επίθεση-οικολόγων-ακτιβιστών-με-μα-1093461
ΚΟΣΜΟΣ | 15.11.2022 | 19:00

«Επίθεση» οικολόγων ακτιβιστών με μαύρο υγρό σε πίνακα του Κλιμτ

Επίθεση με μαύρο υγρό από ακτιβιστές για το κλίμα, δέχτηκε σήμερα ο διάσημος πίνακας «Θάνατος και ζωή» του Αυστριακού ζωγράφου Γκούσταβ Κλιμτ, όπως ανακοίνωσε το Μουσείο Leopold της Βιέννης.

«Οι συντηρητές εργάζονται για να προσδιορίσουν αν ο πίνακας που προστατεύεται από γυαλί έχει υποστεί ζημιές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος Κλάους Ποκόρνι.

Η ομάδα «Letzte Generation» (“Τελευταία γενιά”), στην οποία συμμετέχουν Γερμανοί και Αυστριακοί ακτιβιστές, ανέλαβε την ευθύνη για την ενέργεια, ανεβάζοντας εικόνες στο Twitter.

Σε αυτές φαίνονται δύο άνδρες να βανδαλίζουν το έργο, με τον έναν να κολλάει το χέρι του και έναν άλλον να ρίχνει ένα «μαύρο, ελαιώδες υγρό» στο τζάμι μπροστά από το έργο προτού εξουδετερωθεί από έναν υπάλληλο του μουσείου. «Σταματήστε την καταστροφή (της ανθρωπότητας) από την ενέργεια που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα. Οδεύουμε ολοταχώς προς την κλιματική κόλαση», φώναξαν.

Η ομάδα αυτοπροσδιορίζεται ως «η πρώτη γενιά που θα αισθανθεί την έναρξη της κλιματικής κατάρρευσης — και η τελευταία που μπορεί ακόμη να τη σταματήσει».

Τις τελευταίες εβδομάδες μαχητικοί υποστηρικτές της υπόθεσης του περιβάλλοντος πολλαπλασίασαν τις ενέργειές τους σε όλο τον κόσμο με στόχο έργα τέχνης προκειμένου να προειδοποιήσουν την κοινή γνώμη για την υπερθέρμανση του κλίματος.

Για παράδειγμα, κόλλησαν τα χέρια τους σε έναν πίνακα του Γκόγια στη Μαδρίτη ή στη διάσημη μεταξοτυπία “Campbell’s Soup” του Άντι Γουόρχολ που εκτίθεται στην Αυστραλία, πέταξαν ντοματόσουπα στα «Ηλιοτρόπια» του Βαν Γκογκ στο Λονδίνο και πουρέ πατάτας σε ένα αριστούργημα του Κλοντ Μονέ στο Πότσδαμ, κοντά στο Βερολίνο.

Παρότι τα έργα παρέμειναν άθικτα, το περιστατικό στα Ηλιοτρόπια προκάλεσε ελαφρές ζημιές στο πλαίσιο του πίνακα.

Σχεδόν εκατό διεθνή μουσεία, όπως το Πράδο στη Μαδρίτη, το Λούβρο στο Παρίσι ή το Μουσείο Γκούγκεναχαϊμ στη Νέα Υόρκη, δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα “βαθιά συγκλονισμένα” από την απερίσκεπτη θέση σε κίνδυνο των “αναντικατάστατων” αυτών έργων.