κόρινθος-40-εργαζόμενοι-χάνουν-την-δουλ-1150540
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 14.03.2023 | 12:18

Κόρινθος: 40 εργαζόμενοι χάνουν την δουλειά τους στο εργοστάσιο της Crown Hellas Can

Η  ”Crown Hellas Can” δημιουργήθηκε το 1965 από μια κοινοπραξία πολυεθνικών εταιρειών, την ”Metal Box”(Αγγλία),την ”Continental Can”(HΠΑ),την γαλλική ”Carnaud” και τις ελληνικές τράπεζες ΕΤΒΑ και Εθνική.

Την ίδια χρονιά κατασκευάστηκε και το εργοστάσιο στον Ισθμό.

Στο εργοστάσιο του Ισθμού-που μας ενδιαφέρει- επί σειρά πολλών ετών λειτουργούν δύο τμήματα παραγωγής μεταλλικών συσκευασιών αλουμινίου.

Το ένα τμήμα παράγει μεταλλικά δοχεία(κουτάκια) με δύο μονάδες και δυνατότητα παραγωγής περίπου 3,5 εκατομμυρίων αλουμινένιων δοχείων ημερησίως.

Το δεύτερο τμήμα παράγει άκρα(καπάκια) επίσης με δύο μονάδες και δυνατότητα παραγωγής περίπου 5 εκατομμυρίων άκρων την ημέρα.

Στο εργοστάσιο του Ισθμού απασχολούνται 180 άτομα προσωπικό.

Εδώ να τονίσουμε ότι η πολυεθνική Crown επένδυσε και έκτισε ένα εργοστάσιο στην Ισπανία με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει από τεχνολογία και μηχανήματα για την παραγωγή άκρων.

Από το 2017 σύμφωνα με πληροφορίες, έρχονταν αναφορές στους εργαζομένους περί κλεισίματος του τμήματος παραγωγής άκρων στον Ισθμό λόγω παλαιάς τεχνολογίας και μηχανημάτων.

Γιατί η πολυεθνική επέλεξε να φτιάξει από την αρχή μία νέα βιομηχανία και όχι να ανακατασκευάσει με σύγχρονα μηχανήματα το τμήμα των άκρων στο ήδη υπάρχων εργοστάσιο είναι ένα ερώτημα.

Ίσως να υπερίσχυσε η φιλοσοφία πολλών πολυεθνικών εταιρειών κάθε εργοστάσιο να κατασκευάζει ένα μόνο προϊόν.

Η τεχνογνωσία δεκαετιών και το εκπαιδευμένο προσωπικό στο εργοστάσιο του Ισθμού πήγε στον κάλαθο των αχρήστων. Όλα για τον βωμό του κέρδους-και της ”φιλοσοφίας”!

Και με όλα αυτά φτάσαμε στην προηγούμενη εβδομάδα όπου ανακοινώθηκε στους εργαζομένους του τμήματος των άκρων ότι το τμήμα θα κλείσει οριστικά τον Ιούνιο του 2023 αφού βέβαια ολοκληρωθεί η παραγωγή των παραγγελιών.

Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε η διαδικασία εθελουσίας εξόδου για όλους τους εργαζόμενους του τμήματος άκρων(περίπου 40 εργαζόμενοι) καταβάλλοντας από την πλευρά της εταιρείας σχεδόν το διπλάσιο της νόμιμης αποζημίωσης μαζί με άλλα bonus!

Πέρα από την παχυλή αποζημίωση +τα bonus ,η απώλεια 40 θέσεων εργασίας αποτελεί μια σοβαρή επίπτωση στην ζωή των εργαζομένων και στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Το κλείσιμο του τμήματος των άκρων έχει επίσης επίπτωση σε προμηθευτές, μεταφορές κτλπ ενώ έχει και αρνητικό αποτύπωμα στις εξαγωγές της χώρας. Μικρό αλλά έχει.

Η προσπάθεια μας να επικοινωνήσουμε με τον Γενικό διευθυντή του εργοστασίου στον Ισθμό κύριο Ανδρέα Βεργώτη δεν κατέστη δυνατή. Όπως μας μετέφερε η  γραμματέας του,στη παρούσα φάση η εταιρεία δεν θέλει να μιλήσει δημόσια για το θέμα.

Το ερώτημα όμως παραμένει:

Γιατί η διοίκηση της  εταιρείας δεν εξάντλησε τις πιθανές δυνατότητες για την διατήρηση των 40 εργαζομένων σε άλλο τομέα του εργοστασίου; Υπήρχε άπλετος χρόνος από το 2017 για το πράξει.

Κλείνοντας θα θέλαμε επίσης να θέσουμε και ένα τελευταίο ερώτημα αφού σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία έχει αγοράσει ακίνητο όπισθεν του εργοστασίου στον Ισθμό.

Υπάρχει κάποιο σχέδιο από τους μετόχους για νέα επένδυση και κατά συνέπεια αύξηση των θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο του Ισθμού;

Το ρεπορτάζ θα συνεχιστεί.

πηγή: korinthia24.gr