γέφυρα-μετάβασης-στην-ψηφιακή-διοί-318887
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 20.03.2009 | 00:00

«Γέφυρα» μετάβασης στην ψηφιακή διοίκηση, η διοικητική μεταρρύθμιση

«Το σχέδιο της κυβέρνησης για ριζική αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Απλουστεύονται και επιταχύνονται οι διοικητικές διαδικασίες, περιορίζονται δραστικά τα διοικητικά βάρη και βελτιώνονται οι υπηρεσίες που παρέχονται στον πολίτη». Αυτά τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος συμμετέχοντας μέσω τηλεδιάσκεψης στην ημερίδα του Εθνικού Κέντρου δημόσιας διοίκησης και Αυτοδιοίκησης με θέμα: «Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές στην ηλεκτρονική μάθηση-τηλεκπαίδευση».

Και όλα αυτά, όπως ανέφερε, γίνονται με οδηγό το επιχειρησιακό σχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τη «διοικητική Μεταρρύθμιση» 2007-2013, το οποίο «αποτελεί τη γέφυρα για τη μετάβαση σε μια ψηφιακή διοίκηση».

Η προώθηση της μάθησης μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δήλωσε ο Π. Παυλόπουλος «δίνει προτεραιότητα στην έρευνα, ώστε να γίνεται δημιουργική ενσωμάτωση των νέων μέσων στη διαδικασία της επιμόρφωσης και να επιτυγχάνονται καλύτερα αποτελέσματα και επιδόσεις», προκειμένου να ωφεληθεί ο πολίτης, ο οποίος θα απολαμβάνει καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες.

Πρόσθεσε δε ότι το Εθνικό Κέντρο δημόσιας διοίκησης-Αυτοδιοίκησης βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση καινοτόμων προσεγγίσεων για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των υπαλλήλων και πως στο πλαίσιο αυτό, ήδη από το 2007, εφαρμόζει προγράμματα τηλεκπαίδευσης, μέσα από το έργο «Ανάπτυξη Ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης – Αναμόρφωση και αναδιοργάνωσή της στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας».

Ειδικότερα, με την υλοποίηση προγραμμάτων e-learning παρέχεται η δυνατότητα για αύξηση του ρυθμού κατάρτισης υπαλλήλων, σε σύγκριση με το παρελθόν, και επομένως μεγαλύτερη αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης, κάλυψη αναγκών επιμόρφωσης και πληροφόρησης σε δυσπρόσιτες, νησιωτικές και μη αστικές περιοχές, σύμφωνα με τους άξονες της περιφερειακής ανάπτυξης και της ουσιαστικής αποκέντρωσης, δυνατότητα επιμόρφωσης ατόμων με αναπηρίες, εξατομίκευση της εκπαίδευσης και προσαρμογή στις προσωπικές ανάγκες των εκπαιδευομένων, ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης, κατάργηση των περιορισμών τόπου και χρόνου στην εκπαιδευτική διαδικασία, αύξηση της αποδοτικότητας και μείωση του κόστους εκπαίδευσης.

Τέλος, ο υπουργός Εσωτερικών επισήμανε ότι από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης και τα 12 Περιφερειακά Ινστιτούτα, από το Μάρτιο του 2007 ως σήμερα, δηλαδή μέσα σε περίπου δύο χρόνια, έχουν εκπαιδευθεί ήδη 2.222 στελέχη της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε 145 επιμορφωτικά προγράμματα ηλεκτρονικής μάθησης, ενώ έχουν προηγηθεί 55 προγράμματα για τηλ-εκπαιδευτές.