και χρήση της μάσκας στα ΜΜΜ. Τέλος, όσον αφορά τον διαγωνισμό για την αγορά νέων λεωφορείων, ανέφερε πως προγραμματίζεται για το τέλος του φθινοπώρου, με στόχο να φτάσουν στην Αθήνα τα νέα οχήματα ως το τέλος του 2021.

Τι πρέπει να κάνουν οι κάτοχοι προσωποποιημένων καρτών

Την 1 η Ιουνίου θα ενεργοποιηθεί από τον ΟΑΣΑ η διαδικασία αποζημίωσης των κατόχων προσωποποιημένων καρτών ATH.ENA Card, οι οποίοι προπλήρωσαν αλλά δεν εξάντλησαν την αξία των ενεργοποιημένων καρτών τους λόγω των περιοριστικών μέτρων που τέθηκαν στις μετακινήσεις των πολιτών για την πανδημία του κορονοϊού.

Η αποζημίωση, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, θα γίνει με τη μορφή χρονικής επέκτασης σε όλους τους κατόχους.

Συγκεκριμένα, οι κάτοχοι προσωποποιημένων καρτών ATH.ENA Card που είχαν υπόλοιπο μικρότερο των 30 ημερών θα λάβουν πίστωση αξίας ενός μήνα, οι δε κάτοχοι καρτών που είχαν υπόλοιπο μεγαλύτερο των 30 ημερών θα λάβουν πίστωση αντίστοιχη με το χρόνο που διήρκησαν τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων.

Οι αποζημιώσεις θα πιστωθούν αυτοματοποιημένα, από την 1 Ιουνίου, στα αυτόματα μηχανήματα πώλησης του δικτύου του ΟΑΣΑ και θα είναι διαθέσιμες προς χρήση από τους δικαιούχους, όποτε το επιθυμήσουν εντός χρονικού διαστήματος 24 μηνών.

Επιπλέον, για τις αγορές ετήσιων καρτών θα παρέχεται πρόσθετη έκπτωση 10%, πάλι με τη μορφή χρονικής επέκτασης.

Με τα μέτρα αυτά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ στηρίζουν έμπρακτα τους τακτικούς χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ευχαριστώντας τους για την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν στους συγκοινωνιακούς φορείς του Οργανισμού.

Για περισσότερες πληροφορίες το επιβατικό κοινό μπορεί να απευθύνεται στο κέντρο εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού του ΟΑΣΑ και στο τηλεφωνικό κέντρο 11185.

Υπενθυμίζεται ότι το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού του ΟΑΣΑ έχει μεταφερθεί σε νέο χώρο στα γραφεία του Οργανισμού που βρίσκονται στο Ισόγειο της οδού Ρεθύμνου 16, 106 82, Αθήνα, λόγω της εφαρμογής προληπτικών μέτρων για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των επιβατών και των εργαζομένων του ΟΑΣΑ.

Στο πλαίσιο των μέτρων αυτών, έχουν τοποθετηθεί υαλοπίνακες μεταξύ επιβατών και εργαζομένων.

Ημέρες και ώρες εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού:

Δευτέρα 10:00 – 14:00

Τετάρτη 10:00 – 14:00

Παρασκευή 10:00 – 14:00