στη-μετατροπή-εγκαταλελειμμένων-σιδ-208258
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 22.07.2014 | 14:51

Στη μετατροπή εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών σε πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους προχωρά η Π. Αττικής

Το ερευνητικό πρόγραμμα «Ερευνητική συνδρομή στην Περιφέρεια Αττικής ως προς την προοπτική αξιοποίησης για περπάτημα και ποδήλατο εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών. Το παράδειγμα της γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο» υλοποιεί σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα με τις Μονάδες Βιώσιμης Κινητικότητας και Geochoros της Σχολής Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών η Περιφέρεια Αττικής. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρεις φάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2015. Έχει προϋπολογισμό 246.000 ευρώ και η χρηματοδότηση είναι από πόρους της Περιφέρειας Αττικής.

Η συγκεκριμένη έρευνα, θα εξετάσει το σύνολο των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής, εστιάζοντας αρχικά στη γραμμή Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο (γραμμή Λαυρίου) και τη δυνατότητα επέκτασής της έως το Σούνιο. Συνολικά πρόκειται για γραμμή μήκους71 χλμ., με αφετηρία το Μητροπολιτικό Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης ‘Αντώνης Τρίτσης’ και τέρμα τον Αρχαίο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.

Η γραμμή αυτή περιλαμβάνει αστικό (εντός του λεκανοπεδίου) και υπεραστικό τμήμα. Συνδέεται με δίκτυα μέσων σταθερής τροχιάς, ποδηλατοδρόμων, περνάει από κέντρα Δήμων, κοντά από σημαντικούς πόλους ενδιαφέροντος και βέβαια συνδέει την Αθήνα με τα Μεσόγεια μια εξαιρετικά γρήγορα αναπτυσσόμενη περιοχή.

Οι Δήμοι από τους οποίους διέρχεται είναι οι Αγ. Αναργύρων, Ν. Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας, Ηράκλειου, Αμαρουσίου, Χαλανδρίου, Αγ. Παρασκευής, Παλλήνης, Παιανίας, Κορωπίου, Μαρκόπουλου – Μεσογαίας, Σαρωνικού και Λαυρεωτικής.

Εκτιμάται ότι από την εξέταση της γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα επιτρέψουν να συνταχθούν κατευθύνσεις και οδηγίες για αξιοποίηση και των άλλων εγκαταλελειμμένων γραμμών της Αττικής αλλά και της υπόλοιπης χώρας.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός, δήλωσε:

«Το ποδήλατο στην Ελλάδα, έστω και καθυστερημένα σε σχέση με την υπόλοιπο Ευρώπη, αναπτύσσεται. Ο σχεδιαζόμενος ποδηλατόδρομος – πεζόδρομος έρχεται να προστεθεί σε ένα πλαίσιο γενικότερων έργων που εκτελέστηκαν (τοπικά δίκτυα ποδηλάτου) και εκτελούνται (π.χ. ποδηλατόδρομος Κέντρο – Φάληρο) καθώς και στρατηγικών που θεσμοθετούνται, όπως το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου που περιλαμβάνεται στο Ρυθμιστικό της Αθήνας.

Η αρχή πρόκειται να γίνει στα Μεσόγεια όπου από εκεί πηγάζει ένας μεγάλος πλούτος ιστορίας και πολιτισμού. Οι αρχαιολογικοί χώροι, οι βυζαντινές εκκλησιές, τα οινοποιεία, τα κέντρα των οικισμών κ.λ.π. μέσω του σχεδιαζόμενου ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου θα γίνουν τόποι γνωστοί και προσπελάσιμοι. Η αναπτυξιακή συμβολή του έργου αναμένεται να είναι πολύ μεγάλη».