δσ-αγρινίου-νέα-αστυφυλία-λόγω-αθηνά-268058
ΔΗΜΟΙ | 04.02.2013 | 09:50

ΔΣ Αγρινίου: Νέα αστυφυλία λόγω «Αθηνάς» και κατάργηση πανεπιστημίων

Την πλήρη αντίθεσή του στην κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας, λόγω το προγράμματος «Αθηνά», εκφράζει με ψήφισμά του το δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου, σημειώνοντας τον κίνδυνο για έκρηξη νέας αστυφιλίας. «Με το προωθούμενο σχέδιο ενισχύεται η συγκεντρωτική αντίληψη που οδήγησε τον μισό και πλέον πληθυσμό στα δύο βασικά αστικά κέντρα της χώρας, με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα», σημειώνει χαρακτηριστικά στο ψήφισμά του.

Μακράν της βούλησης για περιφερειακή ανάπτυξη, η κατάργηση του πανεπιστημίου

Πέραν της αστυφιλίας, το δ.σ. Αγρινίου υπογραμμίζει και μια άλλη παράμετρο της κατάργησης του πανεπιστημίου και των τμημάτων του, όπως, για παράδειγμα, αυτό «της υφαρπαγής της Οικονομικής Σχολής Αγρινίου», και αφορά στην περιφερειακή ανάπτυξη. Όπως χαρακτηριστικά λέει:

«Οι επιχειρούμενες αλλαγές στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κινούνται στην κατεύθυνση της αποδυνάμωσης και εν τέλει της κατάργησης των περιφερειακών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, καθώς και της ικανοποίησης επιδιώξεων και συμφερόντων που πόρρω απέχουν από την αναζήτηση και προώθηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου στη χώρα, με έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής».

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αγρινίου, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην προωθούμενη κατάργηση της αυτονομίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας, μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ.

Οι επιχειρούμενες αλλαγές στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κινούνται στην κατεύθυνση της αποδυνάμωσης και εν τέλει της κατάργησης των περιφερειακών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, καθώς και της ικανοποίησης επιδιώξεων και συμφερόντων που πόρρω απέχουν από την αναζήτηση και προώθηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου στη χώρα, με έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής. Με το προωθούμενο σχέδιο ενισχύεται η συγκεντρωτική αντίληψη που οδήγησε τον μισό και πλέον πληθυσμό στα δύο βασικά αστικά κέντρα της χώρας,με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα.

Η πρόταση του Υπουργείου για υπαγωγή του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ανασύρει δυσάρεστες μνήμες και δημιουργεί ανησυχίες για την επανάληψη του φαινομένου της υφαρπαγής της Οικονομικής Σχολής Αγρινίου.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας, στον λίγο χρόνο της αυτόνομης λειτουργίας του, με το εξαιρετικά υψηλό ακαδημαϊκό έργο και τη συνολική δραστηριότητά του, καταγράφει σημαντικά αποτελέσματα στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή του τόπου μας.

Η πορεία αυτή δεν θα επιτρέψουμε να ανακοπεί.

Η αποστέρηση της ισχυρής παρουσίας ενός αξιόπιστου πανεπιστημιακού ιδρύματος, από μια περιοχή που το ΑΕΠ είναι από τα χαμηλότερα της χώρας, δημιουργεί σημαντικές οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις, και ταυτόχρονα θέτει την ταφόπλακα σε κάθε αναπτυξιακή προοπτική της.

Καλούμε την Κυβέρνηση, να επανεξετάσει τη θέση της και να προωθήσει άμεσα κάθε επιβαλλόμενη ενέργεια και πράξη, ώστε να ενισχυθεί η αυτόνομη πορεία του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας, με βάση το σχέδιο που έχει καταθέσει η Διοικούσα Επιτροπή και τις προτάσεις που υπέβαλε το Δημοτικό Συμβούλιο με την από 10-12-2012 απόφασή του.

Καλούμε τους εκπροσώπους του λαού μας στο Κοινοβούλιο να αγκαλιάσουν και να στηρίξουν την πρόταση για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου μας.

Ζητούμε άμεσα συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για να μεταφέρουμε την αγανάκτηση και την αντίθεση του λαού της περιοχής για την επιχειρούμενη υποβάθμιση του Πανεπιστημίου.

Καλούμε τους φορείς και το λαό του Αγρινίου σε εγρήγορση, ώστε να αντιδράσουμε με τον πλέον πρόσφορο τρόπο αν η Κυβέρνηση εμείνει στην πρότασή της.

Διαβάστε επίσης:
Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»: «Μπλόκο» δημάρχων στις καταργήσεις ΑΕΙ & ΤΕΙ
Πάτρα: Να συγκληθεί το δ.σ. για το «Σχέδιο Αθηνά», ζητούν οι ανεξάρτητοι
«Σχέδιο Αθηνά»: Έκτακτες συνεδριάσεις δ.σ. Κέρκυρας, Λευκάδας, Ιεράπετρας & Σητείας
Π. Θεσσαλίας: Υπό διαμόρφωση κοινή πρόταση για το ΤΕΙ
ΠΕ Λάρισας: Αντίθετη στην κατάργηση ΤΕΙ Πληροφορικής