μπουτάρης-eνδοδημοτική-αποκέντρωση-κ-270308

Μπουτάρης: Eνδοδημοτική αποκέντρωση και αξιολόγηση

Και ενώ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζητεί πίστωση χρόνο για το διορισμό των νέων αντιδημάρχων (με τις πληροφορίες να λένε πως θα δημιουργήσει και θέση… αντιδημάρχου επικρατείας – συντονιστή), μετά μάλιστα και την κρίση που ξέσπασε στο εσωτερικό της δημοτικής πλειοψηφίας, ο Γιάννης Μπουτάρης με άρθρο του στην aftodioikisi.gr για τα δύο χρόνια «Καλλικράτης», αναφέρεται στο «νέο μοντέλο» διακυβέρνησης του δήμου κάνοντας λόγο για ενδοδημοτική αποκέντρωση και αξιολόγηση όλων, πολιτικού προσωπικού και εργαζομένων.

«Οι Δήμοι, οι οποίοι δημιουργήθηκαν με τον “Καλλικράτη” είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Με τον τρόπο αυτό, κινδυνεύουμε να απωλέσουμε το μεγάλο πλεονέκτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που είναι η εγγύτητα του πολίτη με το κέντρο λήψης των αποφάσεων και η ενεργότερη συμμετοχή του. Ο μόνος τρόπος να ξεπεραστεί το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι η ουσιαστική ενδοδημοτική αποκέντρωση. Αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τα συλλογικά και μονομελή όργανα της Αυτοδιοίκησης να εξετάσουν την μεγαλύτερη δυνατή αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων τους, με στόχο πάντα την ενεργότερη συμμετοχή του πολίτη», σημειώνει ο Γ. Μπουτάρης.

Όπως λέει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, δε δόθηκε έμφαση στην αναδιοργάνωση του διοικητικού μηχανισμού του Δήμου, από όπου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν δαπάνες. «Στον Δήμο Θεσσαλονίκης το επιχειρούμε μέσα από τον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και το νέο μοντέλο διοίκησης, που βασίζεται αφενός στην διάκριση της πολιτικής από την υπηρεσιακή ηγεσία και αφετέρου στην πραγματική αξιολόγηση των στελεχών και του προσωπικού ή οποία θα ξεκινήσει με το νέο έτος», υπογραμμίζει.

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ

Μετά από δύο χρόνια από την πρώτη εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης του «Καλλικράτη» μπορούμε να εντοπίσουμε τα προβληματικά σημεία και να προτείνουμε διορθωτικές κινήσεις. Δυστυχώς ο «Καλλικράτης» εφαρμόστηκε στην δυσμενέστερη για τη χώρα μας δημοσιονομική συγκυρία. Ως εκ τούτου η εφαρμογή αυτής της μεταρρύθμισης κατέστη ακόμη δυσκολότερη. Έτσι, τα πλεονεκτήματα που θα επέφερε είναι πολύ πιθανόν να εξελιχθούν σε σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των ΟΤΑ.

Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση αρμοδιοτήτων, χωρίς την απόδοση των ανάλογων πόρων στου Δήμους, καθιστά τη λειτουργία τους πιο προβληματική από πριν. Την 01.01.2013 μάλιστα, οι Δήμοι παίρνουν ακόμη περισσότερες αρμοδιότητες χωρίς την παραμικρή μεταφορά πόρων.

Δεν δόθηκε έμφαση στην αναδιοργάνωση του διοικητικού μηχανισμού του Δήμου, από όπου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν δαπάνες. Στον Δήμο Θεσσαλονίκης το επιχειρούμε μέσα από τον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και το νέο μοντέλο διοίκησης, που βασίζεται αφενός στην διάκριση της πολιτικής από την υπηρεσιακή ηγεσία και αφετέρου στην πραγματική αξιολόγηση των στελεχών και του προσωπικού ή οποία θα ξεκινήσει με το νέο έτος.

Τέλος οι Δήμοι, οι οποίοι δημιουργήθηκαν με τον Καλλικράτη, είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Με τον τρόπο αυτό κινδυνεύουμε να απωλέσουμε το μεγάλο πλεονέκτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που είναι η εγγύτητα του πολίτη με το κέντρο λήψης των αποφάσεων και η ενεργότερη συμμετοχή του.

Ο μόνος τρόπος να ξεπεραστεί το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι η ουσιαστική ενδοδημοτική αποκέντρωση. Αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τα συλλογικά και μονομελή όργανα της Αυτοδιοίκησης να εξετάσουν την μεγαλύτερη δυνατή αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων τους, με στόχο πάντα την ενεργότερη συμμετοχή του πολίτη.

Διαβάστε επίσης:
Θεσσαλονίκη: Σε περίπου ένα μήνα οι νέοι αντιδήμαρχοι