έρευνα-η-no-1-δεξιότητα-που-πρέπει-να-έχει-234736
ΚΟΣΜΟΣ | 01.03.2019 | 14:54

Έρευνα: Η No 1 δεξιότητα που πρέπει να έχει κάποιος το 2019

Οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτο κομμάτι των ανθρώπινων σχέσεων.

Εμφανίζονται στην προσωπική, επαγγελματική και κοινωνική ζωή, με διαφορετική ένταση και σημαντικότητα για τη ζωή μας την κάθε στιγμή.

Το μέγεθος και ο ρυθμός των αλλαγών στην καθημερινότητά μαςδημιουργεί εντάσεις και βάζει σε δοκιμασία τις ανθρώπινες σχέσεις στον προσωπικό, εργασιακό και κοινωνικό χώρο.

Οι συγκρούσεις στην καθημερινή ζωή μας δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και να ανακαλύψουμε τρόπους με τους οποίους επικοινωνούμε.

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η πιο απαραίτητη δεξιότητα που πρέπει να έχει κανείς για το 2019 είναι να μπορεί να διαχειριστεί μια σύγκρουση στον χώρο της εργασίας.

Οπως τονίζουν οι ειδικοί που διαβάζουμε στο Inc.com oι επικοινωνιακές δεξιότητες και η διαχείριση συγκρούσεων είναι βασικές και άκρως απαραίτητες ικανότητες για κάθε επαγγελματία, αφού χάρη σε αυτές προκρίνεται η εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης.

Ο χώρος εργασίας είναι ένας ανθρώπινος χώρος όπου δεν επιλέγουμε πάντα τους ανθρώπους με τους οποίους θα συνεργαστούμε και με τους οποίους καλούμαστε να παράγουμε κοινό έργο. Η διαφορετικότητα σε αντιλήψεις, τρόπους και συμπεριφορές δημιουργεί πολλές φορές το έδαφος για αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις.

Η δεξιότητα επικοινωνίας και διαχείριση συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο αποτελούν σημαντικό στοιχείο για την ικανότητα του κάθε ατόμου να ανταποκριθεί στο απαιτητικό περιβάλλον που δημιουργεί αυτή η διαφορετικότητα.

Η καλή επικοινωνία στον εργασιακό χώρο είναι απαραίτητη και οι συγκρούσεις συχνές. Η λήψη αποφάσεων ενδέχεται να είναι δύσκολη. Σχεδόν κάθε απόφαση εμπεριέχει κάποιο δίλημμα, σύγκρουση ή δυσαρέσκεια.

Οι ερευνητές τόνισαν ότι είναι απολύτως απαραίτητο ένας εργαζόμενος να έχει δεξιότητα στην επίλυση συγκρούσεων που δημιουργούνται στο χώρο εργασίας του.

Οι αυξημένες επικοινωνιακές δεξιότητες οδηγούν σε καλύτερη διαχείριση των συγκρούσεων στο χώρο της επιχείρησης και σε καλύτερη λειτουργία της. Η καλή επικοινωνία ανάμεσα στο προσωπικό μιας εταιρίας και η αποφυγή των συγκρούσεων οδηγούν σε υψηλότερη απόδοση των εργαζομένων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, προκειμένου να αντεπεξέλθουμε και να επιλύσουμε αποτελεσματικά μια σύγκρουση στο χώρο εργασίας οφείλουμε να υιοθετήσουμε τις ακόλουθες στρατηγικές:

Κατανοούμε τη δυναμική της σύγκρουσης

Ακούμε με ενσυναίσθηση και ανταπόκριση

Αναζητούμε κρυφά μηνύματα κάτω από την επιφάνεια

Διαχωρίζουμε το σημαντικό από αυτό που στέκεται εμπόδιο

Προετοιμασία για τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων

Ο προσδιορισμός του προβλήματος είναι το πρόβλημα

Εξερευνούμε τις αντιστάσεις και διαπραγματευόμαστε συνεργατικά