φίλης-από-την-πρώτη-μέρα-θα-λειτουργήσ-99848
ΠΑΙΔΕΙΑ | 01.08.2016 | 18:59

Φίλης: Από την πρώτη μέρα θα λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία

Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη ημέρα, καθώς έχουν ήδη σταλεί όλα τα βιβλία και υπάρχει εκπαιδευτικός σχεδιασμός ώστε να μην υπάρχουν κενά ή υπεράριθμοί, διαβεβαίωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και την διαπολιτισμική εκπαίδευση.

«Σε συνθήκες μεγάλης δημοσιονομικής στενότητας, παράτασης του μνημονιακού καθεστώτος της αδιοριστίας, που δεσμευόμαστε ότι θα πάψει να υπάρχει τον Σεπτέμβρη του 2017, τα σχολειά θα λειτουργήσουν κανονικά για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια» τόνισε.

«Για φέτος πρώτη φορά μειώσαμε τον αριθμό των αποσπάσεων εκτός αιθούσης καθοριστικά. Έχουμε προχωρήσει σε εκπαιδευτικό σχεδιασμό ώστε να μην υπάρχουν κενά ή υπεράριθμοί» είπε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι ήδη «έχουν σταλεί όλα τα βιβλία στα σχολεία, 17 εκατ. αντίτυπα βιβλίων».

«Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά στις 12 Σεπτεμβρίου για πρώτη φορά στα 30 χρόνια» υπογράμμισε ο Ν. Φίλης και πρόσθεσε: «Δίνουμε μία μάχη. Θα κριθούμε, αλλά έχει εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό ότι θα πετύχει. Έχουμε εξασφαλίσει τα χρήματα για προσλήψεις 21.000 εκπαιδευτικών και σύντομα 800 εκπαιδευτικών για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και για τα προσφυγόπουλα».

Απέρριψε τις αιτιάσεις της Ν.Δ.

Αναφερόμενος ο υπουργός Παιδείας στην πολιτική αντιπαράθεση που υπάρχει για τα εκπαιδευτικά θέματα σχολίασε ειρωνικά τα περί «μπολσεβικισμού» που ειπώθηκαν από την αξιωματική αντιπολίτευση και είπε ότι η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που θα διεξαχθεί στη Βουλή θα αποτελεί «τον «αγιασμό» της Βουλής για την εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο».

«Έχει σημασία με τον πιο εναργή τρόπο να γίνει φανερό πως ακόμη και τα εντελώς δευτερεύοντα εντάσσονται σε μεγάλες κατευθύνσεις ιδεολογικών και αξιακών επιλογών» είπε ο Ν. Φίλης και τόνισε πως «είναι προφανές ότι η συζήτηση για την παιδεία θα αναδείξει τις μεγάλες, τις ριζικά διαφορετικές αντιλήψεις και φιλοσοφίες για την αναβάθμιση του σχολείου από τη μία και από την άλλη τη μετατροπή του σε ένα αγοραίο πράγμα – διότι πάντοτε θυμούμαστε την φράση του Κ. Μητσοτάκη ότι οι μαθητές είναι πελάτες, που ήταν σε γραπτό κείμενο στην ομιλία του στο συνέδριο της ΝΔ, και την υπονόμευση του δημόσιου σχολείου ως σχολείου ισότητας».

Για τις ρυθμίσεις που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση, ο Ν. Φίλης σχολίασε ότι «πολλά ακούσαμε περί μπολσεβικισμού και άλλα κωμικά» και υπενθύμισε τις διατάξεις των νόμων Ράλλη (που, όπως επεσήμανε, στηρίχθηκε από τον Ευάγγελο Παπανούτσο) και Ευθυμίου, αλλά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Προφανώς στο ΣτΕ δεν είναι μπολσεβίκοι, σημείωσε ειρωνικά.

Επί της ουσίας ο Ν. Φίλης απάντησε ότι «έχουμε να κάνουμε με ρυθμίσεις που προστατεύουν όχι απλώς εργασιακά δικαιώματα, αλλά την αξιοπιστία των ιδιωτικών σχολείων. Αν οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν στοιχειώδη διασφάλιση, το επίπεδο της ιδιωτικής εκπαίδευσης θα καταβαραθρωθεί». «Ποια είναι τα μπολσεβίκικα; Ότι πρέπει να υπάρχει αιτιολογημένη απόλυση. Σήμερα γίνονται κατά κόρον απολύσεις χωρίς αιτιολόγηση. Αναγνωρίζει κανείς μπολσεβικικά σ’ αυτά;» αναρωτήθηκε και επεσήμανε ότι «οι απολύσεις θα κρίνονται από το όργανο που κρίνει την πρόληψη, τον διευθυντή εκπαίδευσης και το υπηρεσιακό συμβούλιο. Και αν υπάρχει διαφωνία του σχολάρχη, υπάρχει η Δικαιοσύνη».

Για την απογευματινή απασχόληση στα ιδιωτικά σχολεία, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «δεν απαγορεύεται, αλλά θα δηλώνεται και θα φορολογείται».

Για τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια

Για την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια, ο Ν. Φίλης είπε ότι «εργάζονται εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί χωρίς εργασιακή νομιμότητα. Ξέρετε ότι η ωριαία αποζημίωση είναι 4,3 ευρώ μεικτά; Πιστεύετε ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά η εκπαίδευση; Εμείς μιλάμε για 25 μεροκάματα, ώστε να έχουν ασφάλιση».

Τάξεις υποδοχής για τα προσφυγόπουλα

Τέλος ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις τάξεις υποδοχής για προσφυγόπουλα που θα λειτουργήσουν σε σχολεία μετά το πέρας των μαθημάτων. «Είμαστε σε επικοινωνία με τις ΜΚΟ και τις οργανώσεις του ΟΗΕ και της Ε.Ε., εξασφαλίσαμε κονδύλια για να υλοποιήσουμε ένα σχέδιο με βασική κατεύθυνση σταδιακά τα προσφυγόπουλα να ενταχθούν στη βασική εκπαίδευση. Θα λειτουργήσουν μετά το σχολείο τάξεις υποδοχής ώστε να μάθουν ένα γλωσσικό πρόγραμμα, ελληνικά και μία ξένη γλώσσα και να τους ενισχύσουμε τη γνώση γύρω από την μητρική τους γλώσσα υπογράμμισε.