μετα-οτα-για-πλειοψηφία-ποε-οτα-χέρι-χέ-375734
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 25.02.2018 | 13:16

ΜΕΤΑ-ΟΤΑ για πλειοψηφία ΠΟΕ-ΟΤΑ: Χέρι-χέρι με ιδιοκτήτες παιδικών σταθμών

Ό,τι βαδίζει χέρι-χέρι με τους ιδιοκτήτες παιδικών σταθμών αλλά και με την ΚΕΔΕ, επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί ψηφοθηρικά το θέμα ενόψει του επικείμενου Συνεδρίου της ΠΟΕ-ΟΤΑ, κατηγορεί την πλειοψηφία της ΠΟΕ-ΟΤΑ το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ. Σε ανακοίνωσή του αναφερόμενο εμμέσως στην αποκάλυψη της aftodioikisi.gr, για την παλαιότερη, σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, θέση των ίδιων στελεχών ΣΥΝΑΝ και ΔΑΚΕ, τονίζει χαρακτηριστικά: “Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι με τη λανθασμένη και συντεχνιακά διαμορφωμένη θέση της ΠΟΕ-ΟΤΑ, συντάχθηκαν ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιοκτητών Παιδικών Σταθμών (ΠΑΣΙΠΣ) και η ΚΕΔΕ, οι φορείς δηλαδή από τη θέση τους και τα συμφέροντα που υπηρετούν (ΠΑΣΙΠΣ) αλλά και από τις πολιτικές τους επιλογές (ΚΕΔΕ), είναι αντίθετοι με την ενίσχυση του δωρεάν, δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των Παιδικών Σταθμών στη χώρα μας”. Και προσθέτει με έμφαση: |Ως ΜΕΤΑ-ΟΤΑ προσεγγίζουμε το θέμα με βάση αρχές, απορρίπτοντας κάθε συντεχνιακή αντίληψη και χωρίς να μπαίνουμε στο παιχνίδι που στήνει η κυβέρνηση και κάποιοι επιχειρούν να το εκμεταλλευτούν ψηφοθηρικά λόγω του επικείμενου Συνεδρίου της ΠΟΕ-ΟΤΑ”.

Aναλυτικά:

Το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ για τη δίχρονη υποχρεωτική

προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

Η σωστή, δίκαιη και μη συντεχνιακή

θέση του ΜΕΤΑ-ΟΤΑ

Ένα διαχρονικό αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος της χώρας μας, για την υποχρεωτική δίχρονη, δημόσια, προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, αντί να ενώσει όλες τις δυνάμεις του συνδικαλιστικού και εκπαιδευτικού κινήματος, χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την μη εφαρμογή και υπονόμευσή της.

Ως ΜΕΤΑ-ΟΤΑ προσεγγίζουμε το θέμα με βάση αρχές, απορρίπτοντας κάθε συντεχνιακή αντίληψη και χωρίς να μπαίνουμε στο παιχνίδι που στήνει η κυβέρνηση και κάποιοι επιχειρούν να το εκμεταλλευτούν ψηφοθηρικά λόγω του επικείμενου Συνεδρίου της ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Αρχή πρώτη: Θεωρούμε ότι η υποχρεωτική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) πρέπει να παρέχεται από το κράτος, να είναι ενιαία και σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνούμε, αντίθετα είμαστε απέναντι στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, που θέλουν τη μεταφορά της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στους Δήμους.

Δεν θα διευκολύνουμε και θα αντιταχθούμε απέναντι σ’ αυτούς που ονειρεύονται να μεταφέρουν τα σχολεία στους Δήμους, για να υπάρχουν τα καλά σχολεία των «βορείων προαστίων» για τα πλούσια παιδιά και τα υποβαθμισμένα των «δυτικών συνοικιών», για τα φτωχά και να μετακυλίσουν το κόστος λειτουργίας τους στους δημότες!

Αρχή δεύτερη: Η υποχρεωτική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) είναι δωρεάν και δημόσια, για να εξασφαλίζονται ενιαίοι όροι εκπαίδευσης και εξέλιξης όλων των παιδιών στη χώρα μας, ανεξάρτητα από την ταξική ή κοινωνική τους θέση.

Αντί λοιπόν να αντιμετωπιστούν τα πραγματικά προβλήματα στους χώρους των Παιδικών Σταθμών και των Νηπιαγωγείων, που είναι η επάρκεια και καταλληλότητα των κτηριακών υποδομών, η στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό και η λειτουργία τους με βάση κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι το ΕΣΠΑ, ξεκίνησε ένας συντεχνιακός πόλεμος, που στο τέλος του, ευνοημένοι θα είναι όσοι εργάζονται για την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, αγωγής και φροντίδας και για την ιδιωτικοποίησή της.

Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι με τη λανθασμένη και συντεχνιακά διαμορφωμένη θέση της ΠΟΕ-ΟΤΑ, συντάχθηκαν ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιοκτητών Παιδικών Σταθμών (ΠΑΣΙΠΣ) και η ΚΕΔΕ, οι φορείς δηλαδή από τη θέση τους και τα συμφέροντα που υπηρετούν (ΠΑΣΙΠΣ) αλλά και από τις πολιτικές τους επιλογές (ΚΕΔΕ), είναι αντίθετοι με την ενίσχυση του δωρεάν, δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των Παιδικών Σταθμών στη χώρα μας.

Εμείς θεωρούμε ότι τα πραγματικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν από το συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων στους ΟΤΑ και τη Δημόσια Εκπαίδευση, είναι:

  1. Η στελέχωση των Παιδικών Σταθμών, των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων με μόνιμο προσωπικό και η κατάργηση των προσλήψεων με ελαστικές σχέσεις εργασίας, μέσω ΕΣΠΑ ή αναπληρωτών και ωρομίσθιων.
  2. Η διαμόρφωση των κατάλληλων υποδομών με την ανέγερση νέων Παιδικών Σταθμών και σχολείων, όπου χρειάζονται, που θα εξυπηρετούν τις σημερινές ανάγκες των παιδιών, των μαθητών, αλλά και των χειμαζόμενων οικογενειών από την οικονομική κρίση, την ανεργία και το κυνήγι για το μεροκάματο.
  3. Η κατάργηση των τροφείων και η παροχή δωρεάν σίτισης για όλα τα παιδιά των παιδικών σταθμών, των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων, καθώς και η διαμόρφωση όλων των προϋποθέσεων, ούτως ώστε να διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς, να προετοιμάζονται από εκπαιδευτικούς τα παιδιά για την επόμενη μέρα και να γίνονται οι λεγόμενες «εξωσχολικές» δραστηριότητες, δωρεάν μέσα στα σχολεία, για να μπορούν τα παιδιά να έχουν ίδιες προϋποθέσεις για την εξέλιξή τους, αλλά και να χαίρονται στο σπίτι την οικογενειακή ζωή και το παιχνίδι.
  4. Η ικανοποίηση όλων των αιτήσεων με την ένταξη όλων των παιδιών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις στους Παιδικούς Σταθμούς, και η υποχρεωτική ένταξη όλων των νηπίων, από 4 έως 6 χρόνων, στα δημόσια Νηπιαγωγεία.

Τέλος, θεωρούμε δίκαιο το αίτημα του κλάδου των βρεφονηπιοκόμων για την ανωτατοποίηση των αντίστοιχων τμημάτων τους και τη δημιουργία ενιαίων τμημάτων με κατεύθυνση την προσχολική αγωγή και φροντίδα, για τα παιδιά της προνηπιακής ηλικίας.

Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να θεσπιστεί η δυνατότητα παρακολούθησης ειδικών προγραμμάτων υποχρεωτικής φοίτησης, με απαλλαγή από τα καθήκοντα τους και με πλήρεις αποδοχές, στις αντίστοιχες ανώτατες σχολές για την ισοτιμία των σημερινών πτυχιούχων των ΤΕΙ και η δυνατότητα μετάταξης όσων μόνιμων ή αορίστου χρόνου ΠΕ νηπιαγωγών υπηρετούν σήμερα στους παιδικούς σταθμούς και θέλουν να ενταχθούν στα Νηπιαγωγεία.

Θεωρούμε ότι η υιοθέτηση αυτών των αιτημάτων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση των δημοτικών Παιδικών Σταθμών και των δημόσιων Νηπιαγωγείων και για τη συγκρότηση ενός ευρύτερου μετώπου με τους γονείς και τους άλλους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς, για την άμεση μετατροπή όλων των συμβάσεων των εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς, από ορισμένου σε αορίστου χρόνου και τον προγραμματισμό προσλήψεων μόνιμου προσωπικού.

Τα παραπάνω αιτήματα μπορούν να συνενώσουν όλους τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην Εκπαίδευση, θα δημιουργήσουν καλύτερες προϋποθέσεις επίλυσης των προβλημάτων και δεν θα διευκόλυναν την κυβέρνηση να αξιοποιήσει αποπροσανατολιστικές και συντεχνιακές αντιθέσεις για να υλοποιήσει τις μνημονιακές νεοφιλελεύθερες πολιτικές, τόσο στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η σωστή, παλιότερη θέση της ΠΟΕ-ΟΤΑ