αλλάζει-ο-χάρτης-των-συγκοινωνιών-στη-316515
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 16.07.2009 | 00:00

Αλλάζει ο χάρτης των Συγκοινωνιών στην Αττική

Με τη σταδιακή επέκταση των λεωφορειολωρίδων σε 150 χιλιόμετρα και τη δημιουργία ειδικών λεωφορειακών γραμμών ταχείας διέλευσης με λίγες στάσεις, αναμορφώνεται ο χάρτης των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική.

Οι αλλαγές αναμένεται να φέρουν πιο γρήγορα λεωφορεία, που θα κινούνται σε ελεύθερες λεωφορειολωρίδες και διπλασιασμό των δρομολογίων τους, κάτι που θα καλύψει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Ειδικότερα, το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων θα επεκταθεί σταδιακά την επόμενη δεκαετία από 50 χλμ σε 150 χλμ. προς τον Πειραιά, την Καλλιθέα, την Αθήνα και τα δυτικά προάστια.

Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης του λεκανοπεδίου περιλαμβάνει τη μείωση των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης και την αύξηση των δημοτικών και διαδημοτικών γραμμών, που θα συνδέουν διάφορα προάστια με τους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού, καθώς και γραμμές που θα συνδέουν σταθμούς του μετρό. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν και 19 γραμμές ταχείας διέλευσης, με ελάχιστες στάσεις.

Στο νέο σχέδιο μεταφορών προβλέπονται ακόμα η επέκταση μετρό και τραμ, η αναβάθμιση των στάσεων, η δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης και η προμήθεια νέων οχημάτων αστικών συγκοινωνιών, Μάλιστα, σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλα τα μέσα το έξυπνο εισιτήριο και το σύστημα τηλεματικής. 

Η δεύτερη διαβούλευση που πραγματοποίησε ο ΟΑΣΑ για τον επανασχεδιασμό του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών, αποτελεί το τελευταίο βήμα πριν την ολοκλήρωση του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής. Αυτό, τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδης Στυλιανίδης, σημειώνοντας ότι το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών αναμένεται να παραδοθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο και στο πλαίσιο αυτού, συγκροτείται στον ΟΑΣΑ εξειδικευμένη ομάδα μελετών, η οποία με την βοήθεια ειδικού λογισμικού, θα παρακολουθεί την ανάπτυξη των δικτύων, θα πραγματοποιεί προβλέψεις των συγκοινωνιακών μεγεθών και τάσεων και θα ποσοστικοποιεί όλες τις εναλλακτικές προτάσεις, ώστε να προγραμματίζονται οι δράσεις για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αττικής.

Πρόσφατα, το υπουργείο Μεταφορών εγκαινίασε, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, μία δημόσια διαβούλευση με τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, την επιστημονική κοινότητα και τους πολίτες, με στόχο την αναμόρφωση του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

«Βασική επιδίωξή μας αποτελεί η αναμόρφωση, σε συμφωνία με τις τοπικές κοινωνίες, του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, έτσι ώστε να βελτιωθεί αισθητά η καθημερινότητα του πολίτη», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης και πρόσθεσε «επιθυμία μας είναι οι κάτοικοι της Αθήνας να αγκαλιάσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή δίνουμε βάρος στη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προκειμένου οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα να καταστούν γρήγορες, άνετες, αξιόπιστες, οικονομικές και, φυσικά, οικολογικές».

Όπως είπε, στα πλαίσια αυτό προωθούνται οι συνδυασμένες μεταφορές, με έμφαση στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και την ενδυνάμωση του ρόλου τους. «Η συστηματική προσπάθεια, που αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών συμπεριλαμβάνει και την εισαγωγή νέων, τεχνολογικά προηγμένων υπηρεσιών, που τίθενται πλέον στην υπηρεσία των επιβατών και συμβάλλουν ουσιαστικά στην καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεών τους», τόνισε.

Ήδη, ξεκινούν οι ενέργειες για την υλοποίηση του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και την εφαρμογή της τηλεματικής στην ΕΘΕΛ και τον ΗΛΠΑΠ. Πρόκειται για δύο σύγχρονα συστήματα, που θα συντελέσουν καταλυτικά στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό του λεκανοπεδίου.

Στη διαβούλευση συμμετείχαν εκπρόσωποι των συγκοινωνιακών φορέων της Αττικής, εκπρόσωποι των συναρμόδιων υπουργείων, επιμελητηρίων και σωματείων εργαζομένων, ενώ σημεία του νέου σχεδιασμού ανέπτυξαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ δ. Τσιμπούλας και Γ. Πανδρεμένος, αντίστοιχα.