δημοπρατήθηκε-το-νέο-αεροδρόμιο-hρακλ-315949
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 01.09.2009 | 00:00

δημοπρατήθηκε το νέο αεροδρόμιο Hρακλείου Κρήτης

Το 2015 αναμένεται να είναι έτοιμος νέος διεθνής Αερολιμένας του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι, τη δημοπράτηση του οποίου ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩδΕ Γιώργος Σουφλιάς.

Το νέο Αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», το οποίο έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια της χωρητικότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του. Με την κατασκευή του νέου αερολιμένα αναμένεται να εξυπηρετούνται περισσότεροι από 5,5 εκ. και μέχρι και 10 εκ. επιβατών το χρόνο.

Οπως είπε ο υπουργός, η γενικότερη σημασία του νέου αυτού έργου «είναι κομβική όχι μόνο για την παραπέρα ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων στην Κρήτη, αλλά και για την εθνική μας παρουσία στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου».

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στα τεύχη του διαγωνισμού, προβλέπονται συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την αρμονική ένταξη του αεροδρομίου στο ιστορικό, πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της Κρήτης.

Το ελληνικό δημόσιο θα έχει την πλειοψηφία στο επιχειρηματικό σχήμα που θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου με ποσοστό συμμετοχής 55%. Ο χρόνος παραχώρησης ορίστηκε σε 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής) και το νέο διεθνές αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί προς χρήση προ της τουριστικής περιόδου του 2015.

Το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου στην Εταιρεία του Νέου διεθνούς Αεροδρομίου, θα είναι 55% (όσο και αυτό του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”).

Με συνολικό κόστος περίπου 1 δισ. ευρώ η συμβολή του δημοσίου ορίστηκε στα 220 εκατ. Ευρώ. «Ο ιδιώτης, παρά το ότι θα συμμετέχει στην εταιρεία με 45%, αναλαμβάνει πέραν των 220 εκατ. ευρώ όλο το κόστος μελέτης-κατασκευής που απαιτείται, με ίδια κεφάλαια και δάνεια, και μάλιστα χωρίς την παραμικρή εγγύηση του ελληνικού δημοσίου», τόνισε ο κ. Σουφλιάς.

Παράλληλα, θα κατασκευαστεί και ένας νέος οδικός άξονας που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου, και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος, στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου, με δυνατότητα επέκτασης και σύνδεσης με το ΝΟΑΚ.

Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 09/02/2010 και εάν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, έσα στο α’ Εξάμηνο του 2010 θα ανακηρυχθεί ο Ανάδοχος, ο οποίος θα αποτελέσει τον μειοψηφικό Εταίρο του δημοσίου στο νέο Αεροδρόμιο. “Με βάση το σχεδιασμό μας, εκτιμούμε ότι το αργότερο έως το 2015 θα ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου”, ανέφερε ο υπουργός.

Παράλληλα, η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού:

– Κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών και

– Κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν πάνω από 2.500 μόνιμες θέσεις εργασίας στο αεροδρόμιο και τις υποστηρικτικές δραστηριότητές του.

Ο υπουργός επεσήμανε επίσης ότι η κατάργηση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής: θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση, 2.780 στρεμμάτων, με αξία πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. 

                                 ΠΑΣΟΚ: οι δημοπρατήσεις θα επανεκτιμηθούν

Την επανεκτίμηση τόσο της δημοπράτησης του αεροδρομίου στο Καστέλι όσο και αυτής των νέων αυτοκινητοδρόμων της Αττικής από το ΠΑΣΟΚ προαναγγέλλει με δήλωσή του ο πολιτικός εκπρόσωπος για θέματα δημοσίων έργων Γιάννης Μαγκριώτης. «Βασικοί μας στόχοι θα είναι, μέσα από την διαφάνεια, η διασφάλιση του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης, τόσο της Αττικής, όσο και της Κρήτης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκριώτης και αφήνει σαφέστατα υπονοούμενα για τις δημοπρατήσεις: «Αξίζουν συγχαρητήρια στον κ. Σουφλιά, ο οποίος, την ίδια ώρα που έχει εισηγηθεί εκλογές σε λίγες ημέρες, δημοπρατεί τα δύο τελευταία μεγάλα έργα και μάλιστα με το καθεστώς των «Συμβάσεων Παραχώρησης».