χολαργός-ο-δήμαρχος-στενεύει-τα-πεζοδ-296077

Χολαργός: Ο δήμαρχος στενεύει τα πεζοδρόμια

Εύλογες απορίες διατυπώνει e-αναγνώστης της aftodioikisi.gr, με επιστολή-καταγγελία του στη στήλη Τα παράπονά σας στο δήμαρχο, όσον αφορά στις ενέργειες του δημάρχου Παπάγου-Χολαργού Βασίλη Ξύδη να στενεύει τα πεζοδρόμια, σημειώνοντας πως μάλλον δε συμπαθεί τους πεζούς.

Ο ίδιος είναι πατέρας ενός παιδιού και -όπως αναφέρει- στην πλατεία Παλαμά και στη συνέχειά της, την οδό Φανερωμένης, με κατεύθυνση προς την εκκλησία, εδώ και αρκετό καιρό ο δήμος εκτελεί έργα ανάπλασης και οδοποιίας, αλλά πλέον…

«Παρά τη σχετικά τσουχτερή τιμή του έργου και παρά το ότι ο παραπάνω δρόμος ήταν ο μόνος του οποίου το πεζοδρόμιο είχε ικανοποιητικό πλάτος (ικανό ώστε ένα ζευγάρι με το καροτσάκι του παιδιού τους να μπορούν άνετα να περπατήσουν σε απόσταση απο τα διερχόμενα αυτοκίνητα), παρατηρείται η τάση το ευρύχωρο, για τους πεζους, αυτό πεζοδρόμιο να δίνει την θέση του σε θέσης στάθμευσης.

»Προφανώς, η λύση που έχει σχεδιαστεί είναι μια καινούργια Περικλέους με το πεζό να είναι κολλημένος στην περίφραξη των παρακείμενων πολυκατοικιών, κάνοντας σλάλομ με τους κορμούς των δέντρων, ενώ οι όγκοι των αυτοκινήτων να καταναλώνουν το μεγαλύτερο χώρο του συνολικού φάρδους του δρόμου».

Ερωτήματα…

Ο e-αναγνώστης διατυπώνει, στην επιστολή του προς την aftodioikisi.gr μια σειρά ερωτημάτων που χρήζουν άμεσης απάντησης από το δήμαρχο Παπάγου-Χολαργού:

«Δεν μπορώ να βρώ κάτι θετικό στον παραπάνω τρόπο σκέψης όσο κι αν προσπαθώ να τον καταλάβω: Προσπαθεί ο Δήμος να αναπτύξει την αγορά της πόλης και δημιουργεί εύκολη πρόσβαση στον καταναλωτή αυτοκινητιστή; Αυτό γίνεται εις βάρος της ευζωίας των κατοίκων του; Τελικά το σχέδιο πόλης του Χολαργού θα είναι μια αγορά;

»Έχει αναλογιστεί η δημοτική Αρχή το δικαίωμα που έχει ο κάθε πολίτης να μπορεί να κυκλοφορήσει με ασφάλεια και άνεση, πεζός με την οικογένεια του, στην πόλη του; Πώς διασφαλίζεται αυτό αν καταργήσουμε τα λιγοστά υπάρχοντα φαρδιά πεζοδρόμια, και αν οι ενέργειές μας σαν δήμος δεν τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση;»

Συμπέρασμα…

Ποιο είναι το συμπέρασμα, σύμφωνα με τον e-αναγνώστη της aftodiokisi.gr; «…Ότι προφανώς ο δήμος δεν έχει καμία συμπάθεια για τους πεζούς, τους περιπατητές, τους ηλικιωμένους που γυρίζουν από την λαϊκή με καρότσια, τους γονείς που αναγκάζονται να περπατάνε με τα καρότσια πάνω στο δρόμο, παρακαλώντας τη Φανερωμένη να μην ξεφύγει κανενός το τιμόνι, αλλά παρακινεί τους πολίτες να χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά το αυτοκίνητο, αφού τους δημιουργεί τσάμπα (προς το παρόν) θέσεις πάρκινγκ, ενώ ταυτόχρονα δυσκολεύει τη πεζή τους δραστηριότητα».

Η επιστολή του e-αναγνώστη έχει ως εξής:

Καλημέρα
Είμαι κάτοικος Χολαργού και πρόσφατα έγινα για πρώτη φορά πατέρας.
Εδώ και αρκετό καιρό ο Δήμος εκτελεί έργα ανάπλασης και οδοποιίας στην πλατεία Παλαμά και στην συνέχειά της την οδό Φανερωμένης με κατεύθυνση προς την εκκλησία. Παρά την σχετικά τσουχτερή τιμή του έργου και παρά το οτι ο παραπάνω δρόμος ήταν ο μόνος του οποίου το πεζοδρόμιο είχε ικανοποιητικό πλάτος (ικανό ώστε ένα ζευγάρι με το καροτσάκι του παιδιού τους να μπορούν άνετα να περπατήσουν σε απόσταση απο τα διερχόμενα αυτοκίνητα), παρατηρείται η τάση το ευρύχωρο, για τους πεζους, αυτό πεζοδρόμιο να δίνει την θέση του σε θέσης στάθμευσης. Προφανώς η λύση που έχει σχεδιαστεί είναι μια καινούργια Περικλέους με τον πεζό να είναι κολλημένος στην περίφραξη των παρακείμενων πολυκατοικιών, κάνοντας σλάλομ με τους κορμούς των δέντρων, ενώ οι όγκοι των αυτοκινήτων να καταναλώνουν το μεγαλύτερο χώρο του συνολικού φάρδους του δρόμου.
Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι οτι προφανώς ο Δήμος δεν έχει καμία συμπάθεια για τους πεζούς, τους περιπατητές, τους ηλικιωμένους που γυρίζουν από την λαική με καρότσια, τους γονείς που αναγκάζονται να περπατάνε με τα καρότσια πάνω στο δρόμο, παρακαλώντας την Φανερωμένη να μην ξεφύγει κανενός το τιμόνι, αλλά παρακινεί τους πολίτες να χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά το αυτοκίνητο αφου τους δημιουργεί τσάμπα (προς το παρόν) θέσεις πάρκινγκ ενω ταυτόχρονα δυσκολεύει την πεζή τους δραστηριότητα.
Δεν μπορώ να βρώ κάτι θετικό στον παραπάνω τρόπο σκέψης όσο κι αν προσπαθώ να τον καταλάβω: Προσπαθεί ο Δήμος να αναπτύξει την αγορά της πόλης και δημιουργεί εύκολη πρόσβαση στον καταναλωτή αυτοκινητιστή? Αυτό γίνεται εις βάρος της ευζωίας των κατοίκων του? Τελικά το σχέδιο πόλης του Χολαργού θα είναι μια αγορά?
Έχει αναλογιστεί η Δημοτική αρχή το δικαίωμα που έχει ο κάθε πολίτης να μπορεί να κυκλοφορήσει με ασφάλεια και άνεση, πεζός με την οικογένεια του, στην πόλη του? Πως διασφαλίζεται αυτό αν καταργήσουμε τα λιγοστά υπάρχοντα φαρδιά πεζοδρόμια, και αν οι ενεργειές μας σαν Δήμος δεν τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση?
Ευχαριστώ