Σε αδιέξοδο οδηγείται η μεταφορά των μαθητών στη Νομαρχία Πειραιά

Προ των ευθυνών τους θέτει τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών με επιστολή του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας για το πρόγραμμα μεταφοράς μαθητών της Νομαρχίας Πειραιά, το οποίο έχει περιέλθει σε αδιέξοδο εξαιτίας των τεράστιων ποσών που οφείλονται στους επαγγελματίες μεταφορείς για την περασμένη σχολική χρονιά.

Οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις της Πολιτείας που ανέρχονται συνολικά στα 2,8 εκ. € έχουν ως αποτέλεσμα οι μεταφορείς για την τρέχουσα σχολική χρονιά να αξιώνουν υπέρογκα αντιτιμήματα, τα οποία ωστόσο η Νομαρχία Πειραιά σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένη να καταβάλλει, επιτρέποντας την κατασπατάληση και διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.

Χαρακτηριστικό των υψηλών έως παράλογων απαιτήσεων των μεταφορέων είναι ότι για τα ίδια δρομολόγια που εκτελούνταν την περσινή χρονιά οι χαμηλότερες τιμές που προσφέρθηκαν παρουσίαζαν αυξήσεις έως και το 460 %. Για δρομολόγιο μεταφοράς μαθητών δημοτικού σχολείου στον Πόρο, η χαμηλότερη τιμή που προσφέρθηκε από μεταφορέα ήταν 140 € ημερησίως, τη στιγμή που για την ίδια ακριβώς διαδρομή καταβάλλονταν πέρσι μόλις 25 €.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι σήμερα από τα συνολικά 253 δρομολόγια που απαιτούνται για τη μεταφορά των 2.600 μαθητών στους δήμους των Πειραιά, Κορυδαλλού, δραπετσώνας, Νίκαιας, Περάματος, Αγ. Ι. Ρέντη, Τροιζήνας, Πόρου, Μεθάνων, Σαλαμίνας, Αμπελακίων, Κυθήρων, Αίγινας και Σπετσών, να έχουν κατακυρωθεί με διαγωνισμούς μόνο τα 62, τα οποία και αυτά ωστόσο δεν πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα καθώς εκκρεμεί ο προσυμβατικός έλεγχος των στοιχείων τους από το ΥΠΟΙΟ. Όλα τα υπόλοιπα 191 δρομολόγια που αντιστοιχούν για τη μεταφορά περίπου 2.000 μαθητών βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.

Το πρόβλημα παρουσιάζεται ακόμη πιο οξύ στις περιπτώσεις μεταφοράς μαθητών από και προς Ειδικά Σχολεία, μαθητών δηλαδή που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και έχουν άμεση ανάγκη τη μετακίνησή τους. Από τα 17 δρομολόγια που προκηρύχτηκαν και αντιστοιχούν στη μεταφορά 298 μαθητών κατακυρώθηκαν, λόγω και της έλλειψης ενδιαφέροντος για την κατάθεση προσφορών, μόλις τα 2, γεγονός που σημαίνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών με αναπηρία δεν θα μπορούν να παρακολουθούν τα αναγκαία και τόσο σημαντικά για την εξέλιξή τους μαθήματα.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος διακοπής της μεταφοράς μαθητών της Νομαρχίας Πειραιά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Προβλήματα ωστόσο δημιουργούνται και από το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαδικασιών, που είναι ιδιαίτερα πιεστικό, αλλά και από το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο που είναι ελλιπές και αναχρονιστικό, αφού δεν έχει επικαιροποιηθεί από το 1998. Αρκεί να αναφερθεί ότι για να εφαρμοστούν όλες οι διατάξεις της ΚΥΑ 6071/98 «περί μεταφοράς μαθητών», θα πρέπει να εφαρμοστεί ένας απαρχαιωμένος μαθηματικός τύπος που αναφέρεται μόνο στα υπεραστικά ΚΤΕΛ και τα ΤΑΞΙ.

Για την επίλυση του ζητήματος της μεταφοράς μαθητών στην περιοχή της Νομαρχίας Πειραιά ο κ. Μίχας ζητά από την Κυβέρνηση την κατεπείγουσα πλήρη κάλυψη του συνόλου των οφειλομένων της Κεντρικής διοίκησης και κατ’ επέκταση προς τους μεταφορείς μαθητών, που ανέρχονται σε 2,8 εκ. €, με στόχο την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος στη περιοχή της Νομαρχίας Πειραιά. Εάν εξοφληθούν πλήρως οι μεταφορείς η Νομαρχία Πειραιά θα μπορέσει να προχωρήσει με τη διαδικασία πλέον της απευθείας ανάθεσης, διεκδικώντας καλύτερες τιμές, ίδιες ή και χαμηλότερες σε σχέση με τις περσινές, αντιμετωπίζοντας τα πάγια επιχειρήματα των μεταφορέων περί καθυστέρησης πληρωμής τους. Μέχρι δε την ολοκλήρωση της διαδικασίας της απευθείας ανάθεσης η Νομαρχία Πειραιά προτίθεται να παρατείνει τις σε ισχύ περσινές συμβάσεις για έναν ακόμη μήνα.

ΟΤΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ


Αφήστε μια απάντηση