τζεφ-μπέζος-αποσυναρμολογούν-ιστορι-988794
ΚΟΣΜΟΣ | 08.02.2022 | 08:06

Τζεφ Μπέζος: Αποσυναρμολογούν ιστορική γέφυρα για να περάσει το γιοτ του-εξοργισμένοι οι κάτοικοι

Την έντονη αντίδραση των κατοίκων του Ρότερνταμ προκάλεσε η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να αποσυναρμολογηθεί μια ιστορική γέφυρα προκειμένου να μπορέσει να περάσει το κόστους μισού δισ. δολαρίων γιοτ του Τζεφ Μπέζος. Μάλιστα, σχεδιάζουν να το υποδεχθούν με βροχή από κλούβια αυγά.

Το πολυτελέστατο σκάφος, που όταν ολοκληρωθεί η ναυπήγησή του από την ολλανδική Oceanco θα είναι το μεγαλύτερο ιστιοφόρο γιοτ στον κόσμο, είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει κάτω από την εμβληματική γέφυρα Koningshaven, γνωστή στους ντόπιους ως De Hef.

Το γραφείο του δημάρχου ανακοίνωσε ότι η ατσάλινη γέφυρα του 1878, που είναι εθνικό μνημείο στην Ολλανδία, θα ξεμονταριστεί προσωρινά, με τα έξοδα να αναλαμβάνει ο ίδιος ο Μπέζος και η Oceanco.

Ολλανδοί αξιωματούχοι λένε ότι η ναυπήγηση του σκάφους του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη φέρνει θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη, αλλά αυτή η εξήγηση δεν πείθει τους κατοίκους, που ετοιμάζονται να «λούσουν» με κλούβια αυγά το γιοτ στο παρθενικό του ταξίδι καθώς θα περνά από το μεσαίο τμήμα της γέφυρας το καλοκαίρι.

Πίσω από την ιδέα κρύβεται ο Πάμπλο Στρέερμαν, που έγραψε στο Facebook: «Πάρτε μια καρτέλα (κλούβια) αυγά και ας τα πετάξουμε μαζικά στο σούπερ γιοτ του Τζεφ καθώς θα περνά από τη γέφυρα De Hef. Το Ρότερνταμ ανοικοδομήθηκε από τα ερείπιά του από τους κατοίκους του και δεν θα το καταστρέψουμε για το φαλλικό σύμβολο ενός μεγαλομανούς δισεκατομμυριούχου. Όχι χωρίς να δώσουμε μάχη!».

Τουλάχιστον 2.300 κάτοικοι του Ρότερνταμ έχουν δηλώσει ότι θα μετάσχουν στη «θερμή» υποδοχή του γιοτ του Μπέζος , άλλοι 8.300 έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και μέχρι τον Ιούνιο ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί.

Το μήκους 127 μ. γιοτ του ιδρυτή της Amazon, γνωστό ως Y721, εθεάθη για πρώτη φορά πέρυσι στα ναυπηγεία της Oceanco, έχει μαύρο σκαρί, λευκό κατάστρωμα και τρία ιστία ύψους 40 μ. το καθένα. Για τον επικεφαλής του πρότζεκτ, Marcel Walravens, δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί αλλού η ναυπήγηση του σκάφους. «Όταν προχωράς μια μεγάλη δουλειά κάπου, χρειάζεσαι όλα σου τα εργαλεία εκεί, ειδάλλως θα πρέπει να πηγαινοέρχεσαι στη βάση σου. Επιπρόσθετα, είναι τόσο μεγάλο πρότζεκτ, που δύσκολα βρίσκεις άλλο μέρος για να το ολοκληρώσεις», είπε, τονίζοντας ότι πέραν του οικονομικού οφέλους η ναυπήγηση του γιοτ ενισχύει και τη φήμη του Ρότερνταμ ως «ναυτικής πρωτεύουσας της Ευρώπης».