κ-μπακογιάννης-ο-αρχηγός-των-ατάκτων-202244
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 11.09.2014 | 07:46

Κ. Μπακογιάννης, ο αρχηγός των ατάκτων

Ποιος το περίμενε (στη ΝΔ) ότι ο πρώτος περιφερειάρχης που θα έβγαινε στο αντάρτικο απέναντι στην κυβέρνηση με την έναρξη της νέας θητείας θα ήταν ο γιος της Ντόρας Μπακογιάννη. Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης αστράφτει και βροντά εναντίον του Μιχάλη Χρυσοχοίδη με αφορμή το θέμα των διοδίων και ηγείται του αγώνα των τοπικών αρχών. Οπως όλα δείχνουν, η επιθυμία του να μην πέσει γαλάζιο χρώμα στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στον εκλογικό χάρτη που φτιάχτηκε το βράδυ των αυτοδιοικητικών εκλογών έχει βάθος.

Ειδικότερα:

Μέτωπο άνοιξε ανάμεσα στον υπουργό Μεταφορών και αυτοδιοικητικούς παράγοντες, με αφορμή το άνοιγμα πλευρικών σταθμών διοδίων στη Φθιώτιδα από τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας.

Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης αντιδρώντας στο άνοιγμα των πλευρικών διοδίων στον Μώλο και τις Θερμοπύλες δήλωσε ότι «οι βεβιασμένες και πρόχειρες κινήσεις, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα κυριολεκτικά να ασφυκτιούν δύο μοναδικά πολιτιστικά μνημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, το Μνημείο του Αθανασίου Διάκου στην Αλαμάνα και ο ιστορικός χώρος των Θερμοπυλών, είναι ανεπίτρεπτες και πραγματικά απαράδεκτες. Επιπρόσθετα αντιβαίνουν και στην κοινή λογική».

Επίσης πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία στην εθνική οδό, στην οποία συμμετεχείχαν μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Λαμίας Νίκος Σταυρογιάννης, ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κυριακάκης. Για περισσότερο από μία ώρα κάτοικοι της περιοχής άνοιξαν τα διόδια και επέτρεπαν την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων.

Το υπουργείο Υποδομών υπερασπίστηκε τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, σημειώνοντας ότι εγκρίθηκαν δις από την Βουλή, το 2007 και το 2013 αντίστοιχα. «Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές» τόνισε.

Το υπουργείο σημειώνει ότι ήταν εν γνώσει της Βουλής ο προγραμματισμός της λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων και «ούτε “βεβιασμένες” ούτε “πρόχειρες” κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον». «Οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτα διαφανείς και λεπτομερείς» επισημαίνει, τονίζει ότι «το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια», ενώ συμπεραίνει ότι «το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα».

«Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους» υπογραμμίζει το υπουργείο.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η κριτική για τα διόδια στη Φθιώτιδα δεν ευσταθεί για τους εξής λόγους.

«Η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών διοδίων, για την οποία παραπονείται η Φθιώτιδα, όχι μόνο δεν αποβαίνει σε βάρος των χρηστών αλλά αντίθετα είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης και τούτο γατί το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης».

«Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, επίσης είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης αφού σε αυτούς χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου».

«Αντίθετα με όσα υποστηρίζονται, η λειτουργία των πλευρικών σταθμών επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο και τους παράδρομους, όπως συνηθίζεται από πολλούς γα την αποφυγή των μετωπικών σταθμών διοδίων, δηλαδή τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων».

«Οι κάτοικοι του Μώλου, κατά την κίνησή τους προς Λαμία και από Λαμία προς Μώλο, δεν διέρχονται από πλευρικό σταθμό διοδίων, δοθέντος ότι και οι δύο πλευρικοί σταθμοί αφορούν αποκλειστικά τους εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Λαμία και τους εισερχόμενους στον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Επιπλέον δεν πληρώνουν διόδια στον σταθμό της Αγίας Τριάδας κατόπιν συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο από το 2010».

«Καμία “εσωτερική” μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου».

«Τα έσοδα από τα διόδια επενδύονται 100% στην κατασκευή των δρόμων που δίνουν ζωή και μέλλον σε Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα συνδέοντάς τη με την υπόλοιπη χώρα, μειώνοντας σημαντικά χρόνους πρόσβασης και αυξάνοντας την ασφάλεια μετακίνησης. Εξάλλου η κατασκευή των δρόμων ήδη παράγει σημαντικά αποτελέσματα απασχόλησης και οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές».

«Δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες, με τις τωρινές αντιπαλότητες» σημειώνει.

«Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων» καταλήγει το υπουργείο.