τα-όσκαρ-στην-εποχή-των-social-media-228532
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ | 04.03.2014 | 08:28

Τα όσκαρ στην εποχή των social media

Η τελετή των όσκαρ πέρασε στην εποχή των νέων μέσων και του διαδικτύου χάρη σε ένα selfie που ανέβασε στο Twitter η παρουσιάστρια της βράβευσης. Αλλά, την ίδια ώρα, διαπιστώνεται ότι το τηλεοπτικό ενδιαφέρον αυξήθηκε και η τηλεθέαση έσπασε ρεκόρ δεκαετίας.

Ηταν χαράματα ώρα Ελλάδος όταν η παρουσιάστρια της τελετής των όσκαρ Ελεν ντε Τζενέρις κάλεσε γύρω της όσους σταρ από την πλατεία μπορούσε, έδωσε στον Μπράντλεϊ Κούπερ το κινητό της και ο Αμερικανός ηθοποιός – υποψήφιος για Οσκαρ βʼ αντρικού ρόλου για τον «Οδηγό Διαπλοκής» – τράβηξε ένα «selfie» με τον ίδιο και όσους χωρούσαν στην εικόνα.

Αμέσως μετά η Ντε Τζενέρις το ανέβασε στο Twitter και η απήχηση ήταν πρωτοφανής, σηματοδοτώντας τη μετάβαση των όσκαρ στην εποχή των social media.

Παρόλο που το διαδίκτυο είχε την τιμητική του σ αυτή την τελετή, έσπασε και το ρεκόρ τηλεθέασης, αφού 43 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν στις ΗΠΑ την απονομή των βραβείων Όσκαρ. Ηταν περισσότεροι από εκείνους που παρακολούθησαν την τελετή το 2013 και τα προηγούμενα χρόνια.

Πρόκειται για αύξηση της τηλεθάσης κατά 6,4% από το 2013, κάτι που σημαίνει μεγάλη επιτυχία για το δίκτυο ABC που έχει συμβόλαιο για τη μετάδοση της εκδήλωσης μέχρι το 2020.

Πρόκειται επίσης για ρεκόρ δεκαετίας, αφού το 2004 ο Αρχοντας των Δακτυλιδιών: Η επιστροφή του βασιλιά είχε καθηλώσει στην τελετή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας 43,6 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Το μεγαλύτερο τηλεοπτικό κοινό που παρακολούθησε τελετή απονομής των Όσκαρ καταγράφηκε το 1998, όταν 55 εκατομμύρια τηλεθεατές είδαν την ταινία Τιτανικός να αποσπά 11 χρυσά αγαλματίδια.

Η φετινή τελετή διήρκεσε 3,5 ώρες και σε αυτήν απονεμήθηκαν 24 βραβεία.

Στη διάρκεια της μετάδοσης εστάλησαν σε ολόκληρο τον κόσμο 14,7 εκατομμύρια μηνύματα στο Twitter που αφορούσαν τα Όσκαρ, σύμφωνα με την εταιρεία Twitter Inc, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δραστηριότητα σε αυτά στη διάρκεια του σόου αυξήθηκε κατά 75% σε σχέση με το 2013.