γ-μαγκριώτης-το-ρυθμιστικό-σχέδιο-εν-316213
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 29.07.2009 | 00:00

Γ. Μαγκριώτης: το Ρυθμιστικό Σχέδιο εντείνει την υποβάθμιση του Πειραιά 

Τις μεγάλες καθυστερήσεις στα δημόσια έργα που αφορούν στον Πειραιά και τα προβλήματα της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ συζήτησε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα δημοσίων Έργων Γιάννης Μαγκριώτης στις διαδοχικές συναντήσεις που είχε με το δήμαρχο Παναγιώτη Φασούλα και το νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα.

«Συζητήσαμε τα μεγάλα προβλήματα, ειδικότερα τα κυκλοφοριακά και του περιβάλλοντος, που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς και διαπιστώσαμε ότι ο νομός Πειραιά αλλά και η ευρύτερη περιοχή της δυτικής Αθήνας, του Πειραιά και της δυτικής Αττικής είναι περιοχές απολύτως εγκαταλελειμμένες από την πλευρά της κυβέρνησης», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.

Όπως είπε, αυτό φαίνεται και από τα σχέδια της κυβέρνησης για την επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού της Αττικής αλλά και με τους σχεδιασμούς και τα κονδύλια που έχει δεσμεύσει για τα δημόσια έργα στην 4η προγραμματική περίοδο, την περίοδο του ΕΣΠΑ, μέχρι το 2015.

Αναφερόμενος στις συνεχείς αναβολές στην έναρξη κατασκευής της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς τον Πειραιά, του τμήματος δηλαδή από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά, τόνισε ότι το έργο αυτό ήταν ενταγμένο να χρηματοδοτηθεί και αυτός ήταν ο σχεδιασμός του ΠΑΣΟΚ από το Γ’ ΚΠΣ και να ολοκληρωθεί με χρηματοδότηση από το δ’ ΚΠΣ. «Η κυβέρνηση με καθυστέρηση δημοπράτησε το έργο, το 2006. Η δημοπράτηση όμως, ακυρώθηκε από τον κ. Σουφλιά και ακόμα δεν μας έχει δώσει πειστικές εξηγήσεις. Η εξήγηση ότι δεν υπήρξε ανταγωνισμός, ενώ υπήρχαν 4 κατασκευαστικοί όμιλοι, οι οποίοι συνέχιζαν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό, δεν στέκει. Το αποτέλεσμα είναι η νέα δημοπράτηση να έχει και αυτή τα ίδια προβλήματα, πάλι με ενστάσεις και προσφυγές», τόνισε.

Όπως είπε, με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς, έπρεπε στις αρχές του 2009 να έχει ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, ώστε να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε έξι χρόνια και να χρηματοδοτηθεί από το δ’ ΚΠΣ. «Οι καθυστερήσεις μέχρι σήμερα έχουν στερήσει τα 130 εκατομμύρια ευρώ που είχαν δεσμευτεί στο Γ’ ΚΠΣ. Έτσι μέχρι το 2015 έχουμε ένα έλλειμμα περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση αυτού του έργου. Είναι βέβαιο όμως ότι δεν πρόκειται στην καλύτερη περίπτωση να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου μέσα στο 2010», δήλωσε.

Μάλιστα, ζήτησε από την κυβέρνηση «αντί ν’ ανακοινώνει για καθαρά επικοινωνιακούς και μικροκομματικούς λόγους συνεχώς επεκτάσεις του μετρό που καλύπτουν όλη την Αττική, να κάνει πράξη αυτά για τα οποία υπήρχαν δεσμεύσεις και πόροι από την 3η και 4η προγραμματική περίοδο. Ν’ αφήσει τα μεγάλα λόγια, τα λόγια του μακρινού μέλλοντος και ν’ ασχοληθεί με τα προβλήματα του σήμερα, γιατί χάνεται χρόνος, ο κόσμος ταλαιπωρείται και φυσικά χάνονται πόροι».

Παράλληλα, ζήτησε από τον κ. Σουφλιά να δώσει δεσμευτικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων προς το Ελληνικό, την Ανθούπολη και το Χαϊδάρι καθώς και για την ολοκλήρωση και λειτουργία των τριών νέων σταθμών Χολαργού, Νομισματοκοπείου και Αγία Παρασκευή.

«Για τον Πειραιά υπάρχει μεγάλη αναγκαιότητα για ένα τριπλό έργο πολλαπλής χρήσης που εδώ και χρόνια έχει αναδειχθεί ως κεντρικό: η επέκταση του τραμ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, η υπογειοποίηση του ηλεκτρικού και η κατασκευή του οδικού άξονα από το Φάληρο προς τον Πειραιά, της σύνδεσης δηλαδή του λιμανιού και του κέντρου του Πειραιά με την Αττική οδό», τόνισε. 

Καταλήγοντας, τόνισε ότι ο Πειραιάς και η δυτική πλευρά της Αθήνας και της Αττικής «είναι σε απόλυτη απομόνωση, σε οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντολογική υποβάθμιση. Το ρυθμιστικό του κ. Σουφλιά εντείνει και οξύνει αυτά τα προβλήματα».

«Ουραγό» στις προτιμήσεις της κυβέρνησης χαρακτήρισε τον Πειραιά ο κ. Φασούλας και πρόσθεσε ότι ο δήμος προχωρά στη λύση των μεγάλων προβλημάτων που είναι «το κυκλοφοριακό, τα κτίρια φαντάσματα και το οικονομικό ζήτημα του Πειραιά».