χαμός-στα-κεπ-για-το-market-pass-εργαζόμενοι-δε-808914
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ | 28.02.2023 | 11:21

Χαμός στα ΚΕΠ για το Market Pass -Εργαζόμενοι: «Δεν γίνονται όλα με ένα κλικ» -Τι προβλήματα καλούνται να λύσουν (φωτο)

Ενώ κορυφώνονται σήμερα οι αιτήσεις για το Market Pass (για όσους θέλουν να πληρωθούν ως τις 3 Μαρτίου) και έχουν ξεπεράσει τα 2 εκ., με καταληκτική ημερομηνία την 15η Μαρτίου, αποδεικνύεται ότι σε αυτή τη χώρα…  «δεν γίνονται όλα με ένα κλικ». Ο κόσμος συρρέει μαζικά στα ΚΕΠ για αιτήσεις και διευκρινίσεις, πράγμα που έχει προκαλέσει «εμπλοκή» σε υπαλλήλους και ουρές έξω από τις υπηρεσίες!

Όπως μάλιστα καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, «ιδίως σε μεγάλα ΚΕΠ ή σε περιοχές με ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες το πρόβλημα μεγεθύνεται με σοβαρές εντάσεις, απειλές προς τους υπαλλήλους ακόμα και φθορές!».

Είναι χαρακτηριστικές οι εικόνες αναμονής που παρουσιάζει η aftodioiksi.gr από ΚΕΠ σε Βικτώρια, Καλλιθέα, Άνω Λιόσια ακόμη και στη Λάρισα.

Ζητήματα όπως -η αδυναμία απεικόνισής της τωρινής εικόνας, το ύψος της επιδότησης ή η διαφοροποίησή του στον τρόπο καταβολής του, η υποχρεωτική καταχώριση κινητού τηλεφώνου, καταλήγουν να είναι αιτίες τριβής, με τους υπαλλήλους να γίνονται αποδέκτες της δυσαρέσκειας και των παραπόνων των πολιτών για ζητήματα που δεν μπορούν να επέμβουν, ούτε είναι η αρμοδιότητά τους!

Η ΠΟΣΕ ΚΕΠ μάλιστα σε ανακοίνωσή της σχολιάζει όσα συμβαίνουν, καταλήγοντας στο εξής συμπέρασμα:

«Η τεχνολογία την οποία επικροτούμε και αναζητούμε ώστε να διευκολύνει το έργο των υπαλλήλων δεν αρκεί από μόνη της. Βασικός πυλώνας της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι το ανθρώπινο δυναμικό των ΚΕΠ»

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Σε μία ακόμα ανάθεση διαδικασίας στα ΚΕΠ σχετικά με το νέο pass, που αφορά την επιδότηση κόστους αγορών ειδών διατροφής – market pass τελικά η ασυνεννοησία δεν αποφεύχθηκε. Αν και ημερομηνία έναρξης υποβολής των αιτήσεων σύμφωνα με την ενημέρωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήταν Τρίτη 21-2, το ίδιο πρωί σε τηλεοπτική ενημερωτική εκπομπή ο κ.Πιερρακάκης ανέφερε ότι οι αιτήσεις στα ΚΕΠ θα ξεκινούσαν την Παρασκευή 24-02.

Ενώ η πλατφόρμα για τα ΚΕΠ ήταν σε λειτουργία και οι υπάλληλοι εν μέσω διεκπεραίωσης αφού οι πολίτες ήδη περίμεναν να εξυπηρετηθούν, καμία διευκρινιστική οδηγία δεν υπήρξε για τα λεγόμενα του υπουργού ώστε να αρθεί η σύγχυση.

Η μόνη ενημέρωση που εστάλη ήταν η ανακοίνωση του σχετικού ΦΕΚ, όπου δεν υπήρχε διαχωρισμός για την υποβολή αιτήσεων μέσω ΚΕΠ όπως ανακοινώθηκε διά στόματος υπουργού. Ήταν απλώς η έλλειψη εναρμόνισης ακόμα και εντός του υπουργείου.

Στα ΚΕΠ έχουν ανατεθεί διάφορες διαδικασίες με μόνιμη ή έκτακτη μορφή και πάντοτε ο σωστός προγραμματισμός, η εκπαίδευση και η οργάνωση έχουν τεθεί από την πλευρά μας ως προϋποθέσεις επιτυχούς υλοποίησης των διαδικασιών.

Ο σχεδιασμός και η οργάνωση είναι επιβεβλημένη υποχρέωση του υπουργείου, διότι έχει αντίκτυπο στην καθημερινή εργασία των υπαλλήλων.

Είναι περιττό να επαναλαμβάνουμε ότι δεν γίνονται όλα με ένα κλικ, αφού οι πλατφόρμες δεν λύνουν αυτόματα τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Όσο και να διαφημίζεται η άρτια λειτουργία των κυβερνητικών συστημάτων υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος την οποία διαχειρίζονται οι εργαζόμενοι.

 Ζητήματα όπως -η αδυναμία απεικόνισής της τωρινής εικόνας, αφού λαμβάνει δεδομένα προγενέστερης κατάστασης του 2021 αποκλείοντας δικαιούχους -η αδυναμία του help desk να ανταποκριθεί στις ανάγκες των εργαζομένων, -η έλλειψη μέριμνας σε ίδια επαναλαμβανόμενα ερωτήματα από τους υπαλλήλους, ώστε οι απαντήσεις να κοινοποιούνται προς όλους και η ενημέρωση να γίνεται κεντρικά -τα προβλήματα επικοινωνίας με τις εξωτερικές εφαρμογές των τραπεζών σε ελέγχους iban οδηγούν σε μια περισσότερο χρονοβόρα διαδικασία ερωταπαντήσεων, αποστολής ερωτημάτων και διορθωτικών κινήσεων και δεν είναι πάντοτε διαδικασία πέντε λεπτών όπως παρουσιάζεται.

Ακόμα και το ύψος της επιδότησης ή η διαφοροποίησή του στον τρόπο καταβολής του και η υποχρεωτική καταχώριση κινητού τηλεφώνου, καταλήγουν να είναι αιτίες τριβής, με τους υπαλλήλους να γίνονται αποδέκτες της δυσαρέσκειας και των παραπόνων των πολιτών για ζητήματα που δεν μπορούν να επέμβουν, ούτε είναι η αρμοδιότητά τους.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αυξημένη προσέλευση χωρίς διάκριση στο ΑΦΜ και τη μεγαλύτερη αναμονή πολιτών για τις υπόλοιπες διαδικασίες που διεκπεραιώνονται στα ΚΕΠ, επιφέρουν έντονη πίεση, εργασιακή εξουθένωση και παράλληλα εγείρονται προβλήματα ασφάλειας. Ιδίως σε μεγάλα ΚΕΠ ή σε περιοχές με ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες το πρόβλημα μεγεθύνεται με σοβαρές εντάσεις, απειλές προς τους υπαλλήλους ακόμα και φθορές, τα οποία έχουμε κατ΄ επανάληψη αναδείξει χωρίς ουσιαστική λύση.

Η τεχνολογία την οποία επικροτούμε και αναζητούμε ώστε να διευκολύνει το έργο των υπαλλήλων δεν αρκεί από μόνη της. Βασικός πυλώνας της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι το ανθρώπινο δυναμικό των ΚΕΠ. Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ είναι αυτοί που εξυπηρετούν τους πολίτες και συμμετέχουν στη βελτίωση κάθε αδυναμίας ή αστοχίας του συστήματος. Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ είναι αυτοί που συνεισφέρουν αποτελεσματικά στη μετάβαση στη ψηφιακή εποχή εδώ και πολλά χρόνια.

Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ είναι κι αυτοί ανάμεσα σε άλλους που «έβαλαν πλάτη» στις δύσκολες καταστάσεις που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια, όπως χαρακτηριστικά είχε πει ο απερχόμενος υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αλλά δυστυχώς δεν ήταν ανάμεσα σε εκείνους που τους αναγνωρίστηκε εμπράκτως και καθολικά, αφού η πολιτική των τρίμηνων υπερωριών στη πλειονότητά της κατέληξε σε ένα ανεφάρμοστο τυπικό άρθρο, κάποιου νόμου, παρά τις υποσχέσεις του υπουργείου. Δεν είμαστε επαίτες, η αδράνεια και η μετατόπιση ευθυνών δε μας ξεγελάει πλέον. Οι ευθύνες για τους εργαζόμενους των ΚΕΠ έχουν ονοματεπώνυμο.

Ανεξάρτητα από οποιαδήποτε επικοινωνιακή διαχείριση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, η προστιθέμενη αξία των υπαλλήλων και η συνεισφορά τους είναι καθημερινή, σημαντική και αδιαμφισβήτητη, που αποτυπώνεται στην πραγματική αλληλεπίδραση με τους πολίτες οι οποίοι έχουν κατατάξει τα ΚΕΠ σε υψηλές θέσεις αξιολόγησης. Θα συνεχίσουμε να την αναδεικνύουμε σε κάθε ευκαιρία, να διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες εργασίας και ανταμοιβής, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να προσφέρουν και οι πολίτες να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες.