Αλλαγές στα όρια θορύβου που επιτρέπεται να κάνει ο κινητήρας του αυτοκινήτου

Σ’ ένα supercar αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα για την Porsche, τη Ferrari ή τη Lamborghini, δεν είναι μόνο η επιτάχυνση ή η τελική ταχύτητα που παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός αγοραστή, αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα που είναι χαρακτηριστικός σε κάθε μοντέλο και αποτελεί τα διαπιστευτήρια της αυθεντικότητας της εκάστοτε εταιρείας.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι ειδικά στην Porsche και στα μοντέλα S, υπάρχει τυποποιημένος εξοπλισμός με τον οποίο ο ήχος του κινητήρα μπορεί να ποικίλλει. Όπως γίνεται και σε άλλα supercars αυτοκίνητα όπου με το πάτημα ενός κουμπιού, ο θόρυβος του κινητήρα αλλάζει. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και τη νοοτροπία αρκετών οδηγών να αλλάζουν την κατάληξη της εξάτμισης ώστε να διαφοροποιείται ο ήχος. Αυτό ως ένα σημείο δεν είναι παράνομο, αρκεί ο τελικός ήχος να μην ξεφεύγει από τα προβλεπόμενα όρια που ισχύουν στην εκάστοτε νομοθεσία κάθε χώρας.

Στη Γερμανία, για παράδειγμα, υπάρχει παράγραφος στο νόμο περί οδικής κυκλοφορίας που αναφέρει ότι απαγορεύεται ο περιττός θόρυβος. Επιπλέον, οι υπουργοί μεταφορών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύντομα θα κληθούν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ενός θεσμικού πλαισίου για την τακτική παρακολούθηση των εκπομπών θορύβου. Αυτό θα οδηγήσει νέες ανάγκες στην τροχαία κάθε χώρας, που σήμερα δεν έχει τα απαραίτητα μέσα για να ελέγξει την υπέρβαση των νόμιμων ορίων του θορύβου που βγάζει ένα αυτοκίνητο.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΚΟΣΜΟΣ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΑΛΛΑΓΕΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!