αγοραστός-o-δεκάλογος-της-διατήρηση-269950
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 11.01.2013 | 13:17

Αγοραστός: O «δεκάλογος» της διατήρησης της 8ης ΕΜΑΚ

Τη διατήρηση της 8ης ΕΜΑΚ Θεσσαλίας ζητεί με επιστολή του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Δένδια, τονίζοντάς τους δέκα λόγους που δεν πρέπει να κλείσει, διότι «τέτοιο θα υποβαθμίσει την επιχειρησιακή δύναμη και τις δυνατότητες διάσωσης στη Θεσσαλία».

Σύμφωνα με την επιστολή του Κ. Αγοραστού, «η δεκαετής εμπειρία, η συνεχής εκπαίδευση στη διάσωση και η αναγνωρισμένη γνώση στην αναρρίχηση και την ορειβασία καθιστούν την παρουσία της 8ης ΕΜΑΚ απαραίτητη καθώς στην περιοχή υπάρχουν»:

1. Το μεγάλο εθνικό οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ με τα επικίνδυνα σημεία των Τεμπών και του Πλαταμώνα,

2. Το δευτερεύον οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας μήκους περίπου 5000 χλμ.

3. Σιδηροδρομικό δίκτυο με διπλή γραμμή μεγάλων ταχυτήτων

4. Δίκτυο οδικών και σιδηροδρομικών σηράγγων σε Τέμπη και Πλαταμώνα,

5. Μεγάλο ορεινό όγκο (Όλυμπος, Κίσαβος, Πήλιο, Μαυροβούνι, Πίνδος)

6. Μεγάλα υδατικά συστήματα (Πηνειός, Λίμνες Πλαστήρα-Σμοκόβου-Κάρλας, Αχελώος)

7. ΒΙ.ΠΕ. (Βόλος-Λάρισα) εργοστασιακές μονέδες σε Τρίκαλα, Καρδίτσα

8. Μεγάλοι στρατιωτικοί σχηματισμοί (Α.Τ.Α, 110 Π.Μ., 1η Στρατιά, Στρατηγείο ΝΑΤΟ)

9. Κομβικά σημεία ενέργειας, αγωγός καυσίμων, αγωγός φυσικού αερίου

10. Τρία (3) χιονοδρομικά κέντρα, Πήλιο, Περτούλι, ΚΕΟΑΧ Ολύμπου,

«Είναι λοιπόν αδιανόητη η κατάργηση μιας τόσο σημαντικής μονάδας όπως η 8η ΕΜΑΚ Θεσσαλίας, η οποία εκτός όλων των άλλων διαθέτει την αρτιότερη πιστοποιημένη ορειβατική ομάδα μετά την 1η ΕΜΑΚ Αθηνών», υπογραμμίζει με έντονο ύφος ο Κ. Αγοραστός και καταλήγει:

«Επιπρόσθετα η λειτουργία της 8ης ΕΜΑΚ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με λειτουργικά έξοδα , καθώς συστεγάζεται σε ιδιόκτητο κτήριο της Πυροσβεστικής μαζί με τον σταθμό της ΒΙ. ΠΕ. Λάρισας. Η προσφορά της 8ης ΕΜΑΚ όλα αυτά τα χρόνια είναι αδιαμφισβήτητη. Αν η καταργηθεί ο μεγάλος χρόνος μετάβασης αντίστοιχων κλιμακίων από την Αθήνα η Θες/νικη δυσχεραίνει κατά πολύ τις δυνατότητες επέμβασης και διάσωσης. Οποιαδήποτε κατάργηση η υποβάθμισή της μας βρίσκει αντίθετους καθώς έτσι υποβαθμίζεται και η ασφάλεια του πολίτη».