νδ-πάρτι-σπατάλης-έχει-στηθεί-στις-αστ-426956
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 07.03.2018 | 16:21

ΝΔ: Πάρτι σπατάλης έχει στηθεί στις αστικές συγκοινωνίες

Για «πάρτι σπατάλης» στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ κάνει λόγο η ΝΔ.

Ειδικότερα σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν ο αντιπρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κωστής Χατζηδάκης και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, η κύρια επισήμανση είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες επέστρεψαν στον δρόμο των ελλειμμάτων και της υποβάθμισης του συγκοινωνιακού τους έργου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Χατζηδάκης, τη διετία 2015-2016:

— Τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών μειώθηκαν κατά 21% δηλαδή έχασαν το ένα πέμπτο των ετήσιων εσόδων του ΟΑΣΑ.

— Η επιδότηση προς τις συγκοινωνίες – την οποία πληρώνουν οι φορολογούμενοι με τους φόρους τους – αυξήθηκε κατά 18% προσεγγίζοντας τα 120 εκατομμύρια ευρώ.

— Τα δρομολόγια, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν περιορίστηκαν δραστικά.

“Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά την ίδια στιγμή τα έξοδα προς τρίτους αυξήθηκαν από 33 έως 91%! Το συγκοινωνιακό έργο μειώνεται, οι μισθοί των εργαζομένων μειώνονται, αλλά εκτοξεύονται τα κονδύλια για μελέτες και για υπηρεσίες που παρέχουν τρίτοι προς τον ΟΑΣΑ. Την ώρα δηλαδή που το κοινωνικό έργο των αστικών συγκοινωνιών περιορίζεται, ανθίζουν οι σπατάλες και οι χαριστικές πράξεις προς φίλους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ”, σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης στάθηκε σε δύο καίρια σημεία:

— Στη μείωση των εξόδων για ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο, ύδρευση, επισκευές και συντηρήσεις, αποδοχές προσωπικού. “Μειώνονται δηλαδή οι παραγωγικές δαπάνες των αστικών συγκοινωνιών – για παράδειγμα τα έξοδα για επισκευές και συντηρήσεις μειώθηκαν 23% – με αποτέλεσμα την παροχή χαμηλότερων υπηρεσιών που ζούμε”, ανέφερε.

— Στην τεράστια αύξηση στις μη παραγωγικές δαπάνες. “Στις παροχές προς τρίτους: αύξηση 61%. Αμοιβές και έξοδα τρίτων: αύξηση 91%. Διάφορα έξοδα: αύξηση 33%. Δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης 30%. Ειδικά για το κόστος ασφάλειας και φύλαξης, αν συγκρίνουμε με το 2014, (με βάση τους δημοσιευμένους και εγκεκριμένους ισολογισμούς) από 2 εκ. ευρώ στον ισολογισμό του 2014 αυτό αυξήθηκε σε 4,4 εκ. ευρώ το 2015 και 5,7 εκ. ευρώ το 2016. Δηλαδή η αύξηση από το 2014 έφτασε το 172%. Αναρωτιέμαι λοιπόν τι συμβαίνει εδώ. Πού πήγαν λ.χ. οι διακηρύξεις του κ. Σπίρτζη για τις σπατάλες ασφάλειας και φύλαξης που ήταν υπερβολικές. Και η εξαγγελία του ότι θα υποκαθιστούσε με την Ελληνική Αστυνομία τις εταιρίες security. Για το θέμα κατέθεσα ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό στις 5 Δεκεμβρίου 2017. Φυσικά δεν πήρα καμιά απάντηση από τον κ. Σπίρτζη, όπως και σε άλλες ερωτήσεις που είχα καταθέσει παλαιότερα για την κατάρρευση των εσόδων στις αστικές συγκοινωνίες. Βλέπετε στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν μια απέχθεια στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, αλλά και σε κάθε έλεγχο από την αντιπολίτευση. Η “πρώτη φορά Αριστερά” δεν χρειάζεται να δίνει λόγο σε κανέναν. Εφόσον διατυμπανίζουν το ηθικό τους πλεονέκτημα δεν χρειάζεται η διαφάνεια και η λογοδοσία. Αυτή είναι η χρηστή διαχείριση του κ. Σπίρτζη και του ΣΥΡΙΖΑ”, επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης. Παράλληλα, τόνισε πως στις αστικές συγκοινωνίες έχει στηθεί ένα μεγάλο πάρτι σπατάλης και κακοδιαχείρισης που το πληρώνουν και θα το πληρώνουν οι φορολογούμενοι και οι εργαζόμενοι.

Εστιάζοντας στη γραμμή “4” του μετρό, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τη χαρακτήρισε…τυφλή. “Η επιλογή να δημοπρατηθεί το τμήμα από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή έχει ως συνέπεια η νέα γραμμή να μην έχει απολήξεις που να συνδέονται με τις άλλες γραμμές. Μια τέτοια παράλειψη δεν θα γινόταν σε κανένα άλλο ευρωπαϊκό κράτος. Υπολογίζεται ότι η επέκταση του έργου μέχρι τον Περισσό – από το Άλσος Βεϊκου – και μέχρι την Κατεχάκη – από το Γουδί – θα στοίχιζε γύρω στα 370 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα έφτανε τα 1,77 δις από 1,4 δις.

Στην παρέμβασή του, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στάθηκε ιδιαίτερα στο “μπάχαλο”, όπως επεσήμανε με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όπως τόνισε πως λόγω της προχειρότητας:

-Μέχρι σήμερα και τέσσερις μήνες μετά την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου οι μπάρες έχουν εξολοκλήρου κλείσει μόνο σε έξι από τους 60 σταθμούς.

-Από τις 5 Μαρτίου έκλεισαν δοκιμαστικά οι μπάρες στον Σταθμό Συντάγματος τις ώρες μη αιχμής.

“Στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, υπάρχει μια κεντρική πολιτική διαφορά ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η αρχή αυτής της κυβέρνησης είναι “μπείτε όλοι (δήθεν) τζάμπα” κι ας ρημάξουν οι συγκοινωνίες κι ας πληρώσει μετά πανάκριβα όλος ο ελληνικός λαός το κόστος…Το απέδειξαν, άλλωστε, και τον Ιούλιο του 2015, όταν επιβλήθηκαν τα capital controls, και ο ΟΑΣΑ από το “όλοι (δήθεν) τζάμπα” έχασε μέσα σε 2 εβδομάδες 9,5 εκατ. ευρώ από τις δωρεάν μετακινήσεις των πάντων, ακόμη και των τουριστών!