εργαζόμενοι-δ-θεσσαλονίκης-ιδιωτικο-406825
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 18.10.2020 | 23:29

Εργαζόμενοι Δ.Θεσσαλονίκης: Ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του μηχανουργείου -Επικίνδυνα οχήματα

Για ιδιωτικοποίηση υπηρεσίων με τεράστιο κόστος για το δήμο αλλά και επικίνδυνα οχήματα κάνουν λόγο εργαζόμενοι του δήμου Θεσσαλονίκης, μέλη της συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΣ.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τους σημειώνουν:

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν πυκνώσει οι διαμαρτυρίες των εργαζομένων για την κατάσταση του στόλου οχημάτων του δήμου. Οι συνάδελφοι δεν διαμαρτύρονται μόνο γιατί αντιμετωπίζουν προβλήματα στις εργασίες που πραγματοποιούν, αλλά κάνουν λόγω και για επικίνδυνα οχήματα. Τα προβλήματα σε απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα υπάρχουν εδώ και χρόνια. Είναι γνωστό ότι ουσιαστικά την συντήρηση των οχημάτων, από το 2013, την έχουν αναλάβει ιδιωτικές εταιρίες με συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ. «Λύση» κατά τη διοίκηση Ζέρβα θα δοθεί με τη νέα σύμβαση με ιδιωτικές εταιρίες, ύψους 4.115.560 ευρώ για δύο χρόνια, που αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Όλα αυτά όταν:

-Σε συνέντευξη τύπου για την υπηρεσία καθαριότητας στις 30/1/2020, ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος καθαριότητας παραδεχτήκαν το υπέρογκο κόστος επισκευής από τις ιδιωτικές εταιρίες, μεγάλες καθυστερήσεις κ.α. Θυμίζουμε ότι αποκαλυπτικά για το συγκεκριμένο θέμα είναι και όσα είπε ο αντιδήμαρχος καθαριότητας στο δημοτικό συμβούλιο στις 13/1/2020. Είχε δηλώσει ότι μέσω αυτών των συμβάσεων, που είναι για συντήρηση και επισκευή οχημάτων, ο δήμος προμηθεύεται λάστιχα για τα οχήματα(!!!) και ανταλλακτικά που τα χρησιμοποιούν οι τεχνίτες του μηχανουργείου. Επαναλαμβάνουμε ότι οι συμβάσεις είναι για επισκευή και συντήρηση των οχημάτων και όχι για προμήθεια διαφόρων υλικών. Πως πληρώνονται αυτές οι «προμήθειες»; Κόβονται εικονικά τιμολόγια ότι έγιναν επισκευές και συντηρήσεις; Ποιοι δίνουν εντολές για αυτές τις διαδικασίες; Ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει σε αυτές τις συμβάσεις; Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από αυτές τις διαδικασίες, ο δήμος ή οι ιδιωτικές εταιρίες;

-Δεκάδες οχήματα παροπλίζονται για μικρές βλάβες, αν υπήρχαν ανταλλακτικά θα επισκευάζονταν άμεσα. Από τα οχήματα που παροπλίζονται παίρνονται μέρη τους («κανιβαλίζονται» όπως λένε χαρακτηριστικά οι τεχνίτες του μηχανουργείου) για να χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά για άλλα οχήματα. Δηλαδή, δημιουργούνται μεγαλύτερες βλάβες για να έρθουν μετά οι ιδιωτικές εταιρίες να τα επιδιορθώσουν! Την κατάσταση αυτή τα προηγούμενα χρόνια την έχουμε ξαναζήσει.

-Στο μηχανουργείο του δήμου εργάζονταν και εργάζονται πάνω από 60 εργατοτεχνίτες όλων των ειδικοτήτων, όλοι πλέον μόνιμοι και αορίστου χρόνου. Το μηχανουργείο  έχει εγκαταστάσεις που ιδιωτικές εταιρίες τις ζηλεύουν. Η διοίκηση του δήμου συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση με τις προηγούμενες: Υποβαθμίζει το μηχανουργείο, δεν προμηθεύεται το μηχανουργείο ανταλλακτικά, εργαλεία, μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την συντήρηση και επισκευή των οχημάτων από τους εργαζόμενους του δήμου και τελικά φέρνει τις ιδιωτικές εταιρίες για να «σώσουν» την κατάσταση, με το αζημίωτο βέβαια.

-Τους τελευταίους μήνες εκμεταλλευόμενοι διατάξεις των ΠΝΠ,  έχουν κάνει αναθέσεις σε ιδιωτική εταιρία  για επισκευή οχημάτων ύψους 500.000 ευρώ. Για προμήθεια ανταλλακτικών δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ. Δεν χρησιμοποιούν αυτές τις διατάξεις ούτε για την προμήθεια όλων των Μέσων Ατομικής Προστασίας για τους εργαζόμενους, ούτε για την προμήθεια εργαλείων, υλικών κ.α. που είναι απαραίτητα. Βλέπουμε ξανά το ίδιο έργο.  Γρήγορες διαδικασίες για εργολαβίες και ιδιωτικοποιήσεις, «σκαλώνουν» οι διαγωνισμοί για προμήθεια ανταλλακτικών, εργαλείων, υλικών, Μέσων Ατομικής Προστασίας κ.α. «Γραφειοκρατία» και «πολυδαίδαλη νομοθεσία»   υπάρχουν μόνο όταν πρόκειται να προμηθευτούν διάφορα υλικά οι υπηρεσίες του δήμου;

Όλα τα παραπάνω γίνονται «νομότυπα», βάσει των νόμων και της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Για αυτό ως ΔΑΣ κάνουμε λόγω για «νόμιμο» πολιτικό σκάνδαλο. Μεγαλύτερο σκάνδαλο από την αντεργατική-αντιλαϊκή πολιτική τους δεν υπάρχει. Μεγαλοεταιρίες μπουκώνονται με εκατομμύρια και ο λαός πληρώνει διπλά και τρίδιπλα. Οι εργαζόμενοι του μηχανουργείου έχουν αποδείξει ότι η συντήρηση και η επισκευή των οχημάτων και καλύτερη και φθηνότερη θα είναι αν γίνει με μέσα του δήμου. Μια ματιά στη διακήρυξη του τελευταίου διαγωνισμού και την κοστολόγηση των εργασιών που γίνεται για τις ιδιωτικές εταιρίες το αποδεικνύει.

Καλούμε τις παρατάξεις «Δύναμη Ενότητας», ΔΑΚΕ2, ΔΑΚΕ1, που αποτελούν και την πλειοψηφία του ΣΕΔΘ, να αφήσουν το μεταξύ τους «ξεκατίνιασμα» και τη μάχη για τις καρέκλες του προεδρείου του σωματείου και να ασχοληθούν με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Ας μας πούνε ποια είναι η θέση τους για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του μηχανουργείου, την κατάσταση του στόλου οχημάτων και την πολιτική της διοίκησης; Γιατί δεν υιοθετούν την πρόταση της ΔΑΣ για κινητοποίηση των εργαζομένων, απάντηση στην πολιτική της διοίκησης, για τις ελλείψεις προσωπικού, ανταλλακτικών, μέτρων προστασίας από την επιδημία, την προμήθεια όλων των Μέσων Ατομικής Προστασίας, την κατάσταση του στόλου οχημάτων κ.α. ; Ζητούμε την άμεση συνεδρίαση του δ.σ. του σωματείου.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν την πρόταση της ΔΑΣ.