Εργαζόμενοι δήμου Θεσσαλονίκης: Ελλείψεις σε ΜΑΠ, προσωπικό -Μεγάλες καθυστηρήσεις πληρωμών

Επιστολή προς τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου απέστειλε η παράταξη ΔΑΣ των εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης, με την οποία καταγγέλει σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και Μέσα Ατομικής Προστασίας αλλά και καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Ειδικότερα σημειώνει:

-Μέσα Ατομικής Προστασίας και υγιεινή-ασφάλεια των εργαζομένων. Όλο αυτό το διάστημα της επιδημίας, ο δήμαρχος και η διοίκηση του με δηλώσεις τους, παρουσίαζαν ότι τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους. Σε αυτά έχουμε απαντήσει με ανακοινώσεις μας. Μπορεί να υπάρχουν κάποια υλικά στις αποθήκες, αλλά αυτά δίνονται με το σταγονόμετρο. Αδιάψευστος μάρτυρας, το τι μέσα προστασίας έχουν πάρει οι εργαζόμενοι αυτή την περίοδο, είναι οι υπεύθυνες δηλώσεις που υπογράφουν για κάθε μέσο προστασίας που παίρνουν. Όποιος θέλει μπορεί να ζητήσει αυτά τα στοιχεία και θα δει πόσα και ποια μέσα προστασίας έχουν πάρει οι εργαζόμενοι. Τα λίγα μέσα προστασίας που δόθηκαν και οι όποιες παρεμβάσεις έγιναν σε χώρους δουλειάς (γκισέ κ.α. σε διοικητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες που εξυπηρετούν κοινό), έγιναν κάτω από τις διαμαρτυρίες και την πίεση που άσκησαν οι εργαζόμενοι. Σε πολλά εργοτάξια των εργατοτεχνικών υπηρεσιών (καθαριότητα, πράσινο, τεχνικές υπηρεσίες) η κατάσταση παραμένει τριτοκοσμική, αφού δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση.

Από τη μία η διοίκηση παραχωρεί σε πολυεθνική (παλαιά σφαγεία) και στην ελληνογερμανική ένωση (βίλλα Πετρίδη) κτίρια που ανακαινιστήκαν και από την άλλη εξακολουθεί να στεγάζει εργαζόμενους σε άθλιες συνθήκες.

Μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια όλων των Μ.Α.Π. που προβλέπονται από υπουργικές αποφάσεις έχει να γίνει στον δήμο από το 2013. Στο μόνο που έχει προχωρήσει η διοίκηση Ζέρβα, περίπου 1 χρόνο που διοικεί, είναι η σύνταξη μελέτης. Και σήμερα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες του διαγωνισμού, με τους ρυθμούς που ακολουθεί και τη σημασία που δείχνει για τέτοια ζητήματα η διοίκηση, η προμήθεια όλων των μέσων προστασίας θα καθυστερήσει για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνουν μεγάλοι διαγωνισμοί με γρήγορες διαδικασίες. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα λόγω της επιδημίας. Η διοίκηση βέβαια επικαλείται τη συγκεκριμένη νομοθεσία όταν είναι να συνεχίσει τις ιδιωτικοποιήσεις π.χ. μηχανουργείο και όχι για να προμηθευτεί όλα τα Μ.Α.Π. , εργαλεία και ανταλλακτικά για τις υπηρεσίες του δήμου. Όλα αυτά τα χρόνια οι διοικήσεις του δήμου έβλεπαν και βλέπουν την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων ως κόστος που πρέπει να μειώσουν. Εξοικονομούν μεγάλα κονδύλια που τα χρησιμοποιούν αλλού, στις «προτεραιότητες» που έχουν.
Το πόσο σημασία δείχνει η διοίκηση για τους εργαζόμενους φαίνεται και από το γεγονός ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν θα υπάρχουν γιατροί εργασίας (έληξαν οι συμβάσεις εδώ και 1 μήνα) που είναι απαραίτητοι, ειδικά αυτή την περίοδο που όλοι μιλούν για νέα έξαρση της επιδημίας.

-Απλήρωτη εργασία. Μεγάλες καθυστερήσεις παρουσιάζονται στην πληρωμή των νόμιμων προσαυξήσεων που δικαιούνται οι εργαζόμενοι για εργασία Κυριακές-αργίες, νυχτερινές ώρες και εργασία πέρα του ωραρίου. Στην αντιδημαρχία Βιώσιμης Κινητικότητας και Κυκλοφορίας (αντιδημαρχία που την έχει πάνω του ο ίδιος ο δήμαρχος) χρωστούνε δεδουλευμένα από τον Ιούνη του 2019! Σε πολλούς εργαζόμενους χρωστάνε ποσά πάνω από 1.000 ευρώ. Καθυστερήσεις για κάποιους μήνες υπάρχουν και σε άλλες υπηρεσίες π.χ. καθαριότητα, κοιμητήρια κ.α. Είναι χρήματα που εργαζόμενοι τα δούλεψαν και τα έχουν ανάγκη. Οι μόνοι που πληρώνονται άμεσα τις υπερωρίες τους είναι οι ειδικοί σύμβουλοι και συνεργάτες του δημάρχου. Ταρίφα 200 με 250 ευρώ καθαρά τον μήνα. Να σημειωθεί ότι πρώτη φορά στον δήμο ειδικοί σύμβουλοι δημάρχου πληρώνονται υπερωρίες.

-Ελλείψεις προσωπικού και διαχείριση προσωπικού. Διαπιστωμένη από όλους είναι η έλλειψη προσωπικού ειδικά στις τεχνικές υπηρεσίες (αρχιτεκτονικό, οδοποιία, πράσινο κ.α.). Αυτή είναι άλλωστε και η δικαιολογία που το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου 100% εκτελείται από ιδιωτικές εταιρίες. Σε ελάχιστα χρόνια δεν θα υπάρχει κανείς εργαζόμενος σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Θα χαθεί τελείως τεχνογνωσία από υπηρεσίες του δήμου. Το πρόβλημα δεν λύνεται με συμβασιούχους και άθλια προγράμματα εργασίας από τον ΟΑΕΔ. Απαιτούνται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Ελλείψεις προσωπικού παρουσιάζονται και σε διοικητικές υπηρεσίες, κυρίως σε υπηρεσίες που εξυπηρετούν κοινό π.χ. ΤΑΠ κ.α. Το πρόβλημα εντείνεται και από τη διαχείριση του προσωπικού που κάνει η διοίκηση με τις συνεχείς μετακινήσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαχείρισης προσωπικού που κάνει η διοίκηση είναι η υπηρεσία καθαριότητας, όπου συνεχίζει την πολιτική των προκατόχων της. Στην καθαριότητα είναι στα χαρτιά ενταγμένοι και μισθοδοτούνται από τα ανταποδοτικά τέλη περίπου 850 εργάτες και εργάτριες. Όμως καθημερινά στους δρόμους για να μαζέψουν σκουπίδια είναι περίπου 400. Αυτό γίνεται γιατί όλοι οι εργάτες και οι εργάτριες εσωτερικών χώρων, που καθαρίζουν όλα τα κτίρια του δήμου είναι ενταγμένοι στην υπηρεσία καθαριότητας και όχι στην υπηρεσία που εργάζονται. Να σημειωθεί ότι μέχρι τον οργανισμό του 2013 κάθε υπηρεσία είχε ενταγμένους όσους καθάριζαν τους χώρους της. Μιλάμε για ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων. Η κατάσταση χειροτερεύει περισσότερο και από την τακτική της διοίκησης να αναθέτει σε ικανούς για εργασία εργάτες-τριες άλλα καθήκοντα από την ειδικότητα τους. Χωρίς καμία έγγραφη απόφαση «βαπτίζει» εργάτες και εργάτριες καθαριότητας σε διοικητικούς υπαλλήλους και «βοηθούς» επόπτη. Και εδώ μιλάμε για πολλούς εργαζόμενους. Όλα αυτά την ώρα που η διοίκηση γνωρίζει τα προβλήματα που υπάρχουν στην υπηρεσία και την εντατικοποίηση της εργασίας, για όσους απομένουν για την καθαριότητα των δρόμων της πόλης (όση λάσπη και να πετάει ο αντιδήμαρχος καθαριότητας, με δηλώσεις του σε μέσα ενημέρωσης ενάντια στους εργαζόμενους, αυτή είναι η πραγματικότητα). Αυτό που ζητούμε είναι κάθε εργαζόμενος να ενταχθεί στην υπηρεσία που εργάζεται και κάθε εργαζόμενος να δουλεύει σε εργασίες σύμφωνα με την ειδικότητα του. Έτσι θα φανεί πόσοι εργάζονται πραγματικά για την καθαριότητα της πόλης, πόσο είναι πραγματικά το κονδύλι μισθοδοσίας από τα τέλη καθαριότητας και οι ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν και στην υπηρεσία καθαριότητας. Αυτά θέλει να αποφύγει, για τους δικούς της λόγους και σκοπούς, η διοίκηση και ακολουθεί αυτή την τακτική.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και τα παραπάνω προβλήματα θα λυθούν με τον αγώνα και τη δράση των εργαζομένων. Ως παράταξη παλεύουμε για τη συσπείρωση και την κινητοποίηση των συναδέλφων, παρά τα προβλήματα και τις τρικλοποδιές από την πλειοψηφία του σωματείου μας, που με άλλα ασχολείται αυτή την περίοδο και δεν θέλει να στεναχωρήσει τον δήμαρχο και την διοίκηση του.
Ζητούμε από εσάς να θέσετε τα παραπάνω προβλήματα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και να απαιτήσετε απαντήσεις.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΜΑΠ, ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΛΗΡΩΜΕΣ, ΔΑΣ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!