Τι ισχύει για την εκμετάλλευση ταξί από δημόσιο υπάλληλο

Απάντηση στο ερώτημα αν είναι νόμιμη η εκμετάλλευση ταξί από δημόσιο υπάλληλος, δίνει ο εργατολόγος, Γιάννης Καρούζος.

Καταρχήν, απαγορεύεται στον δημόσιο υπάλληλο η επ’ αμοιβή άσκηση ιδιωτικού έργου, χωρίς προηγούμενη σχετική άδεια από την υπηρεσία του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον υπαλληλικό κώδικα. Ωστόσο, στο αρ. 31 παρ. 5 του ανωτέρω νόμου, προβλέπεται ότι «Ο υπάλληλος επιτρέπεται να αποκτά αυτοκίνητο δημοσίας χρήσεως ή να εκμεταλλεύεται αυτό με εκμίσθωση, εφόσον απέκτησε τούτο είτε με γονική παροχή είτε λόγω κληρονομικής διαδοχής είτε λόγω δωρεάς εν ζωή από συγγενή εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως β βαθμού ή από σύζυγο. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορούν να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα τεχνικής φύσης που αφορούν τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας και την εκμετάλλευση δημοσίας χρήσης αυτοκινήτου στις περιπτώσεις αυτού του άρθρου.»

Πέρα δηλαδή από τις γενικές προϋποθέσεις περί άσκησης ιδιωτικού έργου από δημόσιο υπάλληλο, προβλέπεται στο νόμο μία επιπλέον περίπτωση κατά την οποία επιτρέπεται εξαιρετικά σε δημόσιο υπάλληλο η άσκηση συγκεκριμένου ιδιωτικού έργου. Ειδικότερα, κατά το άρθρο 31 §5 του Υπαλληλικού Κώδικα, ο υπάλληλος μπορεί «να αποκτά αυτοκίνητο δημοσίας χρήσεως ή να το εκμεταλλεύεται με εκμίσθωση, εφόσον το απέκτησε με γονική παροχή ή λόγω κληρονομικής διαδοχής ή λόγω δωρεάς εν ζωή από συγγενή εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως β’ βαθμού ή από σύζυγο». Συνάγεται ότι στην περίπτωση αυτή μολονότι δεν προβλέπεται ως απαραίτητη προϋπόθεση η λήψη άδειας, το πεδίο εφαρμογής της εν λόγω παραγράφου είναι αρκετά στενό. Φερειπείν, δημόσιος υπάλληλος δεν μπορεί να εκμεταλλεύεται λεωφορεία ΚΤΕΛ ή ταξί, τα οποία περιήλθαν στην κυριότητά του με πώληση και μεταβίβαση από συγγενικό του πρόσωπο, καθώς δεν πρόκειται για γονική παροχή, ούτε για κληρονομική διαδοχή, ούτε για δωρεά εν ζωή από συγγενή εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως β’ βαθμού ή από σύζυγο.

Επομένως, η εκμετάλλευση ταξί στο πλαίσιο άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, κατά τα προβλεπόμενα στην ελληνική νομοθεσία, είναι δυνατή, εφόσον ο υπάλληλος το αποκτήσει υπό συγκεκριμένες συνθήκες δηλαδή δυνάμει δωρεάς από εν ζωή συγγενή εξ αγχιστείας έως β’ βαθμού, ή με γονική παροχή είτε λόγω κληρονομικής διαδοχής.

πηγή: Δικηγόρος-Εργατολόγος

ΔΗΜΟΣΙΟ, ΤΑΞΙ, ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!