ο-νέος-καλλιτεχνικός-διευθυντής-του-δ-178514
ΚΟΣΜΟΣ | 02.03.2015 | 19:54

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (φωτο)

Ο Νίκος Διαμαντής βρίσκεται από σήμερα στο τιμόνι του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (ΔΘΠ), καθώς ανέλαβε την καλλιτεχνική του διεύθυνση, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Τάκη Τζαμαργιά. Η θητεία του τελευταίου είχε λήξει από το περασμένο φθινόπωρο και ο ίδιος παρέμενε στη θέση αμισθί μέχρι την ολοκλήρωση της σεζόν.

«Είμαι δεμένος με τον Πειραιά» δηλώνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Νίκος Διαμαντής, επισημαίνοντας ότι «είναι μεγάλη η συγκίνηση να επιστρέφεις εκεί που μεγάλωσες. Θα περνάω πλέον συχνότερα έξω από τα σχολεία στα οποία φοίτησα, το Ράλλειο Δημοτικό Σχολείο και το Λυκείου της Ιωνιδείου Σχολής». Στόχος του είναι να ξαναδούμε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να εκπληρώνει τους ιδρυτικούς του στόχους, να γίνει δηλαδή ένας τόπος συνάντησης των τεχνών.

«Αυτό που οραματίζομαι είναι ένα θέατρο ανοιχτό και εξωστρεφές, με παραστάσεις που θα υπηρετούν όλα τα είδη θεάτρου. Μία πύλη πολιτισμού ανοιχτή στη σύγχρονη δημιουργία, που θα συνδέει τις δράσεις της και με το λιμάνι του Πειραιά, τη μεγάλη πύλη της πόλης» αναφέρει ο Νίκος Διαμαντής και προσθέτει: «Mέσα στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουμε, το ελληνικό θέατρο έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον τρόπο που διαχειρίζεται την κρίση σε όλα τα επίπεδα. Απευθύνω λοιπόν ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους ανθρώπους του ποιοτικού θεάτρου, όλων των γενεών, όπου κι αν βρίσκονται, να αισθανθούν στην πράξη ότι το ΔΠΘ τους αφορά, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα πολιτισμού ισχυρό, ο οποίος θα μπορέσει να δώσει ένα στίγμα θεάτρου αλλά και πνευματικής ζωής. Να μην είναι, δηλαδή, μόνο ένας οργανισμός, αλλά ένα τοπίο ανάδειξης της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας, η οποία δεν γνωρίζει από ηλικίες και έχει αποδείξει ότι είναι ζωντανή και παρούσα».

Ο Νίκος Διαμαντής φιλοδοξεί να ανοίξει τους καλλιτεχνικούς ορίζοντες του ΔΘΠ σε περισσότερους τομείς, όπως τα εικαστικά, τη φωτογραφία, τη μουσική, τον χορό. Ακόμη προσδοκά συνεργασίες με όλους τους μεγάλους καλλιτεχνικούς οργανισμούς (Εθνικό Θέατρο, Εθνική Λυρική Σκηνή, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Ίδρυμα Κακογιάννη, Κέντρο Πολιτισμού Σ. Νιάρχος κ.ά.) και προσβλέπει σε συνεργασίες με την ΑΣΚΤ, τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Πειραιά, με μουσεία καθώς και με το Φεστιβάλ Αθηνών. «Έχω ήδη ξεκινήσει να μιλάω με τους επικεφαλής των οργανισμών αυτών και αυτές τις μέρες έχω προγραμματίσει διαδοχικά ραντεβού. Πιστεύω σε λίγες εβδομάδες θα είμαι σε θέση να έχω μία πλήρη εικόνα για τον προγραμματισμό του θεάτρου μέχρι το καλοκαίρι. Θεωρώ ότι ο πολιτισμός είναι ένα από τα υγιή κομμάτια της ελληνικής κοινωνίας και σε βάθος χρόνου μπορεί να αποτελέσει έναν δυναμικό μοχλό ανάπτυξης της χώρας » σημειώνει.

Χθες ο Νίκος Διαμαντής συναντήθηκε με την «ψυχή» του θεάτρου, «τους υπαλλήλους, τους τεχνικούς, τους ανθρώπους δηλαδή που ήδη γνωρίζουν τα προβλήματα και τον τρόπο λειτουργίας του», όπως ανέφερε και υπογράμμισε ότι «στόχος μας είναι να σχεδιαστεί σύντομα ένα οργανόγραμμα λειτουργίας, ώστε το θέατρο να μπορεί σιγά σιγά να σταθεί ανεξάρτητο στα πόδια του και να έχει μια εξορθολογισμένη οικονομική λειτουργία».

Ιδρυτής του θεάτρου «Σημείο» (1985) με σπουδές στην Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, ο Ν. Διαμαντής έχει στο ενεργητικό του πολλές παραστάσεις έργων σύγχρονων συγγραφέων (Σάμουελ Μπέκετ, Χάρολντ Πίντερ, Σάρα Κέιν, Χάινερ Μύλλερ, Μαρκερίτ Ντυράς), ενώ έχει σκηνοθετήσει επίσης κλασικό ρεπερτόριο, αρχαίο δράμα αλλά και έργα Ελλήνων συγγραφέων.

Μεταξύ άλλων, έχει διδάξει σκηνοθεσία και υποκριτική στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Πανεπιστήμιο Ναυπλίου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ είναι και διευθυντής στη Δραματική σχολή του «Εμπρός».

diamantis