ανδρέας-φούρας-δήμαρχος-πατρέων-να-γί-2011

Ανδρέας Φούρας, δήμαρχος Πατρέων: Να γίνει η Πάτρα από πέρασμα, προορισμός

Οφείλουμε να ξεκινήσουμε από μια διαπίστωση: Η Πάτρα είναι ένα πέρασμα λόγω των πυκνών γραμμών που τη συνδέουν με τα λιμάνια της Αδριατικής. Είναι λοιπόν πέρασμα για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο, αλλά δεν είναι προορισμός.

Παρότι δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία, μπορούμε να διαπιστώσουμε εμπειρικά ότι αριθμός των ταξιδιωτών που επιλέγουν την Πάτρα ως τουριστικό προορισμό, δεν είναι σημαντικός. ή τουλάχιστον απέχει πολύ από αυτό που εμείς στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή θα επιθυμούσαμε.

Ωστόσο υπάρχουν λόγοι που θα μπορούσαν να κάνουν την Πάτρα τουριστικό προορισμό. Θα θυμίσω συνοπτικά μερικούς από αυτούς τους λόγους.
Η Πάτρα είναι το τρίτο σε μέγεθος αστικό κέντρο της χώρας με μια δική της ιστορία και παράδοση.
Ήδη από το 19ο αιώνα και μέχρι τις ημέρες μας υπήρξε η πύλη της Ελλάδας για τη δύση και αυτή ακριβώς η ιστορική της παράδοση προσδιορίζει τη φυσιογνωμία, την αρχιτεκτονική και τη ψυχοσύνθεσή της, στοιχεία που περιμένουν πάντα τον υποψιασμένο επισκέπτη για να τα ανακαλύψει.

Η Πάτρα διατηρεί, επί πλέον, και δύο αυτόνομους και σημαντικούς πόλους προσέλκυσης. Είναι η ιδιότητά της ως Αποστολική πόλη με το ιστορικό και θρησκευτικό προνόμιο, η εκκλησία της να έχει ιδρυθεί από τον Απόστολο Ανδρέα ο οποίος μάλιστα μαρτύρησε στην πόλη μας.
Ο περίλαμπρος ναός του και η ύπαρξη της τιμίας κάρας του αποτελούν σημαντικό λόγο προσέλκυσης επισκεπτών.

Ο δεύτερος πόλος είναι το καρναβάλι. Πρόκειται για μια μοναδική στιγμή ξεγνοιασιάς, ξεφαντώματος και πολιτισμού με τον ανεπανάληπτο χαρακτήρα της αυτοοργάνωσής του από χιλιάδες Πατρινούς αλλά και επισκέπτες.
Θα μπορούσα ακόμα να προτείνω την παραλιακή μα και την ορεινή Αχαΐα.

Τόσο η παραλιακή ζώνη της Καλογριάς όσο και η ορεινή και ημιορεινή ζώνη περικλείουν φυσικές ομορφιές και ανεξάντλητες δυνατότητες που είναι σε θέση να μετατρέψουν την Πάτρα από πέρασμα σε προορισμό, μετατροπή που αποτελεί σταθερό στόχο της τουριστικής πολιτικής του δήμου Πατρέων.