έμφαση-στο-θαλάσσιο-τουρισμό-από-τον-α-321959
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 11.05.2008 | 00:00

Έμφαση στο θαλάσσιο τουρισμό από τον Α. Σπηλιωτόπουλο στον Πόρο

Έμφαση στο θαλάσσιο τουρισμό έδωσε κατά τη συνάντησή του με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τουριστικών φορέων του Πόρου στη διάρκεια της επίσκεψης που πραγματοποίησε στο νησί με αφορμή την έναρξη των εργασιών του 7ο International Yachting Symposium, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Άρης Σπηλιωτόπουλος.

Στην εισήγησή του ο κ. Σπηλιωτόπουλος εστίασε στις δυνατότητες του Πόρου και εν γένει της νησιωτικής Ελλάδας, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω ο θαλάσσιος τουρισμός, τμήμα του οποίου είναι και το yachting. Πεδίο στο οποίο, όπως επεσήμανε, η Ελλάδα παραμένει ηγέτιδα δύναμη.

«Στο κομμάτι Ήλιος – Θάλασσα, υπάρχουν και άλλες ανταγωνίστριες προς την Ελλάδα χώρες, όπως, για παράδειγμα, οι Ισπανοί. Αλλά στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού η Ελλάδα είναι μπροστά. Όσο και αν λέμε πολλές φορές ότι ενδεχομένως να μην έχουμε τις υποδομές που άλλες ανταγωνίστριες χώρες έχουν -για παράδειγμα, ίσως να μην έχουμε τις εκπληκτικές μαρίνες που υπάρχουν αλλού- εν τούτοις, δεν έχουμε την μονοτονία που έχουν αυτές οι χώρες. Αυτή η μοναδικότητα μας δίνει τη δυνατότητα να λέμε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός είναι η βαριά ατμομηχανή της τουριστικής ανάπτυξης», είπε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα εγκαινιάζοντας την έκθεση σκαφών αναψυχής η οποία πραγματοποιείται στον Πόρο και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις αυτού του τύπου, που διοργανώνονται σε ετήσια βάση, τόνισε ότι «πρέπει κάποια στιγμή να απενοχοποιήσουμε τον θαλάσσιο τουρισμό, να πάψουμε να σκεφτόμαστε ότι πρόκειται για τουρισμό πολυτέλειας, αλλά να συνειδητοποιήσουμε ότι απευθύνεται σε όλα τα βαλάντια, είτε πρόκειται για Έλληνες πολίτες, είτε για ξένους επισκέπτες. Γιατί, πράγματι, κάποιος μπορεί να απολαύσει τον θαλάσσιο τουρισμό είτε με ένα μικρό σκάφος, το οποίο τελικά να του κοστίσει λιγότερο από ότι του κοστίζει ένα δωμάτιο σε ένα μέσο ξενοδοχείο είτε, από την άλλη πλευρά, αν κάποιος επιθυμεί διακοπές πολυτελείας, υπάρχουν μεγάλα, πολυτελέστατα σκάφη που αυτή την ανάγκη μπορούν να την εξυπηρετήσουν», είπε, συμπληρώνοντας πως «από τη στιγμή που θέλουμε να απευθυνθούμε σε νέες αγορές, είμαστε υποχρεωμένοι να αγκαλιάσουμε, να αναδείξουμε και να ενισχύσουμε τον θαλάσσιο τουρισμό».

Παράλληλα κατά τη συνάντηση, ο κ. Σπηλιωτόπουλος ενημερώθηκε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τουριστικοί επιχειρηματίες και δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης θα σταθεί συμπαραστάτης τους, στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων αυτών. Αναγνώρισε ότι οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και οι δομικές λειτουργίες έχουν οδηγήσει σε καθυστέρηση την υλοποίηση συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, υπογράμμισε ωστόσο ότι παραμένει αδιαπραγμάτευτη η επιθυμία και η βούληση που υπάρχει από πλευράς της κυβέρνησης να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια.

Να σημειωθεί ότι είναι έτοιμο προς παράδοση στο δημοτικό Λιμενικό Ταμείο του Πόρου, τουριστικό καταφύγιο χωρητικότητας 54 θέσεων, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 εκατομμυρίων ευρώ. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος έκανε ειδική αναφορά και στο ζήτημα των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για θεματικό τύπο στον οποίο μπορεί να διακριθεί ο Πόρος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κάλεσε τους αρμόδιους να υποβάλλουν σχετικές προτάσεις για την ανάδειξη των περιοχών του Πόρου που μπορούν να αναπτυχθούν τουριστικά μονοπάτια.

Αναφορικά μάλιστα με την προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού συνολικά, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης σημείωσε την πρωτοβουλία του ΕΟΤ και του ΗΑΤΤΑ, υλοποιώντας σχετική δέσμευσή του προς το Ρώσο ομόλογό του, να φιλοξενήσουν στο νησί, Ρώσους tour operators καθώς, όπως είπε, αναδυόμενες τουριστικές αγορές, όπως η ρωσική, η κινέζικη και η αραβική, αναζητούν διαφορετικούς τύπους τουρισμού.

Ερωτηθείς σχετικά με τις εκτιμήσεις του για τη φετινή τουριστική χρονιά, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης εξέφρασε την πεποίθηση ότι, παρά την ανοδική πορεία του ευρώ που έχει προκαλέσει προβλήματα σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, τα πρώτα δείγματα για την Ελλάδα, είναι θετικά. «Όταν έχεις ‘διαμάντια’ όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, τότε ξέρεις ότι υπάρχουν οι άμυνες και τα αναχώματα για να αντιμετωπίσεις ακόμα και το δύσκολο και ακριβό ευρώ με συγκρατημένη αισιοδοξία» τόνισε, προσθέτοντας: «Με συγκρατημένη αισιοδοξία και με κινήσεις εξωστρέφειας προσπαθούμε να ξανακάνουμε την Ελλάδα μόδα και, με αυτόν τον τρόπο, να αμυνθούμε και να συγκρατήσουμε όσο μπορούμε τους επισκέπτες».