τσίπρας-ρόδος-μεταφορικό-ισοδύναμο-σ-424169
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 17.04.2018 | 21:41

Τσίπρας -Ρόδος: Μεταφορικό ισοδύναμο σε νησιά – Μειωμένο ΦΠΑ

Την προσφορά του θεσμού των περιφερειακών συνεδρίων στην οργάνωση του αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας όχι από το Κέντρο αλλά από τις Περιφέρειες, σημείωσε ο Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στο 13ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση του Νοτίου Αιγαίου, στη Ρόδο.

Τόνισε πως όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός κατά Περιφέρεια, “τότε ψηφίδα-ψηφίδα θα μπορούμε να συνθέσουμε το παζλ και να αποκτήσουμε ένα ρεαλιστικό, φιλόδοξο και αισιόδοξο εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο”.

“Η ολοκλήρωση του κύκλου των περιφερειακών συνεδρίων, συμπίπτει με μια μεγάλη καμπή για τον τόπο, μια αλλαγή σελίδας για την χώρα, μετά από μια πολύ μακρά περίοδο επιτροπείας και σκληρών δημοσιονομικών περιορισμών”, είπε ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στη συνέχεια.

Σημείωσε ότι αυτή η μεγάλη περιπέτεια ευτυχώς για τη χώρα τελειώνει “και αυτή τη φορά, εκεί που άλλοι απέτυχαν, εμείς πετυχαίνουμε”. ‘Η εκχώρηση κυριαρχίας στον οικονομικό σχεδιασμό τελειώνει οριστικά με την ολοκλήρωση και της 4ης αξιολόγησης του τρίτου προγράμματος σε μερικούς μήνες από σήμερα, σε μερικές μέρες από σήμερα”, είπε.

Σημείωσε ότι “τα πράγματα είναι ξεκάθαρα όσο κι αν αυτό δεν βολεύει μερικούς: Οδεύουμε σε μια καθαρή έξοδο από τα μνημόνια. Σε μια έξοδο χωρίς πιστοληπτική γραμμή στήριξης και το κυριότερο, χωρίς νέες βαριές δεσμεύσεις για τα χώρα και το λαό, όπως κάποιοι προεξοφλούσαν ότι θα συμβεί και δεν το έκρυβαν μάλιστα με συνεχείς τους δηλώσεις, λίγους μήνες πριν”.

Την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά ανακοίνωσε ο Αλ. Τσίπρας μιλώντας στο περιφερειακό συνέδριο Ν. Αιγαίου.

Σημείωσε ότι άμεσα, μέσα από σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που είναι ήδη έτοιμη, πρόκειται να προχωρήσουμε στην υλοποίηση μιας δέσμευσης της κυβέρνησης, εμβληματικού και ιστορικού χαρακτήρα δέσμευση μας”. Απαντώντας έτσι και σε αναφορά του Περιφερειάρχη που ζήτησε μειωμένο ΦΠΑ αντί του μεταφορικού ισοδύναμου, ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι “δεν πρέπει να συσχετίσουμε τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοδύναμο με την φορολογική πολιτική”, επισημαίνοντας ότι “είναι αίτημα δεκαετιών των νησιωτών μας”.

Πρόσθεσε ότι δεν ήταν επιλογή της κυβέρνησης η φορολογική εξίσωση στο ΦΠΑ και πως την ιδέα την έδωσαν στους δανειστές κάποιοι εγχώριοι, θυμίζοντας ότι ήταν στο mail Χαρδούβελη.

Ανακοίνωσε ότι η πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού Ισοδυνάμου, πρόκειται να ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2018, σε πρώτη φάση πιλοτικά για μία σειρά από νησιά, ανάμεσα τους όλα του Ανατολικού Αιγαίου, η Κως, η Πάτμος, η Αστυπάλαια, η Κάλυμνος, η Κάρπαθος, η Κάσος, η Λέρος, η Νίσυρος, η Σύμη, η Τήλος και το Καστελόριζο. Αλλά και μια σειρά από μικρότερα νησιά, και οι μικρές Κυκλάδες, σε πρώτη φάση πιλοτικά.

Η χρηματοδότηση για το 2018 ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά από την 1η Ιανουαρίου 2019, με προϋπολογισμό, τουλάχιστον, 150 εκατομμύρια ευρώ, το μεταφορικό ισοδύναμο θα επεκταθεί στο σύνολο των νησιών, εκτός από την Κρήτη.

“Για πολλά χρόνια, το κόστος των άγονων γραμμών βρισκόταν περίπου στα 46 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Εμείς εξορθολογήσαμε το σύστημα, κάναμε διαγωνισμούς και το κόστος από 46 εκατομμύρια κατέβηκε στα 10. Και οι γραμμές όχι μόνο δεν περιορίστηκαν αλλά πύκνωσαν”.

Σημείωσε ότι με μέρος των χρημάτων που εξοικονομήθηκαν το 2017, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προβαίνει σε διαγωνισμό για την προμήθεια 2 ελικοπτέρων, παντός καιρού για πτήσεις μεταφοράς επιβατών από τα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, στη Ρόδο και τη Σύρο για τις αεροδιακομιδές που σώζουν ζωές σε πολίτες ακριτικών νησιών.

Ο σχεδιασμός, πρόσθεσε, θα ολοκληρωθεί με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων σε 25 νησιά του Νοτίου Αιγαίου.