Lidl: Αυτά τα προϊόντα «πετάνε» από τα ράφια τους

Οι καταναλωτές παχαίνουν ολοένα περισσότερο σε πολλές χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης. «Έχουμε σοβαρό πρόβλημα παχυσαρκίας στη χώρα», λέει χαρακτηριστικά αναφερόμενος στους Γερμανούς ο Γκέριτ Χάινεμαν, ειδικός σε θέματα εμπορίου από την Τεχνική Σχολή της Κάτω Ρηνανίας (Niederrhein). Είναι γεγονός ότι στη Γερμανία απαντώνται πολύ συχνά ασθένειες όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, ενώ η σύνδεσή τους με τις διατροφικές συνήθειες είναι πλέον γνωστή. Σύμφωνα με τον ειδικό, μεγάλο μερίδιο ευθύνης ως προς αυτό έχει η βιομηχανία τροφίμων. Κι όμως, τελευταία παρατηρείται μια τάση ευαισθητοποίησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ στη Γερμανία αναφορικά με το θέμα της ζάχαρης.

Έτσι πολλές εξ αυτών προσπαθούν να μειώσουν τις δοσολογίες ζάχαρης (αλλά και αλατιού) στις σειρές τροφίμων που οι ίδιες επιμελούνται. Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη;

H αλυσίδα Lidl έχει ήδη εκπονήσει ένα συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο. Μέχρι το 2025 επιδιώκει να μειώσει στη δική της σειρά προϊόντων τα ποσοστά ζάχαρης, όπως και του αλατιού, κατά 20%. Μάλιστα το όλο εγχείρημα ξεκίνησε ήδη σε γνωστή σειρά δημητριακών του Lidl, όπου η περιεκτικότητα σε σάκχαρα έχει ήδη πέσει στα 23,9/100 γραμμάρια. «Η εταιρεία Lild μπαίνει δυναμικά στην όλη δημόσια συζήτηση» αναφέρει ο Όλιβερ Χουιτσίνγκα από τη MKO Foodwatch. «Οι άλλες μεγάλες αλυσίδες δυσκολεύονται προς το παρόν να θέσουν έναν τόσο συγκεκριμένο στόχο», συμπληρώνει ο ίδιος. Η μείωση της ζάχαρης και του αλατιού σε συσκευασμένα τρόφιμα κατά 20% είναι σε κάθε περίπτωση ένας φιλόδοξος στόχος.

Ωστόσο μέχρι στιγμής τα ποσοστά της μείωσης της ζάχαρης δεν ορίζονται ρητά με νόμο, αλλά ο καθορισμός τους εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια κάθε εταιρείας. Πάντως σύμφωνα με τη Foodwatch αυτός είναι «ο λάθος δρόμος». Η τάση αλλαγής που καταγράφεται σε πολλές γερμανικές αλυσίδες είναι ένα καλό πρώτο δείγμα, ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλος δρόμος.

ΚΟΣΜΟΣ, LIDL, ΡΑΦΙΑ, ΠΡΟΙΟΝΤΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ