Τουρκία: NAVTEX νότια της Κρήτης με μήνυμα: «χαρούμενος Τούρκος»

Ως μία κίνηση υψηλής συμβολικής σημασίας θεωρείται η κίνηση της Τουρκίας να εκδώσει τέσσερις NAVTEX για διεξαγωγή ναυτικών ασκήσεων σε μια μεγάλη περιοχή που αρχίζει από το Καστελόριζο και τη Ρόδο συνεχίζεται σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης και φτάνει μέχρι τα ανοικτά του κόλπου της Σύρτης στη Λιβύη.

Την ίδια στιγμή, τη φράση του Κεμάλ Ατατούρκ, «πόσο χαρούμενος είναι αυτός που μπορεί να πει: είμαι Τούρκος», σχηματίζουν οι τέσσερις λέξεις που επέλεξε το τουρκικό ναυτικό για τους κωδικούς ονομασίας τεσσάρων περιοχών ναυτικών ασκήσεων από τα νότια της Ρόδου και τα νότια της Κρήτης μέχρι τον κόλπο της Σύρτης με τη NAVTEX 799/20.

Η φράση «Ne mutlu Türk’üm diyene» διατυπώθηκε από τον Κεμάλ Ατατούρκ το 1933 κατά τη δέκατη επέτειο από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, ενώ για σχεδόν σαράντα χρόνια από 1972 έως και το 2013 που την κατάργησε το ΑΚΡ, αποτελούσε το μότο του υπουργείου Παιδείας της γείτονος. Οι ίδιες οι NAVTEX πάντως είναι σε διεθνή ύδατα και είναι νόμιμες.

Εκείνο που υποδηλώνεται, ωστόσο, είναι η διαρκής παρουσία του τουρκικού ναυτικού στην περιοχή. Οι τέσσερις περιοχές δεσμεύθηκαν για ναυτικές ασκήσεις ανάμεσα στις δύο φρεγάτες που φεύγουν από τα ανοιχτά της Τρίπολης και σε εκείνες που θα τις αντικαταστήσουν. Αποτέλεσμα είναι ότι χθες, από την Τρίπολη μέχρι την Κρήτη υπήρχε παρουσία έξι τουρκικών φρεγατών και ενός πετρελαιοφόρου πλοίου. Η δύναμη αυτή είναι, βεβαίως, πολλαπλώς μεγαλύτερη από εκείνη που έχει συγκεντρωθεί για τις ανάγκες της αεροναυτικής επιχείρησης επιτήρησης του εμπάργκο όπλων της Ε.Ε. με την ονομασία «Ειρήνη».

Αν και οι ενστάσεις της Μάλτας για την υλοποίηση της επιχείρησης κάμφθηκαν, η «Ειρήνη» αντιμετωπίζει και άλλα προβλήματα, ιδιαίτερα στον τομέα των πληροφοριών. Η Αγκυρα έχει ουσιαστικά μπλοκάρει τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε. με αποτέλεσμα η «Ειρήνη», όπως και η ακριβώς προηγούμενη επιχείρηση στην περιοχή με την ονομασία «Σοφία», να διαθέτει περιορισμένο όγκο ουσιαστικών πληροφοριών. Το τουρκικό μπλόκο είναι βέβαια λογικό από την πλευρά της Αγκυρας, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορεί να συνεχίζει αδιάλειπτα την ενίσχυση των δυνάμεων του Φαγέζ αλ Σαράζ που, αξίζει να σημειωθεί, γίνεται κατά κύριο λόγο με αεροπορικά μέσα. Αντιθέτως, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Αγκυρα συμβάλλει οικειοθελώς με την προώθηση πληροφοριών που αφορούν τη μετακίνηση των πλοίων ή αεροπλάνων που μεταφέρουν ενισχύσεις προς τη Βεγγάζη και, γενικότερα, τις δυνάμεις του Χαλίφα Χαφτάρ, συμφερόντων Αιγύπτου, Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κ.ά. Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει εικόνα τριβών ανάμεσα στις δυνάμεις που υποστηρίζονται από την Αγκυρα και Ρώσους μισθοφόρους.

ΚΟΣΜΟΣ, ΚΡΗΤΗ, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΜΑΛΤΑ, NAVTEX


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!