πώς-έγινε-το-θανατηφόρο-δυστύχημα-στο-961383
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 16.11.2021 | 09:40

Πώς έγινε το θανατηφόρο δυστύχημα στον ΗΣΑΠ- Τι λένε ΣΤΑΣΥ & εργαζόμενοι

Eρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στο θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ ξεκινά από τις συναρμόδιες Αρχές.

To δυστύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης στον ΗΣΑΠ, έπειτα από βλάβη που σημειώθηκε σε μηχάνημα που εκτελούσε εργασίες στις γραμμές. Η ειδική μηχανή λείανσης παρουσίασε βλάβη στα φρένα και κινούνταν ανεξέλεγκτα, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 41χρονου υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και τον τραυματισμό ακόμα δύο εργαζομένων.

«Είναι μια πολύ άσχημη και δύσκολη κατάσταση. Προσπαθούμε τουλάχιστον να αποκαταστήσουμε τη συγκοινωνία» δήλωσε στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, μέλος του ΔΣ ΗΣΑΠ. Το δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 04.40 τα ξημερώματα στον σταθμό στον Αγ. Νικόλαο, όταν μηχάνημα λείανσης των γραμμών αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα του, με αποτέλεσμα την σύγκρουσή του με άλλο συρμό.

«Δημιουργήσαμε μια τεχνητή σύγκρουση για να μην έχουμε περισσότερα θύματα. Ένα μηχάνημα που είχε εργολάβος και τρόχιζε τη γραμμή παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα πέδησης και επειδή η γραμμή από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά είναι μια τεράστια κατηφόρα, άρχισε να κυλάει προς τον Πειραιά» λέει o κ. Κοντογιάννης, περιγράφοντας το πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ.

«Αυτό δεν φρενάρει πουθενά, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει. Οπότε δημιουργήσαμε μια τεχνητή σύγκρουση, βάλαμε στη μέση ένα τρένο και έγινε η σύγκρουση, για να το σταματήσουμε» σημειώνει.

Υπενθυμίζεται ότι στο μηχάνημα επέβαιναν συνολικά πέντε εργάτες και πριν την σύγκρουση είχε αναπτύξει πάνω από 50χλμ/ ώρα. Δύο από τους επιβαίνοντες κατάφεραν να πηδήξουν πριν από την μοιραία σύγκρουση, δύο τραυματίστηκαν και ο 41χρονος δυστυχώς, κατέληξε.

«Αλλά χάσαμε ένα συνάδελφο, ο οποίος ήταν στην ομάδα που χειριζόταν το μηχάνημα, ήταν αυτός που τους έλεγε τι να κάνουν. Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση για εμάς, ήταν και φίλος μου, νέο παιδί» λέει στο newsit.gr ο κ. Κοντογιάννης.

Όπως ανέφερε νωρίτερα στο iefimerida.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών, Σπύρος Ρεβύθης «το θέμα ήταν ότι σε αυτή την ανεξέλεγκτη κούρσα θανάτου δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο παρά να πηδήξουν. Εάν έμεναν μέσα με τη σύγκρουση θα είχαμε πολύ περισσότερους νεκρούς. Θέλουμε να διερευνηθούν τα αίτια του . Είμαστε συντετριμμένοι».

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

Σε ανακοίνωση για το θανατηφόρο συμβάν, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει αρχικά ότι «η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζουν την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών».

Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, «ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο».

Καταλήγοντας, η ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια προς την οικογένεια του εκλιπόντος, ενώ γνωστοποιεί ότι ξεκινά έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος, την οποία θα διενεργήσουν από κοινού η ΣΤΑΣΥ με τις αρμόδιες Αρχές.

Δρομολόγια

Τα δρομολόγια του ΗΣΑΠ αυτή τη στιγμή γίνονται μόνο στο κομμάτι Πειραιάς – Ομόνοια και Α. Πατήσια – Κηφισιά, ενώ γίνονται έρευνες για το αν υπάρχει και σε άλλο σημείο των γραμμών πρόβλημα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ., οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7.

Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές, όπως αναφέρει η ΣΤΑ.ΣΥ., γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.