εργαζόμενοι-κδαπ-μας-κοροϊδεύουν-μητ-771508
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 04.05.2020 | 07:30

Εργαζόμενοι ΚΔΑΠ: Μας κοροϊδεύουν Μητσοτάκης, Θεοδωρικάκος -Ζητούν την μονιμοποίηση που τους υποσχέθηκαν

Σφοδρή επίθεση εναντίον του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και του υπουργού Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκου εξαπολύουν με ανακοίνωση τους, οι  εργαζομένοι στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και Παιδιών/ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ) των Δήμων. Οι εργαζόμενοι εγκαλούν τον πρωθυπουργό και τον ΥΠΕΣ για αθέτηση των υποσχέσεων τους για μονιμοποίηση και στην ανακοίνωση τους …θυμίσουν και τονίζουν:

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσαν στο σύνολο των εργαζομένων στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και Παιδιών/ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ) των Δήμων οι δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών κ.Θεοδωρικάκου, σχετικά με τις προθέσεις της Κυβέρνησης για τη (μη) μονιμοποίηση του προσωπικού των Δομών αυτών. Ο Υπουργός Εσωτερικών, συνομιλώντας με στελέχη της ΟΝΝΕΔ σε δημόσια διαδικτυακή συζήτηση για θέματα του χαρτοφυλακίου του, απάντησε σε ερώτηση του ΠΑΣΕΚΔΑΠ που του έθεσε εκ μέρους μας η συντονίστρια της συζήτησης. Στο ερώτημα, λοιπόν, αν θα υπάρξει εν τέλει μονιμοποίηση του προσωπικού των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων, ο Υπουργός απάντησε κατά λέξη: «..δεν έχουμε αντιμετωπίσει, ως τώρα τουλάχιστον, την σκέψη να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτό το συγκεκριμένο πρόγραμμα..».

Ας φρεσκάρουμε, λοιπόν, λίγο τη μνήμη του κ.Υπουργού, αλλά και της Κυβέρνησης γενικότερα, που δείχνει να ξεχνάει όσα έλεγαν προεκλογικά στο διάστημα 2015-2019 για τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων, σε σύγκριση με αυτά που ακούμε με μεγάλη απογοήτευση σήμερα. Μια τακτική που δυστυχώς αντιγράφει, ως προς την ασυνέπειά της, την περπατημένη της προηγούμενης Κυβέρνησης, που και αυτή “ξέχασε” τις δεσμεύσεις της του 2014 για το ίδιο θέμα.

2016 Δεκέμβριος: Στα πλαίσια του Συνεδρίου της ΚΕΔΕ (Θεσσαλονίκη, 01-03/12/2016) το ΔΣ του ΠΑΣΕΚΔΑΠ είχε σύντομη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγό της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης και νυν Πρωθυπουργό, κ.Μητσοτάκη, παρουσία του τότε Προέδρου της ΚΕΔΕ και νυν Περιφερειάρχη Αττικής, κ.Πατούλη. Ο κ.Μητσοτάκης μας διαβεβαίωσε, πως από την επαύριο της εκλογής του θα φρόντιζε ο ίδιος προσωπικά να μπει ένα οριστικό τέλος στο παράδοξο αυτό ελληνικό φαινόμενο, υπηρεσίες των Δήμων, όπως τα ΚΔΑΠ/ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, με πάνω από 20 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας και παροχής τόσο σημαντικών κοινωνικών υπηρεσιών σε παιδιά και παιδιά/άτομα με αναπηρία να στελεχώνονται με συμβασιούχους ορισμένου χρόνου, με πολυετείς ανανεώσεις συμβάσεων και δεσμεύτηκε πως θα φρόντιζε να αποκαταστήσει αυτήν την αδικία εξασφαλίζοντας σταθερές σχέσεις εργασίας για το προσωπικό, που ξεκάθαρα, όπως μας είχε πει, καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Την ανάγκη για μόνιμες προσλήψεις στον τομέα αυτόν επανέλαβε ο κ.Μητσοτάκης και τον Σεπτέμβριο του 2018 σε συνέντευξη του στον δημοσιογράφο κ.Σρόιτερ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «ALPHA».


Συνάντηση Μητσοτάκη – ΠΑΣΕΚΔΑΠ (Συνέδριο ΚΕΔΕ Θεσσαλονίκη – Δεκέμβρης 2016)

2019 Μάρτιος: Ο (τότε) Τομεάρχης Δημόσιας Διοίκησης της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Κιλκίς, κ.Γεωργαντάς, απευθύνοντας χαιρετισμό στο 2ο Συνέδριο του ΠΑΣΕΚΔΑΠ (Θεσσαλονίκη, 15-03-2019), εκπροσωπώντας την ΝΔ, δήλωσε αυτολεξεί πως αποτελεί προτεραιότητα και ανάγκη για τη Νέα Δημοκρατία το προσωπικό των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ να παρέχει τις υπηρεσίες του μέσω μόνιμων θέσεων εργασίας και πως δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η εργασιακή ομηρεία. Κλείνοντας τον χαιρετισμό του δήλωσε πως ως αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ δεσμεύεται δημόσια για τη μονιμοποίηση του προσωπικού μέσω διαγωνισμού με ενισχυμένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας μας.

Δεδομένου ότι η Νέα Δημοκρατία πλησιάζει την συμπλήρωση ενός έτους διακυβέρνησης και αντί να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της μας ανακοινώνει μέσω του Υπουργού Εσωτερικών πως «θα παραμείνουμε για μια ζωή συμβασιούχοι», καλούμε τον Πρωθυπουργό, κ.Κυριάκο Μητσοτάκη, να αναλάβει ο ίδιος προσωπικά την πρωτοβουλία και να δώσει την εντολή στους αρμόδιους Υπουργούς να ξεκινήσουν τις διαδικασίες που απαιτούνται για να υλοποιηθούν όσα προεκλογικά είχαν πει πως θα πράξουν για τις Δομές μας και τους εργαζόμενους σε αυτές.

Αξίζει να επισημάνουμε πως τοποθετήσεις άρνησης υλοποίησης των παραπάνω στηριζόμενες σε αιτιολόγηση του χαρακτήρα «δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή τα δημοσιονομικά περιθώρια» ή «το αίτημα προσκρούει στον κανόνα μία πρόσληψη ανά μία αποχώρηση μόνιμου υπαλλήλου στο δημόσιο», έχουν καταρριφθεί ήδη από τον ΠΑΣΕΚΔΑΠ με τεκμηριωμένα επιχειρήματα, τα οποία είναι τόσο ισχυρά που εκθέτουν οποιονδήποτε επιχειρεί να τα αντικρούσει. Πιο συγκεκριμένα, στην πραγματικότητα οι πόροι που απαιτούνται για την εφαρμογή όσων προτείνουμε υπάρχουν ήδη και διατίθενται, κατά πολύ περισσότεροι μάλιστα, μέσω του σκέλους της εθνικής συμμετοχής στη συγχρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», από την οποία χρηματοδοτούνται σήμερα και τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ. Μια δράση της οποίας η συνολική χρηματοδότηση ανήλθε φέτος 2019-2020 στα 280.000.000€, εκ των οποίων το 80% περίπου, αποτελούν πλέον Εθνικούς Πόρους. Έτσι λοιπόν, δαπανάται ένα τεράστιο ποσό από χρήματα των φορολογουμένων μέσω ενός εντελώς στρεβλού και προβληματικού συστήματος χρηματοδότησης, η εφαρμογή του οποίου προκαλεί, πέρα από τεράστια ανισοκατανομή πόρων από Δομή σε Δομή, και μεγάλη σπατάλη πολλών εκατομμυρίων ευρώ, συγκρινόμενο πάντα με άλλα προτεινόμενα συστήματα χρηματοδότησης, τα οποία μάλιστα έχουν επιτυχώς εφαρμοστεί κατά το παρελθόν (Γ’ ΚΠΣ κλπ). Το σύστημα αυτό δεν είναι άλλο από τα διάσημα πλέον λόγω της πρόσφατης ιστορίας με τα ΚΕΚ και την τηλεκατάρτιση των επιστημόνων, VOUCHER. Θα αναφέρουμε περισσότερα για τα voucher παρακάτω.

Για την υλοποίηση, λοιπόν, όσων προτείνουμε, αρκεί η αξιοποίηση ενός μέρους μόνο από το σκέλος των εθνικών πόρων που ήδη διατίθενται μέσω του ισχύοντος προγράμματος, το οποίο όπως είπαμε τείνει να εξελιχθεί σε αμιγώς εθνικά χρηματοδοτούμενο, σε συνδυασμό με την εφαρμογή ενός άλλου μοντέλου χρηματοδότησης.

Τα αρμόδια Υπουργεία έχουν ήδη ενημερωθεί από τον Σύλλογό μας για τις αναλυτικά τεκμηριωμένες προτάσεις μας τόσο σχετικά με την αποκατάσταση της εργασιακής μας σχέσης και την ένταξή μας σε μόνιμες θέσεις, όσο και για την ανάγκη επικαιροποίησης του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης και λειτουργίας των Δομών, καθώς και για ένα νέο σύστημα χρηματοδότησης, μέσω του οποίου θα επιτευχθούν η διασφάλιση της βιώσιμης λειτουργίας των δημοτικών Δομών, παράλληλα με την σημαντική εξοικονόμηση πόρων για τα δημόσια ταμεία. Παρεμβάσεις οι οποίες θα αποφέρουν λειτουργική σταθερότητα και μια οικονομία κλίμακας που κανείς δεν έχει δικαίωμα να παραβλέψει και να μην θέσει σε εφαρμογή, ειδικά στην δυσμενή οικονομική συγκυρία που θα εισέλθουμε, όπως όλα δείχνουν, στην μετά covid-19 εποχή, τους επόμενους μήνες.

Μέσω των προτάσεών μας θα προκύψουν τα εξής οφέλη (συνοπτικά):

Ι. Μέσω της επικαιροποίησης του θεσμικού πλαισίου – διοικητικής ενοποίησης:

  1. Ενιαίοι, αυστηροί και σαφείς όροι ίδρυσης και λειτουργίας όλων των Δομών.
  2. Εξορθολογισμός ακραίων περιπτώσεων παρερμηνειών του ισχύοντος πλαισίου και αλλοίωση ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών
  3. Επανακαθορισμός σκοπού, στόχου και φιλοσοφίας της λειτουργίας των Δομών, καθώς και επιτρεπόμενων παρεχόμενων υπηρεσιών
  4. Ενιαία διοικητική μορφή για όλες τις δημοτικές Δομές
  5. Εξοικονόμηση πόρων και οικονομικός έλεγχος
  6. Ομαλοποίηση καταβολής μισθοδοσίας προσωπικού
  7. Ενιαία εργασιακά δικαιώματα και ενιαίοι κανόνες για όλο το προσωπικό
  8. Έκδοση Πρότυπων Κανονισμών Λειτουργίας

ΙΙ. Μέσω του προτεινόμενου νέου συστήματος χρηματοδότησης:

  1. Εξοικονόμηση πόρων
  2. Διασφάλιση οικονομικής βιωσιμότητας των δημοτικών Δομών
  3. Διατήρηση αξιοκρατικού συστήματος εγγραφής για τους υποψήφιους ωφελούμενους
  4. Ίσες παροχές και ίσες δυνατότητες για όλα τα εξυπηρετούμενα παιδιά, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους.
  5. Στήριξη των δημοτικών Δομών κυρίως σε ορεινούς και μικρούς νησιωτικούς Δήμους προς όφελος της οικογένειας, αλλά κυρίως των εξυπηρετούμενων παιδιών.
  6. Έλεγχος των δαπανών από τα αρμόδια όργανα των Δήμων.
  7. Σταθερή και χρήσιμη παροχή υπηρεσιών προς όλες τις οικογένειες των δημοτών.
  8. Εναρμόνιση με τη συμβατική υποχρέωση κάθε Κράτους-μέλους, της ανάληψης ευθύνης χρηματοδότησης δράσεων από ίδιους πόρους, όταν ξεκινούν ως συγχρηματοδοτούμενα

ΙΙΙ. Μέσω της μονιμοποίησης του προσωπικού:

  1. Εργασιακή ασφάλεια για το στελεχιακό δυναμικό των Δομών
  2. Σταθερότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τα παιδιά και τα παιδιά/άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους.
  3. Εναρμόνιση με τις επιταγές του Συντάγματος, αλλά και με την ευρωπαϊκή οδηγία, για την κάλυψη μόνιμων αναγκών με μόνιμο και όχι με έκτακτο προσωπικό.
  4. Πλήρη εργασιακά δικαιώματα, εναρμόνιση δικαιωμάτων με τους τακτικούς υπαλλήλους των Δήμων.
  5. Απερίσπαστη και ανεμπόδιστη ενασχόληση με το έργο τους που αφορά αποκλειστικά και μόνον στα παιδιά και στα παιδιά/άτομα με αναπηρία.

Με τη μονιμοποίηση του θεσμού των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων, θα θεμελιωθεί σε μόνιμες βάσεις μία παροχή κοινωνικής πολιτικής προς όλους τους πολίτες-δημότες των πιο ευαίσθητων οικονομικών και κοινωνικών στρωμάτων. Μια κοινωνική υπηρεσία που συνδέεται άμεσα με την ενίσχυση των αναγκαίων μέτρων εκ μέρους της Πολιτείας για την αντιμετώπιση του μεγάλου εθνικού μας προβλήματος, της υπογεννητικότητας. Τα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ-ΜΕΑ αποτελούν έναν από τους πυλώνες στήριξης του παιδιού και της οικογένειας και συντελούν στη δημιουργία των ευνοϊκών εκείνων συνθηκών που έχει ανάγκη ένα νέο ζευγάρι για πάρει την γενναία στις μέρες μας απόφαση να αποκτήσει περισσότερα παιδιά, βοηθώντας έτσι καταλυτικά στην επίλυση του δημογραφικού ζητήματος.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο, μάλιστα, πως με τις ορθολογικές και απόλυτα τεκμηριωμένες προτάσεις μας, έχουν ξεκάθαρα συνταχθεί τα τελευταία χρόνια όλα τα πολιτικά κόμματα με δεκάδες ερωτήσεις/αναφορές στη Βουλή, ακόμα και με κατάθεση προτεινόμενων τροπολογιών για τη μονιμοποίηση θεσμού και εργαζομένων (ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ), η ΚΕΔΕ με σειρά ομόφωνων αποφάσεων των Διοικητικών της Συμβουλίων, δεκάδες Δήμοι πανελλαδικά μέσω ομόφωνων αποφάσεων των Δημοτικών τους Συμβουλίων, αλλά και φορείς που σχετίζονται άμεσα με τις υπηρεσίες που παρέχουμε, όπως η ΕΣΑΜΕΑ, η ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ, η ΑΣΓΜΕ και δεκάδες σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων πανελλαδικά.

ΠΑΣΕΚΔΑΠ: «Υπάρχει δημιουργική άμιλλα και δημιουργικός ανταγωνισμός κύριε Υπουργέ;»

Πέρα από την απάντηση του Υπουργού Εσωτερικών, κ.Θεοδωρικάκου, σχετικά με τη ανυπαρξία πρόθεσης από την Κυβέρνηση για τη μονιμοποίησή μας, μας έκανε τεράστια εντύπωση η αναφορά του στις ιδιωτικές δομές ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, ενώ η ερώτηση που του τέθηκε αφορούσε ξεκάθαρα και αποκλειστικά τα δημοτικά ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ. Πιο συγκεκριμένα, μας προκάλεσε μεγάλη έκπληξη η προσπάθεια να παρουσιαστεί αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια εκ μέρους των ιδιωτικών ΚΔΑΠ ως «δημιουργική άμιλλα» ή «δημιουργικός ανταγωνισμός». Ο Υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «…εμάς μας ενδιαφέρει να υπάρχει και μία δημιουργική άμιλλα ανάμεσα στις δημοτικές και τις ιδιωτικές δομές, γιατί όπου υπάρχει ένα δημιουργικός ανταγωνισμός είναι καλύτερα και τα αποτελέσματα».

Και γιατί μας προκαλεί εντύπωση η παραπάνω τοποθέτηση; Αφενός, είναι προφανές πως όταν μιλάμε για την κοινωνική πολιτική μιας χώρας και πόσο μάλλον το σκέλος παροχής κοινωνικών υπηρεσιών που απευθύνεται σε μικρά παιδιά και μάλιστα των ασθενέστερων οικονομικά και πιο ευάλωτων κοινωνικά στρωμάτων της κοινωνίας μας, πολύ δε περισσότερο όταν οι υπηρεσίες αφορούν και παιδιά/άτομα με αναπηρία, δεν επιτρέπεται σε κανέναν να προσεγγίζει τα θέματα αυτά με όρους ανταγωνισμού και ελεύθερης αγοράς. Αν ένα Κράτος, επιθυμεί να αυτοπροσδιορίζεται ως σύγχρονο και πολιτισμένο κράτος κοινωνικού δικαίου και πρόνοιας, δεν μπορεί να μετατρέπει την παροχή αυτών των υπηρεσιών σε «προϊόντα», τα οποία μάλιστα να υπόκεινται σε όρους της αγοράς, όπως είναι ο ανταγωνισμός και το κέρδος. Γιατί το κίνητρο που ώθησε στη ραγδαία επέκταση του δικτύου ιδιωτικών δομών πανελλαδικά τα τελευταία χρόνια δεν ήταν κατά κύριο λόγο η ξαφνική και αυθόρμητη ανάγκη των επιχειρηματιών για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών δημιουργικής απασχόλησης, όπως αυτές περιγράφονται στο θεσμικό πλαίσιο, αλλά τα μεγάλα περιθώρια γρήγορης και εύκολης κερδοφορίας. Καθαρά κερδοσκοπικά ήταν και είναι τα κίνητρα. Αφετέρου, μας προκάλεσε εντύπωση η τοποθέτηση αυτή, καθώς με μία πολυσέλιδη έκθεση, στην οποία αποτυπώνεται μία ενδεικτική, πλην όμως ευκρινής, εικόνα των παρανομιών και των αθέμιτων πρακτικών που εφαρμόζονται από μία μερίδα επιχειρηματιών μεγάλο-ιδιοκτητών ιδιωτικών ΚΔΑΠ, μέσω των οποίων προσελκύουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά κατόχους voucher πανελλαδικά, ο ΠΑΣΕΚΔΑΠ έχει ενημερώσει ήδη τόσο το Υπουργείο Εργασίας, που είναι το καθ’ύλην αρμόδιο για τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων αδειοδότησης και λειτουργίας των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, όσο και την ΕΕΤΑΑ που είναι υπεύθυνη για τις εγκρίσεις και πληρωμές της χρηματοδότησης προς τους Φορείς, αλλά και κατ’ιδίαν τον ίδιο τον Υπουργό Εσωτερικών στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε αρχές Φλεβάρη του 2020. Στην έκθεση γίνεται αναλυτική αποτύπωση περιπτώσεων αδειοδοτήσεων ιδιωτικών ΚΔΑΠ σε χώρους που δεν εναρμονίζονται σε τίποτα με τις τεχνικές/κτιριακές προδιαγραφές που ορίζει ο νόμος και τα δημοτικά ΚΔΑΠ υποχρεούνται αυτονόητα να τηρούν (ΦΕΚ Β 1397/2001). Σκανδαλώδεις άδειες λειτουργίας που προκαλούν πραγματικά πολλές απορίες και εγείρουν εύλογα ερωτήματα ως προς τον τρόπο με τον οποίο χορηγήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών. Περιπτώσεις που καταγγέλλονται ακόμα και από ιδιοκτήτες μικρών ιδιωτικών δομών που παλεύουν κι αυτοί να επιβιώσουν οικονομικά. Επίσης, υπάρχει εκτενής αναφορά σε πρακτικές, παντελώς παράνομες, με παροχή υπηρεσιών που δεν προβλέπονται σε κανένα θεσμικό πλαίσιο (μελέτη, ενισχυτική διδασκαλία, προετοιμασία σχολικών μαθημάτων για την επόμενη μέρα, υπηρεσίες φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, κλπ), με παροχή υπηρεσιών σε άλλους μη εγκεκριμένους χώρους εκτός των αδειοδοτημένων ως ΚΔΑΠ κτιρίων (γήπεδα, στάδια, κολυμβητήρια και άλλους ανοιχτούς χώρους), με παροχή υπηρεσιών προς γονείς οι οποίοι εξαργυρώνουν το/τα voucher του/των παιδιού/ών τους για υπηρεσίες που απολαμβάνουν οι ίδιοι (γυμναστήρια ενηλίκων, κολυμβητήρια, κλπ). Οι παροχές λοιπόν όλων αυτών των παράνομων υπηρεσιών, τις οποίες τα δημοτικά ΚΔΑΠ προφανώς και δεν παρέχουν για να μην παρανομήσουν, αποτελούν έναν εξόφθαλμο και άκρατο αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς, όπως είναι φυσικό, οι υπηρεσίες αυτές, όπως και να το κάνουμε, είναι πιο θελκτικές για τους γονείς των παιδιών κατόχων voucher.

Έτσι, φτάσαμε στην χρονιά που διανύουμε 2019-2020, ακριβώς για τους λόγους που μόλις αναφέρθηκαν, οι ιδιωτικές Δομές ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ να χρηματοδοτούνται με 60.000.000€, ενώ οι δημοτικές με 40.000.000€, μέσω του συστήματος των voucher, τα οποία έχουν και στην περίπτωσή μας τον ίδιο φαύλο χαρακτήρα όπως πρόσφατα διαπιστώθηκε και στην περίπτωση των ΚΕΚ, με την διαφορά πως αυτή η φαυλότητα έγινε πανελλαδικά γνωστή, ενώ η δική μας περίπτωση παραμένει ακόμα αθέατη. Τα voucher για τα οποία εμείς χρόνια τώρα επισημαίνουμε σε όλες τις Κυβερνήσεις πως αποτελούν ένα προβληματικό σύστημα χρηματοδότησης, το οποίο αφήνει περιθώρια εμφάνισης φαινομένων αισχροκέρδειας, αδιαφανούς διαχείρισης των χρηματοδοτήσεων, αλλοίωσης του χαρακτήρα και της φιλοσοφίας των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και του ίδιου του καταστατικού ρόλο των Δομών μας, καθώς υπ’αριθμόν ένα στόχος των Δομών καθίσταται πλέον η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσέλκυση παιδιών κατόχων voucher και η «πάσει θυσία» εγγραφή τους στην Δομή. Ένας στόχος που επιτυγχάνεται πλέον, όπως προαναφέραμε, ακόμα και με παράνομες μεθόδους εκ μέρους των ιδιωτικών ΚΔΑΠ, οι οποίες αποτελούν την επιτομή του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Όλα τα παραπάνω ήχησαν στα αυτιά μας κ.Υπουργέ όταν είπατε την φράση «δημιουργικός ανταγωνισμός». Πάμε τώρα και στα αποτελέσματα όλων των παραπάνω, «που είναι καλύτερα», λόγω του «δημιουργικού ανταγωνισμού» που περιγράψαμε μόλις.

Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι ότι οι δημοτικές δομές ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ κινδυνεύουν άμεσα από την επόμενη κιόλας χρονιά 2020-2021 με τεράστια καθίζηση της χρηματοδότησής τους. Η μείωση είναι με μαθηματική ακρίβεια αναπόφευκτη και θα προκληθεί από την στατιστικά αποδεδειγμένη ετήσια αύξηση των πόρων που απορροφούν οι ιδιωτικές δομές, καθώς μελετώντας κανείς τα επίσημα στοιχεία από το 2013 μέχρι σήμερα εύκολα διαπιστώνει τα εξής:

Από τη μια, στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων έχουμε μία πολύ σταθερή χρηματοδοτική ανάγκη, χωρίς κραυγαλέες μεταβολές, όπου τα απαιτούμενα ποσά είναι σχεδόν σταθερά με μία ελεγχόμενη αυξητική τάση σε απόλυτα λογικά πλαίσια. Από την άλλη, στα ιδιωτικά ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ έχουμε μία ξέφρενη ανοδική τάση, γεγονός που αποδεικνύει ξεκάθαρα πως αν αυτή συνεχιστεί το πολύ σε ένα με δύο χρόνια θα απορροφούν το σύνολο των πόρων οδηγώντας τις Δημοτικές Δομές σε οικονομική ασφυξία και μοιραία στο κλείσιμο. Πιο συγκεκριμένα για την επόμενη χρονιά, αν τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ παρουσιάσουν το ίδια ποσοστά αύξησης με αυτά που παρουσίασαν κατ’έτος τα τρία τελευταία χρόνια (μέσος όρος +86% ανά έτος), θα απορροφήσουν 109.863.149,93€, τινάσσοντας τον προϋπολογισμό της δράσης στον αέρα. (Υπενθυμίζεται πως 97.817.350,49€ είναι το κόστος για το σύνολο των δημοτικών και ιδιωτικών ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ τη χρονιά που διανύουμε 2019-2020, εκ των οποίων το 60% καταλήγει στα ιδιωτικά ΚΔΑΠ και μόλις το 40% απομένει για τα δημοτικά ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ).

Κάλεσμα ΠΑΣΕΚΔΑΠ

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων, μετά τη δημοσιοποίηση όλων των ανωτέρω,

Καλεί τον Πρωθυπουργό, κ.Κυριάκο Μητσοτάκη, να αναλάβει ο ίδιος προσωπικά την πρωτοβουλία της τήρησης στο ακέραιο των προεκλογικών δεσμεύσεων της Νέας Δημοκρατίας που δόθηκαν προς τους εργαζόμενους των Δομών και κατ’επέκταση προς το σύνολο των εξυπηρετούμενων κοινωνικών ομάδων σε αυτές.

Καλεί όλα τα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης να εντείνουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις πιέσεις προς την Κυβέρνηση να προχωρήσει στη μονιμοποίηση του θεσμού, με σταθερή-εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και μονιμοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού, αναλαμβάνοντας κάθε πρόσφορο μέσο κοινοβουλευτικής πίεσης.

Καλεί τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, να ασκήσουν τη μέγιστη δυνατή πίεση προς την Κυβέρνηση για την υιοθέτηση και υλοποίηση όσων δίκαια διεκδικούμε, δεδομένου ότι με δημόσιες τοποθετήσεις τους συμφωνούν με τα αιτήματά μας. Ώρα να δείξουν έμπρακτα τη στήριξή τους.

Καλεί την ΚΕΔΕ και το Προεδρείο της να τιμήσει στην πράξη και με συνέπεια τις ειλημμένες ομόφωνες αποφάσεις στήριξης των κοινών μας διεκδικήσεων, αναλαμβάνοντας άμεσα δραστικές πρωτοβουλίες και σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να αιτηθεί με έμφαση και επιμονή από την Κυβέρνηση την ανάληψη σχετικών νομοθετικών παρεμβάσεων.

Καλεί όλους τους εμπλεκόμενους με την λειτουργία μας και τις παρεχόμενες υπηρεσίες φορείς (ΕΣΑΜΕΑ, ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ, ΑΣΓΜΕ, ΠΟΕ-ΟΤΑ κλπ) να εντείνουν τις πιέσεις τους προς την Κυβέρνηση και να μην ατονήσουν έως ότου εισακουστούμε.

Κλείνοντας, εκφράζουμε τις ειλικρινείς μας ευχαριστίες στα στελέχη της ΟΝΝΕΔ που αποφάσισαν να θέσουν τα ερωτήματά του ΠΑΣΕΚΔΑΠ στον Υπουργό, επιλέγοντάς τα ανάμεσα από δεκάδες άλλα ερωτήματα που έλαβαν με αφορμή την επικείμενη συζήτησή τους με τον Υπουργό. Η εύστοχη αυτή επιλογή τους, αναδεικνύει τον διαφορετικό τρόπο που προσεγγίζει η νέα γενιά ποιοτικές υπηρεσίες και δομές που απευθύνονται σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως τα παιδιά και τα παιδιά/άτομα με αναπηρίες και τις οικογένειές τους, και που μάλιστα συμβάλουν δραστικά στον τιτάνιo αγώνα της χώρας μας για την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας. Ένα θέμα που απασχολεί κάθε νέο/α υποψήφιο/α γονέα  και η γενιά μας το βιώνει καθημερινά.