nομοθετικές-ρυθμίσεις-για-τη-διαχείρι-1038544
ΔΗΜΟΣΙΟ | 18.05.2023 | 22:42

Nομοθετικές ρυθμίσεις για τη διαχείριση κινδύνων & διαφθοράς στο Δημόσιο (εγκύκλιος)

Με εγκύκλιό του το ΥΠΕΣ, ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες, ότι με τις διατάξεις του Μέρους Β’ του ν. 5013/2023 «Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις» (Α’ 12), προστίθεται στον ν. 4795/2021 Kεφάλαιο Ζ΄ με τίτλο «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ», με το οποίο εισάγονται νομοθετικές ρυθμίσεις για τη διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα και ειδικότερα, ορίζονται η πολιτική, το πλαίσιο, η διαδικασία και τα όργανα διαχείρισης κινδύνων και προβλέπεται η λειτουργία Μητρώου Κινδύνων και Κεντρικού Αποθετηρίου Κινδύνων Διαφθοράς.

Η  «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ» αφορά ένα συνεκτικό πλαίσιο πρακτικών βημάτων και μεθοδολογιών για τον εντοπισμό, την εκτίμηση και την αντιμετώπιση των κινδύνων απάτης και διαφθοράς στις πολιτικές, τα προγράμματα και τα έργα που αναλαμβάνουν οι φορείς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Ο στόχος του είναι να υποστηρίξει τις προσπάθειες των στελεχών της δημόσιας διοίκησης για την ανάπτυξη και την ενδυνάμωση μηχανισμών πρόληψης, αποτροπής και εντοπισμού φαινομένων απάτης και διαφθοράς, βάσει μίας μεθοδολογίας αξιολόγησης κινδύνων.

Με βάση την εγκύκλιο:

Με το άρθρο 22Α του ν. 4795/2021, ορίζεται ότι στο πλαίσιο του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου, οι φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου υποχρεούνται να διαχειρίζονται τους κινδύνους που επηρεάζουν την υλοποίηση των στρατηγικών και επιχειρησιακών τους στόχων, καθώς και την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά τους.

Με το άρθρο 22 Β προσδιορίζονται οι έννοιες της πολιτικής και του πλαισίου που οφείλει να αναπτύσσει και να εφαρμόζει κάθε φορέας για την οργάνωση και εφαρμογή της λειτουργίας διαχείρισης κινδύνων.

Με το άρθρο  22 Γ ορίζεται ότι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της πολιτικής και του πλαισίου διαχείρισης κινδύνων, οι φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου συστήνουν Μονάδα Διαχείρισης Κινδύνων, το επίπεδο της οποίας δύναται να διαφοροποιείται ανάλογα με την οργανωτική δομή του φορέα (Διεύθυνση ή τμήμα).

Δείτε αναλυτικά: