Γαβρόγλου για τα Θρησκευτικά: «Υπάρχουν και δικαστές που μειοψήφησαν»

«Εκκλησία και Πολιτεία θα συνεχίσουν την συνεργασία τους» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος μιλώντας σε δημοσιογράφους σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών.Συγκεκριμένα ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε:
«Σεβόμαστε πάντα τις αποφάσεις των δικαστηρίων. Αυτό το θέμα έχει μία συνέχεια. Έχουμε συμφωνήσει με το υπουργείο η Εκκλησία και η Πολιτεία να συνεχίσουν την συνεργασία τους, ώστε αυτό που θα βγει στο τέλος να γίνει βιβλίο».

Σχολιάζοντας σήμερα ο κ. Γαβρόγλου για το ίδιο θέμα στο κρατικό ραδιόφωνο τόνισε: “ Η πλήρης απόφαση του ΣτΕ δεν μας έχει κοινοποιηθεί και επίσης δεν έχει δημοσιοποιηθεί. Δηλαδή, παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο οι ακριβείς εκφράσεις και το σκεπτικό των αποφάσεων του Ανώτατου Δικαστηρίου. Μας κάνει, λοιπόν, τεράστια εντύπωση ότι υπάρχει μια διαρροή, εντελώς συγκεκριμένη, στην οποία ούτε σκεπτικό υπάρχει παρά μόνο κάποιες καταλήξεις τής απόφασης. Εμείς δεν καταλαβαίνουμε γιατί υπάρχει αυτή η διαρροή η οποία σίγουρα δεν έχει γίνει εκ μέρους της κυβέρνησης, διότι δεν έχουμε καν τη δυνατότητα να ξέρουμε ποια ακριβώς είναι η απόφαση αυτή. Το δεύτερο είναι ότι στην ίδια τη διαρροή δεν αναφέρεται ότι υπάρχουν και δικαστές που μειοψήφησαν με ένα δικό τους σκεπτικό. Άρα, θα πρέπει καταρχήν το Συμβούλιο της Επικρατείας να προστατεύσει τον εαυτό του”.
Ερωτηθείς σχετικά υπογράμμισε “ Υπήρξε μια πρόταση από τον κύριο Φίλη για τα νέα Προγράμματα Σπουδών. Τα νέα Προγράμματα Σπουδών εφαρμόστηκαν για ένα χρόνο. Στη συνέχεια αποτιμήσαμε το τί έγινε σε αυτόν τον χρόνο, ήρθαμε σε συνεννόηση με την Εκκλησία -πράγμα που είχε αρχίσει ήδη επί υπουργίας του κ. Φίλη- κάναμε τις αλλαγές οι οποίες ήταν αποτέλεσμα, όπως σας είπα, μιας αξιολόγησης που έγινε στο μάθημα και προχωράμε τώρα στη διδασκαλία αυτού του μαθήματος. Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι όταν θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε ένα Πρόγραμμα Σπουδών, είτε είναι τα Θρησκευτικά είτε είναι τα Μαθηματικά, δεν προσεγγίζουμε το θέμα δογματικά, δηλαδή «πάρε ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών και κάνε το μάθημα». Ο τρόπος που το προσεγγίζουμε είναι αυτός που σας περιέγραψα, δια των διαδοχικών προσεγγίσεων. Άρα, λέμε «εγώ καταρχάς θέλω να βάλω τα τάδε πράγματα». Να το δοκιμάσω για ένα χρόνο -γιατί αυτά που θέλω να βάλω δεν είναι πια και τόσο εξωτικά- να δω τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, να γίνουν επιμορφώσεις, να ξανασυζητήσουμε, να ξαναγραφτούν οι Φάκελοι Μαθητών και πάμε παρακάτω”.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΕΣ, ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΕΙΟΨΗΦΙΣΑΝ