οι-δύο-συριζα-μπελάς-για-την-κυβέρ-137958
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 19.11.2015 | 07:17

Οι «δύο» ΣΥΡΙΖΑ: «Μπελάς» για την κυβέρνηση τα αυτοδιοικητικά στελέχη του κόμματος

Σε «μπελάς» εξελίσσονται για την κυβέρνηση, όχι μόνο τα μέτωπα με τους δανειστές ή την εφαρμογή της συμφωνίας, αλλά και το εσωτερικό μέτωπο, το οποίο φαίνεται πως ανοίγει όλο και περισσότερο καθώς εφαρμόζονται οι μνημονιακές επιταγές.

Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα, παρατηρούνται όλο και περισσότερο φαινόμενα διάστασης «κομματιών» του ΣΥΡΙΖΑ με την κεντρική κυβερνητική πολιτική. Το πλέον χαρακτηριστικό τέτοιο ήταν στην πρόσφατη απεργία όταν το τμήμα εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ καλούσε στη συγκέντρωση κατά της… κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Ωστόσο, αυτό που φαίνεται να προβληματίζει τα κυβερνητικά στελέχη, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, είναι η διάσταση που παρατηρείται μεταξύ των δύο πυλώνων «εξουσίας»: Δηλαδή, του «αυτοδιοικητικού ΣΥΡΙΖΑ» και της κυβέρνησης.

Το πλέον τρανταχτό παράδειγμα διαφοροποίησης στελεχών της Αυτοδιοίκησης που ανήκουν στο ΣΥΡΙΖΑ αφορά την ίδια την Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου και «αιχμή» του προβλήματος αποτελεί η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού. Σε αυτήν τη μάχη έχει συστρατευθεί, μάλιστα, και η Ανοιχτή Πόλη, δηλαδή, η παράταξη που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο Αθηναίων. Το άλλο «αγκάθι» αποτελεί ο έτερος Περιφερειάρχης που εκλέχθηκε με τη στήριξη ΣΥΡΙΖΑ, ο Θεόδωρος Γαλιατσάτος, της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων με κύριο ζήτημα την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.

Συγκεκριμένα, η Ρένα Δούρου, έστω και έμμεσα, έθεσε άμεσο ζήτημα αναφορικά με την εκποίηση – ιδιωτικοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Έτσι, στις 11 Νοεμβρίου, και με σαφείς αιχμές κατά της κυβερνητικής πολιτικής παραιτήθηκε από το ΔΣ της «Ελληνικόν ΑΕ» ο στενότατος συνεργάτης της περιφερειάρχη, Χρήστος Καπάταης.

Μάλιστα, σε μια επιστολή κόλαφο για την κυβέρνηση, σημείωνε: «Νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε τα οποία τοποθετήθηκαν στις 6/11/2015 έχουν δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν εντελώς διαφορετικές απόψεις σε σχέση με την αξιοποίηση του χώρου. Εκπροσωπώντας στο Δ.Σ. της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε την Διοικούσα Περιφερειακή Παράταξη Αττικής “Δύναμη Ζωής” θεωρώ ότι διαμορφώνονται συνθήκες που δυσκολεύουν την αξιοποίηση του χώρου με βάση τις εκφρασμένες θέσεις μας». Είναι σαφές ότι ο Χρ. Καπάταης, αν εξέφραζε προσωπικές του θέσεις δεν θα μιλούσε εκ μέρους της παράταξης της Ρ. Δούρου -πόσο δε μάλλον χωρίς τη συγκατάθεσή της!

Τα «νέα μέλη» στα οποία αναφέρεται ο Χρ. Καπάταης είναι προφανώς η προσφάτως διορισθείσα από την κυβέρνηση επικεφαλής του ΔΣ της «Ελληνικό ΑΕ», Νανά Σπυροπούλου.

Ωστόσο, οι αντιδράσεις για την επιλογή της κυβέρνησης, στο πρόσωπο της Ν. Σπυροπούλου, να αναλάβει την «Ελληνικό ΑΕ», δεν περιορίζονται στην Περιφέρεια Αττικής, αλλά αγγίζουν και την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο Αθηναίων, «Ανοιχτή Πόλη».

Με μια εξίσου σκληρή ανακοίνωση κατά της κυβέρνησης τονίζει: «Μας προκαλεί λοιπόν, το λιγότερο, έκπληξη η τοποθέτηση της κ. Σπυροπούλου, που υπήρξε επίσης Αναπληρώτρια Δήμαρχος του κ. Καμίνη και είναι σήμερα Πρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρείας (ΔΑΕΜ), στη θέση της Προέδρου και Διευθύνουσας Συμβούλου της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ».

Μάλιστα, αν το σκεφτούμε, το πλήγμα για την κυβέρνηση είναι αρκετά σημαντικό, με δεδομένο ότι η Ανοιχτή Πόλη έχει ιδιαίτερους «δεσμούς» με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, μιας και από εκεί ξεκίνησε να «λάμπει» το πολιτικό άστρο του σημερινού πρωθυπουργού.

Ωστόσο, η περίπτωση του Ελληνικού, είναι μόνο η μία όψη του νομίσματος.

Η άλλη όψη, αφορά στον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ, Θεόδωρου Γαλιατσάτου. Ο έτερος Περιφερειάρχης που εξελέγη με τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, έχει κηρύξει «ανένδοτο» κατά της κυβέρνησης, αναφορικά με την εκποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Ήδη από το καλοκαίρι, και σχεδόν αμέσως με την υπογραφή της συμφωνίας, ο Θ. Γαλιατσάτος, είχε τονίσει την αντίθεσή του με την εκποίηση των αεροδρομίων, προαναγγέλλοντας, μάλιστα, και δημοψήφισμα.

Αλλά η λαϊκή ετυμηγορία επί του θέματος είναι μόνο το ένα από τα «όπλα» που ετοιμάζεται να αξιοποιήσει ο Περιφερειάρχης. Το άλλο αφορά στην προσφυγή στη δικαιοσύνη. Ήδη, από τις 29 Οκτωβρίου η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αιτούμενη της ακυρώσεως των αποφάσεων που αφορούν στη σύμβαση παραχώρησης, αναβάθμισης, συντήρησης, διαχείρισης και λειτουργίας περιφερειακών αεροδρομίων, κατά το μέρος που αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Το που θα οδηγήσει, τελικά, αυτός ο ιδιότυπος «πόλεμος» μεταξύ του «αυτοδιοικητικού» και του «κυβερνητικού» ΣΥΡΙΖΑ, είναι ένα ερώτημα. Ωστόσο, από την άλλη, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αντιδράσεις των αυτοδιοικητικών τμημάτων του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται και για άλλους σκοπούς: Καθώς οι συνδυασμοί αυτοί εκλέχθηκαν με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, είναι υποχρεωμένοι να το υπερασπιστούν, έστω και στα λόγια. Τώρα, αν τα λόγια θα γίνουν πράξη, είναι ένα άλλο θέμα.