Αγοραστός: Μεταφορές και Αχελώος αναγκαίοι για την επιβίωση της Θεσσαλίας

Για την ανάγκη να ολοκληρωθούν ο οδικός άξονας Ε65, η ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού Σιδηρόδρομου αλλά και η εκτροπή του Αχελώου, έκανε λόγο ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής. Μάλιστα, όπως ανέφερε για τον Ε65, αν συνεχιστεί το έργο όπως έχει σχεδιαστεί, πρόκειται να υπάρξουν περίπου 15.000 νέες θέσεις εργασίας, φθηνότερο και γρηγορότερο κόστος μετακίνησης, θα αναδειχτεί μια δυναμική περιοχή της Ελλάδας, μέσα από ένα δρόμο, ο οποίος αναμένεται να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία στο ΑΕΠ κατά μισό τοις εκατό

«Σήμερα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 18% του φυσικού αντικειμένου και έχουν πληρωθεί 400 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. πήγαν στα έργα και τα 70 εκατ. σε απαλλοτριώσεις. Αν εγκαταλειφτεί το έργο τα χρήματα αυτά πάνε χαμένα, ενώ ελοχεύει κίνδυνος αποζημιώσεων α στους κατασκευαστές ως αποζημίωση. Επιπλέον, θα χρειαστούν πρόσθετοι πόροι για να υπάρξει περιβαλλοντική αποκατάσταση και αποκατάσταση της προσβασιμότητας, η οποία έχει διαταραχθεί λόγω της κατασκευής του έργου. Το έργο αυτό πρέπει να συνεχιστεί και δεν θα πρέπει να σταθούμε στη βιωσιμότητα του, γιατί κανένας δρόμος δεν είναι από μόνος του βιώσιμος», είπε ο Κ. Αγοραστός.

Ηλεκτροκίνηση θεσσαλικού Σιδηρόδρομου

Σε ό,τι αφορά το θέμα της ηλεκτροκίνησης του θεσσαλικού Σιδηροδρόμου, «εμείς θέλουμε την ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου – Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα. Σε συνεργασία με όλους τους φορείς εντάξαμε το έργο στο πρόγραμμα Jessica. Μέχρι σήμερα όμως δεν υπάρχει καμία απορροφητικότητα, με κίνδυνο απένταξης των χρημάτων. Παρόλα αυτά καταφέραμε να εντάξουμε και στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων 22 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου», είπε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με τον Κ. Αγοραστό, περιφέρεια και φορείς επιθυμούν το έργο διότι είναι το φιλικότερο προς το περιβάλλον, ασφαλέστερο και φθηνότερο μέσο μεταφοράς που μπορεί να γίνει ακόμα πιο φθηνό με την ηλεκτροκίνηση. Επιπρόσθετα, «υπάρχει μία πανεπιστημιακή κοινότητα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ΤΕΙ, ΑΕΙ, στη Θεσσαλία, που είναι διάσπαρτη και η ηλεκτροκίνηση διευκολύνει στη δύσκολη αυτή συγκυρία τη μετακίνηση των φοιτητών στην περιοχή, μιας και δεν δύνανται οι οικογένειες να συντηρήσουν δεύτερα σπίτια. Είναι επιτακτική η ανάγκη ο ΟΣΕ να προχωρήσει στην υλοποίησή του»

Εκτροπή Αχελώου

«Τα διαχειριστικά σχέδια υδατικών λεκανών λένε ότι αν δεν υπάρξει μεταφορά ελάχιστων ποσοτήτων νερού από την άνω ρου του, η Θεσσαλία θα αντιμετωπίσει πολλαπλά προβλήματα. Θα μείνουν ακαλλιέργητα 500.000 στρέμματα, 50.000 αγρότες θα βρεθούν στην ανεργία και οι οικογένειες τους σε απόγνωση. Εάν το έργο αυτό αφεθεί στην τύχη του, θα υπάρξει τεράστιο οικολογικό πρόβλημα με κίνδυνο καταστροφής της περιοχής. Πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι η Θεσσαλία είναι ελλειμματική, με πρόβλημα στο πόσιμο νερό και με πρόβλημα στην ποσότητα και την ποιότητά του, αλλά και στην άρδευση. Το έργο αυτό έχει να συμβάλει και στο ακαθάριστο εθνικό προϊόν και μάλιστα σε αυτή τη δύσκολη χρονική στιγμή», σημείωσε ο Κ. Αγοραστός, αναφερόμενος στην εκτροπή του Αχελώου.

Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου

Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, «εμείς στηρίζουμε με τους πόρους μας το αεροδρόμιο και επιθυμούμε την περεταίρω αναβάθμισή του, γιατί παίζει σημαντικό ρόλο στην ενδυνάμωση του τουριστικού και μελλοντικά εμπορικού προϊόντος της Θεσσαλίας. Όμως αν η περικοπή των πόρων από την κεντρική εξουσία προς την περιφέρεια Θεσσαλίας συνεχιστεί, θα υπάρξει πρόβλημα στην απρόσκοπτη στήριξη και προβολή του αεροδρομίου, κάτι το οποίο απευχόμαστε σε κάθε περίπτωση».

 

ΟΤΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ


Αφήστε μια απάντηση