εργαζόμενοι-κεπ-καταγγέλλουν-τραμπο-808914
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 05.05.2021 | 14:08

Εργαζόμενοι ΚΕΠ: Καταγγέλλουν τραμπουκισμούς και χειροδικίες -Βολές και κατά δημάρχων

Μια άκρως σληρή ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π.) καταγγέλλοντας απαράδεκτες πρακτικές πολιτών εναντίον των εργαζομένων ενώ την ίδια ώρα ασκούν κριτική και στη στάση ορισμένων δημάρχων.

Με αφορμή την απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά πολίτη προς εργαζόμενο στο ΚΕΠ Ζωγράφου Αττικής, αλλά και την προσπάθειά του να πάρει 5 λεπτά δημοσιότητας αναρτώντας σε social media τις πομπές του, σημειώνουν στην ανακοίνωση τους, επειδή ο υπάλληλος τόλμησε να τηρήσει τη νομιμότητα και να προγραμματίσει ραντεβού μια μέρα αργότερα, έχουμε να δηλώσουμε τα εξής:

1. Εδώ και πολλούς μήνες τα ΚΕΠ όπως και οι υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν μόνο κατόπιν ραντεβού, μέτρο που έχει ληφθεί για την προστασία της της δημόσιας υγείας, την αποφυγή συγχρωτισμού πολιτών και τον περιορισμό μετάδοσης της Covid-19. Δεν υπάρχει πολίτης που να μην το γνωρίζει.

2. Η απαίτηση για παράκαμψη των ραντεβού και για κατ’ εξαίρεση εξυπηρέτηση αδικεί τους χιλιάδες συμπολίτες μας που εγκαίρως προγραμματίζουν την επίσκεψή τους σε ΚΕΠ αντιλαμβανόμενοι την κατάσταση της πανδημίας.

3. Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ μεταξύ των προγραμματισμένων ραντεβού διεκπεραιώνουν χιλιάδες αιτήματα πολιτών που έχουν παραλάβει δια ζώσης, μέσω θυρίδων από το gov.gr και σε τηλεδιασκέψεις μέσω myKEPlive. Η έλλειψη κοινού δεν συνεπάγεται

χρονικό κενό για κατ’ εξαίρεση εξυπηρέτηση. Επομένως, ούτε κάθονται, ούτε τεμπελιάζουν, ούτε έχουν καμία διάθεση να ταλαιπωρούν πολίτες.

4. Οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα μέσω της πλατφόρμας rantevou.kep.gov.gr να προγραμματίζουν τις επισκέψεις τους σε ΚΕΠ της αρεσκείας τους και οι περισσότερες από αυτές συνήθως ορίζονται για την επόμενη μέρα.

5. Τα ΚΕΠ έχουν μετατραπεί και σε call center όλων των Δημόσιων Υπηρεσιών που με πρόφαση την πανδημία δεν σηκώνουν τα τηλέφωνά τους, επιφορτίζοντας τα ΚΕΠ με φόρτο εργασίας που δεν τους αναλογεί.

6. Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ, σε υπηρεσία πρώτης γραμμής για την εξυπηρέτηση κοινού, δεν είχαν ποτέ προτεραιοποίηση στον εμβολιασμό. Πλέον, εμβολιάζονται με τη σειρά που εμβολιάζεται η ηλικιακή τους ομάδα.

7. Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ δεν έχουν καμία υποχρέωση να αποδέχονται παρόμοιες συμπεριφορές που μειώνουν όχι μόνο την επαγγελματική τους υπόληψη αλλά και την ατομική τους αξιοπρέπεια.

Μένοντας σταθερά προσηλωμένοι στις αρχές, στις αξίες μας και στην πρώτιστη αποστολή μας να εξυπηρετούμε τους πολίτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, νιώθουμε ως επιτακτική ανάγκη και ηθική υποχρέωση την αποκατάσταση της αλήθειας και, συνακόλουθα, της υπηρεσιακής μας τιμής και υπόληψης ως υπάλληλων των ΚΕΠ, έναντι των όποιων κακόβουλων και συκοφαντικών δημοσιευμάτων και σχολίων.

Καταγγέλλουμε εκείνους τους Δημάρχους που στο βωμό της ψηφοθηρίας υποθάλπουν και ανέχονται τέτοιες συμπεριφορές δημοτών-χούλιγκαν, μετατρέποντας τα ΚΕΠ τους σε ρωμαϊκή αρένα, αφήνοντας με αυτή την ανοχή τους τους εργαζόμενους βορά στις προσβλητικές και εξυβριστικές ορέξεις του καθενός, που θεωρεί ότι μπορεί να εξυπηρετηθεί όποτε θέλει με τραμπούκικους τρόπους. Δεν είναι σπάνιες οι φορές που κάποιοι έχουν προχωρήσει και σε χειροδικία.

Είναι και επικίνδυνο λοιπόν, ένα περιστατικό να παρουσιάζεται μόνο από την μια πλευρά και να γίνεται «viral» δημιουργώντας λανθασμένες εντυπώσεις για την λειτουργία των ΚΕΠ, όταν χιλιάδες πολίτες εξυπηρετούνται προγραμματισμένα και

πολιτισμένα κάθε μέρα και εκφράζουν την ικανοποίησή τους από τις υπηρεσίες που τους παρέχονται. Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ έχουν αποδείξει την αξία τους και για το λόγο αυτό χαίρουν της αποδοχής άνω του 90% των πολιτών.

Θέλουμε να πιστεύουμε πως ο Δήμαρχος Ζωγράφου θα προβεί σε άμεση δήλωση στήριξης του υπαλλήλου του, άλλως θα φέρει την απόλυτη ευθύνη σε οποιαδήποτε άλλη παρόμοια ή χειρότερη μελλοντική συμπεριφορά πολίτη-δημότη προς εργαζόμενούς του. Επειδή μάλιστα, εγκύκλιες οδηγίες προς τις υπηρεσίες μας αναφέρουν ότι πολίτες οι οποίοι δεν έχουν προγραμματισμένο ραντεβού δεν έχουν δικαίωμα εισόδου στα ΚΕΠ, πλην αυτών για τον προγραμματισμό ραντεβού εμβολιασμού και των δικηγόρων υπό προϋποθέσεις, την ίδια απαίτηση στήριξης έχουμε και από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η πανδημία μας έδωσε με κάποιο τρόπο την ευκαιρία να αναπτύξουμε μέσω των προγραμματισμένων επισκέψεων ένα διοικητικό πολιτισμό, που υπάρχει σε προηγμένες δυτικές χώρες εδώ και δεκαετίες. Ο πολίτης έρχεται την ώρα που θα

επιλέξει από τις διαθέσιμες, δεν περιμένει σε τριτοκοσμικές ουρές και εξυπηρετείται άμεσα. Ενδεχόμενη κατάργηση του προγραμματισμού επισκέψεων στα ΚΕΠ από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα είναι παραδοχή ήττας, αποδοχής

ανάρμοστων συμπεριφορών και έλλειψη επιθυμίας για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών με σεβασμό προς τους πολίτες.