τηλεργασία-αυξάνονται-οι-απειλές-κυβ-966808
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 02.12.2021 | 13:09

Τηλεργασία: Αυξάνονται οι απειλές κυβερνοεπιθέσεων

Η τηλεργασία είναι μία νέα μορφή εργασίας που άνθισε κατά την διάρκεια της πανδημίας. Βέβαια η μορφή εργασίας αυτή ενέχει αρκετούς κινδύνους, καθώς αυξάνονται οι πιθανότητες κυβερνοεπιθέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έρευνα της, η Kaspersky διαπίστωσε ότι 6 στους 10 εργαζόμενους (61%) δεν αισθάνονται απομονωμένοι όταν εργάζονται εξ αποστάσεως, με το 37% των εργαζομένων σε τηλεργασία να καταφέρνουν να επικοινωνούν ακόμη καλύτερα με τους συναδέλφους τους με αυτόν τον τρόπο.

Η έρευνα της εταιρείας

Η Kaspersky ερεύνησε 4.303 εργαζόμενους στον τομέα της πληροφορικής από 31 χώρες για να μάθει πώς οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι κατάφεραν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και πώς οι νέες μορφές εργασίας συσχετίζονται με την ευημερία των εργαζομένων μακροπρόθεσμα.

με περισσότερους από τους μισούς εργαζόμενους, ένας λόγος για καλύτερες συνδέσεις με τους συναδέλφους, θα μπορούσε να είναι η εκτεταμένη χρήση μη εταιρικών υπηρεσιών επικοινωνίας που έχουν αυξηθεί σύμφωνα με την έρευνα. Η επικοινωνία για εργασιακούς σκοπούς μέσω μη εταιρικών υπηρεσιών email έχει αυξηθεί από 67% σε 69%, η μη εταιρική χρήση messenger έχει αυξηθεί από 61% σε 64%, μη εταιρικό λογισμικό προγραμματισμού πόρων από 42% σε 45%, πλατφόρμες web-conferencing από 83% σε 86%, και τα κοινωνικά δίκτυα από 67% σε 70%.

Όμως, το πρόβλημα είναι ότι η λιγότερο επίσημη αλληλεπίδραση μεταξύ των συναδέλφων μέσω μη εταιρικών μέσων όχι μόνο διευκολύνει την επικοινωνία και δίνει την αίσθηση ότι είναι συνδεδεμένοι, αλλά αυξάνει και τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο για την εταιρεία. Οι αποκαλούμενες «shadow IT» υπηρεσίες δεν αναπτύσσονται και δεν ελέγχονται από εταιρικά τμήματα πληροφορικής και θα μπορούσαν να είναι δυνητικά επικίνδυνες.

Τι συνιστά η Kaspersky

Η Kaspersky συνιστά τα ακόλουθα για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να παρέχουν ασφαλείς ευκαιρίες επικοινωνίας στους υπαλλήλους τους:

• Παρέχετε σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση εξωτερικών υπηρεσιών και πόρων. Οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν ποια εργαλεία πρέπει ή όχι να χρησιμοποιούν και γιατί. Εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν νέο λογισμικό για εργασία, θα πρέπει να υπάρχει μια σαφής διαδικασία έγκρισης με IT και άλλους υπεύθυνους ρόλους.

• Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους να έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες που χρησιμοποιούν.

• Ρυθμίστε μια πολιτική πρόσβασης για εταιρικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων θυρίδων email, κοινόχρηστων φακέλων και ηλεκτρονικών εγγράφων. Διατηρήστε την ενημερωμένη και καταργήστε την πρόσβαση εάν κάποιος υπάλληλος έφυγε από την εταιρεία. Χρησιμοποιήστε broker λογισμικό ασφάλειας για πρόσβαση στο cloud που βοηθά στη διαχείριση και παρακολούθηση της δραστηριότητας των εργαζομένων στις υπηρεσίες cloud και επιβάλλει πολιτικές ασφαλείας.

• Πραγματοποιήστε βασική εκπαίδευση ευαισθητοποίησης σχετικά με την ασφάλεια για τους εργαζομένους σας. Αυτό μπορεί να γίνει διαδικτυακά και θα πρέπει να καλύπτει βασικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προστατεύουν από το phising, όπως η διαχείριση λογαριασμού και κωδικών πρόσβασης, ασφάλεια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ασφάλεια τερματικού σημείου και περιήγηση στο διαδίκτυο.

• Υπάρχουν ειδικά εργαλεία που παρέχουν ορατότητα μέσω υπηρεσιών cloud και οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν πρόσβαση από εταιρικές συσκευές.