κ-καραμανλής-στόχος-η-δημόσια-διοίκησ-316247
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 27.07.2009 | 00:00

Κ. Καραμανλής: στόχος η δημόσια διοίκηση να υπηρετεί τον πολίτη

«Κομβικής σημασίας», χαρακτήρισε τη μετάβαση της δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του στο ΚΕΠ Ηλιούπολης, όπου ενημερώθηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο και τον υφυπουργό Χρήστο Ζώη για τη λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών.
 
Ο πρωθυπουργός, έδωσε την ταυτότητά του σε εργαζόμενη στο συγκεκριμένο ΚΕΠ προκειμένου να του πάρει Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης(ΑΜΚΑ), ενώ υπογράμμισε τα ΚΕΠ που λειτουργούν σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα, είναι υπηρεσίες κομβικής και καίριας σημασίας για τη μετάβαση της δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή, αλλά και για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη.

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, ο στόχος που έβαλε η κυβέρνηση πριν από πέντε χρόνια ήταν «να κάνουμε τη δημόσια διοίκηση πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική, πιο φιλική στον πολίτη», ωστόσο, όπως είπε «μένουν να λυθούν πολλά χρόνια και διαρθρωτικά προβλήματα. Μένουν να γίνουν πολλά ακόμα, πολλά περισσότερα. Η πολιτική βούληση είναι δεδομένη, η αποφασιστικότητα αποδεικνύεται στην πράξη, η πραγματικότητα είναι ότι έγιναν και γίνονται σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση που όλοι θέλουμε και στοχεύουμε, ένα κράτος, μια δημόσια διοίκηση στην υπηρεσία του πολίτη».

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό ο θεσμός έχει την καθολική αναγνώριση και τη στήριξη των πολιτών, ενώ συνεχάρη τους εργαζόμενους γιατί, όπως είπε, αυτό το κεκτημένο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην δική τους συμβολή, στον τρόπο με τον οποίο διεκπεραιώνουν σημαντικές και κοινωνικές ευαίσθητες εργασίες, όπως πρόσφατα η απόδοση του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης σε πάνω από 1,6 εκατ. πολίτες.

Αναφερόμενος στην λειτουργία των ΚΕΠ, όταν τα παρέλαβε η Ν.δ., το 2004, επισήμανε «παραλάβαμε τα ΚΕΠ να λειτουργούν πρόχειρα και πειραματικά, χωρίς σταθερό νομικό καθεστώς και χωρίς εγγεγραμμένες πιστώσεις. Οι εκκρεμότητες αυτές αντιμετωπίστηκαν και σήμερα τα ΚΕΠ λειτουργούν ως Κέντρα Ολοκληρωμένων συναλλαγών δίπλα στον πολίτη, κοντά τον τόπο που κατοικεί ή εργάζεται» και πρόσθεσε: «διασφαλίζουν γρήγορη εξυπηρέτηση για 1.045 διαδικασίες που διεκπεραιώνουν για πολλές από τις οποίες αρκεί μόνο μία επίσκεψη, ενώ για πολλές άλλες υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αίτησης μόνο με ένα τηλεφώνημα στον αριθμό 1500».

Να σημειωθεί ότι το 2008 εξυπηρετήθηκαν από τα ΚΕΠ 7 εκ. πολίτες, ενώ από την 1η Μαΐου η Εθνική διαδικτυακή πύλη της δημόσιας διοίκησης «ΕΡΜΗΣ» υποστηρίζει το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από τα ΚΕΠ και το σύνολο των αιτημάτων των πολιτών.
Στο σύστημα εντάσσονται νέες ηλεκτρονικές συναλλαγές, όπως αυτές που αφορούν την
ίδρυση νέων επιχειρήσεων, που εγγυώνται μείωση του χρόνου και του κόστους για την έναρξη μιας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας. «Αυτό είναι πολύ σημαντικό – υπογράμμισε ο πρωθυπουργός- ιδιαίτερα σήμερα, που οι νέες επενδύσεις και η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης είναι μονόδρομος για την ασφαλή έξοδο από τη διεθνή οικονομική κρίση».

Όπως είπε, μέσω του συστήματος ΕΡΜΗΣ κάθε πολίτης έχει πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσει την ψηφιακή υπογραφή του, δηλαδή να συναλλάσσεται με τις υπηρεσίες του δημοσίου μέσα από τον υπολογιστή του, χωρίς καν να μετακινείται, από το σπίτι ή την εργασία του. Επιπλέον, μπορεί να διαθέτει τη δική του ασφαλή ηλεκτρονική θυρίδα, όπου αποθηκεύει ψηφιακά υπογεγραμμένα όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα και πιστοποιητικά του για αρχειοθέτηση και μελλοντική χρήση.

                   Π. Παυλόπουλος: ο “ΕΡΜΗΣ” διευκολύνει τους πολίτες

Από την πλευρά του, ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε «γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια από το 2004 – διότι όλα τα ΚΕΠ ήταν πριν σε εμβρυακή κατάσταση – από τη μία πλευρά ο πολίτης να μην ταλαιπωρείται, από την άλλη η διοίκηση να είναι πιο αποτελεσματική και πιο διαφανής. Μην ξεχνάμε ότι όσο λιγότερες καθυστερήσεις έχουμε στις διοικητικές συναλλαγές, τόσο καλύτερα για τον πολίτη, τόσο λιγότερα προβλήματα γραφειοκρατίας έχουμε και ,τέλος, τόσο καλύτερα επιτυγχάνεται η διαφάνεια». Τόνισε δε ότι μετά την ενεργοποίηση της Εθνικής δικτυακής Πύλης «ΕΡΜΗΣ» η πρόσβαση στη διοίκηση είναι ευκολότερη για τον πολίτη. «Γίνεται πράξη αυτό που λέμε η διοίκηση στην υπηρεσία του πολίτη», τόνισε και πρόσθεσε: «έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε αλλά ήδη έχουν γίνει πολλά βήματα για το καλό του πολίτη και το καλό της κοινωνίας».