εκλογές-και-social-media-τι-δείχνει-η-έρευνα-γι-183158
ΚΟΣΜΟΣ | 30.01.2015 | 08:38

Εκλογές και social media – Τι δείχνει η έρευνα για την «ψηφιακή κάλπη»

Ψήφο εμπιστοσύνης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν οι χρήστες του Διαδικτύου, την περίοδο των φετινών βουλευτικών εκλογών, με τις αναφορές που σχετίζονταν με την εκλογική αναμέτρηση να πέφτουν βροχή, φθάνοντας τις 480.190. Το διάστημα από 1 έως 27 Ιανουαρίου, κυρίαρχο κανάλι έκφρασης στα social media αναδείχθηκε το Twitter, το οποίο συγκέντρωσε το 54% των αναφορών, με το Facebook να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με ποσοστό 40%, τα Blogs/Portals να αντιπροσωπεύουν το 5% και τα Forums το υπόλοιπο 1%.

Όπως προκύπτει από το monitoring report για τις εθνικές εκλογές του 2015, που ετοίμασε για λογαριασμό του sepe.gr η νεοφυής εταιρεία isMOOD, από 1 έως 27 Ιανουαρίου, τα σχόλια που κυριάρχησαν στο Twitter ήταν – κατά κύριο λόγο – ειρωνικά, καυστικά και με αρνητική χροιά. Συγκεκριμένα, ενώ μόλις το 22% των αναφορών στο δημοφιλές κοινωνικό μέσο ήταν θετικές, τα αρνητικά σχόλια αντιπροσώπευσαν το 54% και τα ουδέτερα το υπόλοιπο 24%.

Το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, που αναδείχθηκε πρώτο στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, κυριάρχησε και στην «ψηφιακή κάλπη», κερδίζοντας ποσοστό 40% επί των συνολικών σχολίων και αναφορών. Η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση έλαβε τη δεύτερη θέση και στην κάλπη των social media, αποσπώντας ποσοστό 22% των αναφορών, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέδειξαν ως τρίτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ, με ποσοστό 10% επί των αναφορών.

Υψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών των social media βρέθηκε και το κόμμα του Γιώργου Παπανδρέου, με τις αναφορές που το αφορούν να αντιπροσωπεύουν το 9% του συνόλου.

Για την τέταρτη θέση ισοψήφησαν ΚΚΕ και Ποτάμι, που συγκέντρωσαν έκαστο το 5% των αναφορών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θέση στα σχόλια των χρηστών των social media είχε και το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων με 4%, η Χρυσή Αυγή με 3% και η ΔΗΜΑΡ με 2%.