εασ-δ-καισαριανής-οευ-χωρίς-καμία-συζή-552096
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 04.11.2018 | 12:14

ΕΑΣ Δ. Καισαριανής: ΟΕΥ χωρίς καμία συζήτηση με τους εργαζόμενους

Σκληρή κριτική στην Δημοτική Αρχή Καισαριανής ασκεί Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΕΑΣ) Εργαζομένων Δήμου Καισαριανής αναφορικά με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, με την ανακοίνωση που εξέδωσε να έχει αναλυτικότερα ως εξής:

«Στις 16 Οκτώβρη 2018, ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ). Ένας ΟΕΥ απαρχαιωμένος, αφού ισχύει από το 2003, η αλλαγή του οποίου είχε καταντήσει σαν το «γιοφύρι της Άρτας», μιας και όφειλε να τροποποιηθεί από το 2011, επί δημαρχίας Καμπάκα, και έφτασε να γίνει στο τέλος της δημοτικής περιόδου Σταμέλου!

Το πρωτοφανές είναι ότι ο πρόσφατα ψηφισθείς ΟΕΥ δεν αποτέλεσε προϊόν καμιάς συζήτησης μεταξύ των εργαζομένων και των υπηρεσιών του Δήμου, με συνέπεια το αποτέλεσμα να είναι ένα κείμενο ιδεών και παράθεσης των αρμοδιοτήτων των Δήμων, με copy (αντιγραφή) – paste (επικόλληση) πρότυπων ΟΕΥ, που έχουν συνταχθεί από την ΕΕΤΑΑ (Ανώνυμης Εταιρείας του ΥΠΕΣ), συμπληρωμένες με ολίγες πινελιές γραφειοκρατών που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

Αποδεικνύεται λοιπόν για ακόμα μια φορά ότι όταν, οι σκέψεις και οι ιδέες, δεν παίρνουν υπόψη την πραγματικότητα, δεν γίνονται υπόθεση σε όσους τους αφορούν, καταλήγουν να είναι μια απλή έκθεση ιδεών. Αν ρίξει, π.χ., κάποιος μια ματιά στα οργανογράμματα των διευθύνσεων και τμημάτων θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν πληθώρα γραφείων που μπορεί να είναι περισσότερα στον αριθμό από τους υπηρετούντες υπαλλήλους.

Το μόνο θετικό στον νέο ΟΕΥ είναι η κατάργηση των Νομικών Προσώπων (ΝΠ) και η ένταξη των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού τους στο Δήμο, κάτι που είναι σε όφελος των εργαζομένων, αφού διασφαλίζει καλύτερα των εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων – χωρίς να αποτελεί πανάκεια – και μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό από το Δήμο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδιαίτερα στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής. Θεωρούμε όμως αρνητικό το γεγονός της συγκέντρωσης όλων των παιδικών και βρεφικών σταθμών σε ένα μόνο τμήμα.

Η προχειρότητα όμως της όλης διαδικασίας φαίνεται και από το γεγονός ότι δεν έχει γίνει κάποια ιδιαίτερη μελέτη για τις σημερινές ανάγκες για προσωπικό και κυρίως στη σύνθεσή του, παίρνοντας υπόψη τις σημερινές ανάγκες και αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Δήμου μας, καθώς και μια προσπάθεια συγκέντρωσης αρμοδιοτήτων απευθείας στο γραφείο του Δημάρχου. Με τη συγκρότηση δε αυτοτελούς γραφείου Υγιεινής και Ασφάλειας των εργαζομένων, υπάρχει κίνδυνος να υποκατασταθεί ο ρόλος του Σωματείου και της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας των Εργαζομένων που πρέπει να εκλέξουμε! Η διοίκηση πρέπει να τηρεί την ισχύουσα νομοθεσία και τις Συλλογικές Συμβάσεις των Εργαζομένων και ο κίνδυνος που επισημαίνουμε δεν εξαλείφεται με την αναφορά στον ΟΕΥ ότι «…Οι εργαζόμενοι του Γραφείου έχουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ηθική ανεξαρτησία απέναντι στη διοίκηση και στους εργαζομένους…». Δεν μπορεί ο ελεγχόμενος να είναι και ο ελέγχων. Εδώ ταιριάζει το: «Γιάννης πίνει, Γιάννης κερνάει»!

Αρνητικό επίσης θεωρούμε είναι – και γι’ αυτό ίσως μοιράστηκε κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου – το γεγονός της πρόβλεψης ενός αυστηρού και αντεπιστημονικού συστήματος κρίσεων προϊσταμένων και στελέχωσης των υπηρεσιών του Δήμου, χωρίς να συνυπολογίζονται οι παράγοντες της αναγκαίας εξειδίκευσης, αλλά και της απαραίτητης εμπειρίας. Και επειδή ψευδώς λέγεται ότι έτσι προβλέπει ο νόμος, εμείς παραθέτουμε τη σχετική διάταξη και τα συμπεράσματα δικά σας: «…όπου από τις οικείες οργανικές διατάξεις επιτρέπεται η τοποθέτηση προϊσταμένου κατηγορίας που έπεται κατά το προβάδισμα, δεν ισχύει το προβάδισμα των κατηγοριών…».

Σ’ όλες λοιπόν τις διευθύνεις και τα τμήματα, προβλέπεται, για τις κρίσεις προϊσταμένων, με το κριτήριο «ελλείψει» από την ΠΕ κατηγορία προς τις κατώτερες κατηγορίες, με αποτέλεσμα από τις κατηγορίες ΤΕ και ΔΕ να μην υπάρχει πιθανότητα εξέλιξης κανενός εργαζομένου, παρά μόνον αν υπάρχει έλλειψη προσωπικού της ΠΕ κατηγορίας, ενώ μια προσεκτικότερη μελέτη δείχνει και τον φωτογραφικό και πελατειακό χαρακτήρα κατηγοριών που κρίνονται σε άσχετα με το αντικείμενό τους τμήματα.

Οι ρυθμίσεις αυτές δεν παίρνουν υπόψη τις αρμοδιότητες των διευθύνσεων και των τμημάτων, το αντικείμενό τους, την απαραίτητη εξειδίκευση ή εμπειρία για την άσκηση τους, καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα των διάφορων κατηγοριών εργαζομένων. Ένα δίκαιο σύστημα θα ήταν ένα μεικτό σύστημα. Υπάρχουν κάποια τμήματα που θα πρέπει να παίρνεται υπόψη η κατηγορία, π.χ., στο τμήμα αρχιτεκτονικού τοπίου να προηγείται ο αρχιτέκτονας ή στο τμήμα λογιστηρίου ο οικονομολόγος ή λογιστής και σε άλλα τμήματα να παίρνονται υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας και η εμπειρία.

Με φειδώ, λοιπόν, θα έπρεπε να χρησιμοποιείται το προβάδισμα των κατηγοριών, ενώ το κύριο θα έπρεπε να ήταν η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των κατηγοριών και των κλάδων που μπορεί κατά την ισχύουσα νομοθεσία μπορούν να κριθούν σε θέσεις ευθύνης. Μ’ αυτόν τον ΟΕΥ, αποκλείεται να κριθούν σε θέσεις ευθύνης από την ΤΕ κατηγορία κυρίως στους Παιδικούς Σταθμούς, αλλά και στην Κοινωνική Υπηρεσία.

Τέλος δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε για ακόμη μια φορά την αφωνία της πλειοψηφίας του Σωματείου και της παράταξης της ΔΑΣ, που συνεχίζει τον εργοδοτικό της ρόλο, πειθαρχεί στο ό,τι πει ο Δήμαρχος, ενώ υψώνει τη φωνή μόνο απέναντι σε συναδέλφους που θέλουν να υπερασπίζουν την ισότιμη αντιμετώπιση των εργαζομένων και τη νομιμότητα».