ένας-στους-τέσσερις-αμερικανούς-εγκα-363833
ΚΟΣΜΟΣ | 06.09.2018 | 12:44

Ένας στους τέσσερις Αμερικανούς εγκατέλειψαν το Facebook στο κινητό

Με διαγραφή της εφαρμογής απ’ τα κινητά εκατομμυρίων χρηστών πλήρωσε το Facebook το σκάνδαλο σε βάρος της εταιρείας και την ανασφάλεια που προκάλεσε για τα προσωπικά δεδομένα.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου Pew Research Center το ένα τέταρτο των χρηστών του Facebook στις Ηνωμένες Πολιτείες (ποσοστό 26%) κατήργησαν από τα κινητά τηλέφωνά τους την εφαρμογή.

Κυρίως επηρεάστηκαν οι νέοι, ηλικίας 18-29 ετών, αφού σχεδόν ένας στους δύο (ποσοστό 44%) διέγραψαν την εφαρμογή, στο διάστημα από τον Ιούνιο του 2017 μέχρι τον Ιούνιο του 2018.

Χαρακτηριστικό είναι ακόμα ότι στη σκιά του σκανδάλου με την Cambridge Analytica, το 54% των χρηστών στις ΗΠΑ τροποποίησαν τις παραμέτρους που ανακοίνωσε το Facebook. Mεταξύ των νέων ηλικίας 18-29 ετών το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 64%.

Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, το 42% των ερωτηθέντων είπαν ότι σταμάτησαν να μπαίνουν στη σελίδα τους για πολλές εβδομάδες ή και μήνες. Σχεδόν τρεις στους τέσσερις χρήστες (74%) απάντησαν ότι είτε τροποποίησαν τις παραμέτρους, είτε διέγραψαν την εφαρμογή, είτε σταμάτησαν να συμβουλεύονται το Facebook κατά το δωδεκάμηνο που εξετάστηκε από το ινστιτούτο.

Πάντως μπορεί η ανάπτυξη του μέσου στις ΗΠΑ να υποχωρεί, όμως το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για όλες τις ηλικίες εκτός από τους νέους μεταξύ 12 και 17 ετών.

Το Snapchat κερδίζει έδαφος

Αντίθετα, το Snapchat κερδίζει διαρκώς έδαφος μεταξύ των νέων, έχοντας ξεπεράσει ήδη από το 2016 το Facebook ως το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο μεταξύ των εφήβων στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, το Snapchat θα συνεχίσει να προσθέτει χρήστες από το ηλικιακό κοινό των 12-17 ετών, ενώ το Facebook θα εξακολουθήσει να χάνει τους χρήστες αυτής της ομάδας.

Οπως επισημαίνει το eMarketer, το δίκτυο Snapchat θα προσθέσει 1,2 εκατομμύρια νέους χρήστες σε αυτή την ηλικιακή ομάδα έως το 2022, ενώ το Facebook θα χάσει 2,2 εκατομμύρια.

Το Snapchat είναι περισσότερο δημοφιλές από το Instagram στο κοινό ηλικίας 12-17 στις ΗΠΑ εδώ και χρόνια. Το 2018, 16,4 εκατομμύρια έφηβοι ηλικίας 12 έως 17 ετών θα χρησιμοποιήσουν το Snapchat, έναντι 12,8 εκατομμυρίων για το Instagram. Το Snapchat θα παραμείνει κυρίαρχο μεταξύ των εφήβων χρηστών μέχρι το 2022.

Όπως δημοσίευσε αρχικά το eMarketer τον Φεβρουάριο, ο αριθμός των εφήβων που δημιουργούν ένα προφίλ στο Facebook μειώνεται. Εφέτος, 11,5 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ ηλικίας από 12 έως 17 ετών θα γίνουν χρήστες της πλατφόρμας, από 12,1 εκατομμύρια το 2017. Μέχρι το 2022 ο αριθμός των χρηστών Facebook σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία θα μειωθεί στα 9,3 εκατομμύρια.

«Το Snapchat και το Instagram είναι οι κορυφαίες εφαρμογές για εφήβους και εφέτος θα προσθέσουν σχεδόν τον ίδιο αριθμό νέων χρηστών από αυτή την ηλικιακή ομάδα» αναφέρει το eMarketer.

Τι προτιμούν οι πιο μεγάλοι

Η ηλικιακή ομάδα 25-40 χρησιμοποιεί το Facebook πιο δυναμικά, με 45,1 εκατομμύρια χρήστες εφέτος. Ο αριθμός αυτός προβλέπεται να μειωθεί στα 43,8 εκατομμύρια μέχρι το 2022.

Το Instagram, η δεύτερη πιο δημοφιλής πλατφόρμα, θα έχει περίπου εφέτος 23,5 εκατομμύρια χρήστες που ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, αριθμός που θα αυξηθεί ελαφρά το 2019.

Οι baby boomers, δηλαδή η ηλικιακή ομάδα 40-60, συνεχίζουν να προτιμούν το Facebook σε σχέση με άλλες εφαρμογές, κυρίως για να μένουν σε επαφή με τους φίλους και την οικογένειά τους. Εφέτος, 31,9 εκατομμύρια άνθρωποι στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα θα βρεθούν στην πλατφόρμα. Το δεύτερο κοινωνικό δίκτυο επιλογής τους είναι το Pinterest, με 12,9 εκατομμύρια χρήστες εφέτος.