υψηλά-τα-ποσοστά-παραβατικότητας-των-319095
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 12.03.2009 | 00:00

Υψηλά τα ποσοστά παραβατικότητας των φορτηγών οχημάτων στον Πειραιά

Ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά παραβατικότητας στα πάσης φύσεως φορτηγά οχήματα (δημοσίας χρήσεως, ιδιωτικής χρήσεως, βυτιοφόρα υγρών καυσίμων κλπ) που κυκλοφορούν στην ευρύτερη περιφέρεια της νομαρχίας Πειραιά φέρνουν στο φως τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των ελέγχων που πραγματοποίησαν το 2008 τα μικτά κλιμάκια ελέγχου της διεύθυνσης μεταφορών της νομαρχίας Πειραιά.

Τα κλιμάκια ελέγχου της Νομαρχίας Πειραιά διενεργούν τακτικούς ελέγχους σε φορτηγά οχήματα που κυκλοφορούν στην περιοχή της νομαρχίας με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος από την ανεξέλεγκτη εκπομπή αερίων ρύπων.

Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται σε σημεία όπου η διέλευση φορτηγών οχημάτων είναι συχνή, όπως για παράδειγμα στη λεωφόρο Σχιστού, στους δρόμους γύρω από το λιμάνι του Πειραιά και αλλού. Η σύνθεση των μικτών κλιμακίων είναι τετραμελής και σε αυτά συμμετέχουν δύο υπάλληλοι της διεύθυνσης μεταφορών, ένας εκπρόσωπος της τροχαίας και ένας ακόμη υπάλληλος της νομαρχίας.

Τη χρονιά που μας πέρασε τα μικτά κλιμάκια ελέγχου της νομαρχίας Πειραιά έλεγξαν συνολικά 2.918 φορτηγά οχήματα, εντόπισαν παραβάσεις σε 511 (17,5 %) από αυτά και επέβαλαν πρόστιμα συνολικού ύψους 253.557 €.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το είδος των παραβάσεων που εντοπίζονται κατά τη διάρκεια των ελέγχων στα φορτηγά οχήματα. Όπως προκύπτει από τους ελέγχους, οι πιο συνηθισμένες παραβάσεις που καταγράφηκαν ήταν «η μη ύπαρξη ή μη ισχύουσα κάρτα καυσαερίων» με 230 παραβάσεις, το «μη ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ» με 120, τα «φθαρμένα ελαστικά – έλλειψη ταχογράφου» με 60, ενώ ακολουθούν άλλες περιπτώσεις παραβάσεων με μικρότερη συχνότητα.

Από αυτές ξεχωρίζουν οι παραβάσεις, των οποίων η εμφάνιση συνδέεται με την πρόκληση τροχαίων, όπως για παράδειγμα η «οδήγηση από άτομο που δεν διαθέτει ανάλογης κατηγορίας άδεια οδήγησης ή ληγμένη άδεια», το «υπέρβαρο όχημα», η «πλημμελής φόρτωση», η «υπέρβαση της ημερήσιας περιόδου οδήγησης», η «κυκλοφορία φορτηγού κατά τις ώρες απαγόρευσης».

Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις από τη νομαρχία Πειραιά επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες από τον νόμο κυρώσεις (πρόστιμο, αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, κλπ).

«Η χώρα μας δυστυχώς πληρώνει κάθε χρονιά βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο και για τον λόγο αυτό η τήρηση των διατάξεων της νομοθεσίας για την ασφαλή κυκλοφορία όλων των οχημάτων, πόσο μάλλον των φορτηγών, είναι επιβεβλημένη» τόνισε ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας. Όπως είπε «λάθη», «αμέλειες», «αδιαφορία» σε ορισμένα κρίσιμα ζητήματα όπως για παράδειγμα τα φθαρμένα ελαστικά, η πλημμελής φόρτωση, η υπερφόρτωση ενός φορτηγού, η οδήγηση για περισσότερες ώρες από όσες επιτρέπεται «δεν συγχωρούνται και έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να στοιχίσουν ακριβά». Πρόσθεσε δε ότι οι επαγγελματίες οδηγοί που ασκούν ένα εξαιρετικά δύσκολο και κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες επάγγελμα θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην τίθεται σε καμία περίπτωση η ζωή η δική τους και των συνανθρώπων μας σε κίνδυνο. “Οι έλεγχοι στα φορτηγά οχήματα συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς και με γνώμονα τόσο την ασφάλεια στις μετακινήσεις όσο και την προστασία του περιβάλλοντός μας” κατέληξε.