με-επιτυχία-η-1η-θρακο-μακεδονική-synergeia-165294
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 27.05.2015 | 17:18

Με επιτυχία η 1η Θρακο-Μακεδονική “Synergeia” Ενδοπεριφερειακής Προώθησης Τοπικών Προϊόντων

Με ικανοποίηση η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και η κοινωνία της Περιφέρειας είδαν να ολοκληρώνεται η 1η Θρακο-Μακεδονική “Synergeia” Ενδοπεριφερειακής Προώθησης Τοπικών Προϊόντων Διατροφής της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Τα αποτελέσματά της “Synergeia” όσο και τα μηνύματά της ήταν σημαντικά, όχι μόνο σε επίπεδο Περιφέρειας, αλλά και σε επίπεδο χώρας. Ειδικότερα:

  • Αναδείχθηκε η ποιότητα και η ανταγωνιστικότητα των περιφερειακών επιχειρήσεων και προβλήθηκε η οικονομική δραστηριότητα της Περιφέρειας στον αγροδιατροφικό τομέα.
  • Για πρώτη φορά συγκροτήθηκε βάση δεδομένων προϊόντων διατροφής της Περιφέρειάς μας
  • Αναδεικνύεται η Θρακο-Μακεδονική διατροφή ως κατηγορία της Μεσογειακής διατροφής
  • Γνωρίσαμε στο σύνολο της Περιφέρειας ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων διατροφής, αφού συμμετείχαν περισσότερες από εκατό (100) επιχειρήσεις και φορείς με οχτακόσια (800) και πλέον προϊόντα τοπικής προέλευσης
  • Δόθηκε η δυνατότητα στους επισκέπτες και τους επαγγελματίες να γνωρίσουν τους ίδιους τους παραγωγούς και να ενημερωθούν αναλυτικά για τα συγκριτικά πλεονεκτήματά των προϊόντων
  • Αναδείχθηκε η ανάγκη δημιουργίας συνεργασιών και δικτυώσεων μεταξύ των παραγωγών, ομοίων ή ομοειδών προϊόντων, οριζοντίως του αγροδιατροφικού, αλλά και του μεταποιητικού τομέα
  • Ευαισθητοποιήθηκε η κοινωνία στην κατεύθυνση της ενδοπεριφερειακής καταναλωτικής συνείδησης, υποστήριξης κι αλληλεγγύης
  • Συνδέθηκε ο αγροδιατροφικός τομέας με το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης
  • Πραγματοποιήθηκαν εξήντα (60) περίπου συνεργασίες επιχειρηματιών του παραγωγικού τομέα με τις σειρές πώλησης προϊόντων, αλλά και χώρων εστίασης.

Ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Παυλίδης εγκαινιάζοντας την 1η Θρακο-Μακεδονική Synergia ανέφερε: «επιδίωξη της “Synergeia” ήταν να γνωριστούν μεταξύ τους οι παραγωγικοί τομείς, τα παραγόμενα τοπικά προϊόντα και οι υπηρεσίες, να κερδίσουν αθροιστικά, να συνδιαμορφώσουν, αλλά και να γίνουν πρεσβευτές της Θρακο-Μακεδονικής κουζίνας, μέσω των φιλοξενούμενων επισκεπτών. Επιπρόσθετος στόχος ήταν η πραγματική στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, των εξαίρετων τοπικών προϊόντων, των αγροτικών, κτηνοτροφικών και μεταποιημένων (τροφίμων και ποτών κυρίως), για την ανάπτυξη της περιφερειακής οικονομίας και η εισροή πόρων.

Επίσης, στόχος είναι η συγκρότηση  της «δικής μας» διακριτής αναπτυξιακής ταυτότητας, να υπερβούμε τους τοπικισμούς, να συγκροτήσουμε την ταυτότητά μας στον αγροδιατροφικό τομέα και να χτίσουμε τη συνεργασία οριζόντια και κάθετα όλων των τομέων παραγωγής».

Σε παράλληλη εκδήλωση εισηγητές, ακαδημαϊκοί και επιχειρηματίες, παρουσίασαν θέματα που αφορούν το ρόλο του αγροδιατροφικού τομέα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ ως πυλώνα ανάπτυξης, την προώθηση τοπικών προϊόντων και τη διασύνδεσή τους με τον τουρισμό και τις εξαγωγές, τη διατροφική αξία των τοπικών προϊόντων, την επιχειρηματικότητα όσο και τη δικτύωση των παραγωγών για τη δημιουργία αλυσίδων αξίας.

Η “Synergeia” ολοκληρώθηκε με παρουσίαση της Θρακο-Μακεδονικής Κουζίνας με Πολίτικα στοιχεία ως κατηγορία της μεσογειακής διατροφής από διακεκριμένους σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδος, ενώ χορηγοί μεγάλων σούπερ μάρκετ και τοπικών καταστημάτων εστίασης, διέθεσαν τα προϊόντα τους για την ζωντανή παρουσίαση Θρακο-Μακεδονικής διατροφής ως κατηγορίας της Μεσογειακής, που απόλαυσαν οι επισκέπτες της έκθεσης.