Το «μίνι bus» χωρίς οδηγό βγαίνει «τσάρκα» στα Τρίκαλα: Να γιατί οι Ιάπωνες παίρνουν τεχνογνωσία από την Ελλάδα!

H ιαπωνική Denso, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συστημάτων ρομποτικής και τεχνολογίας για αυτοκίνητα παγκοσμίως, έχει ζητήσει από την ελληνική ομάδα του CityMobil2 στα Τρίκαλα τεχνογνωσία για ένα αντίστοιχο πρότζεκτ που ετοιμάζουν σε ένα νησάκι του Ειρηνικού!

Το φουτουριστικό χωρίς οδηγό ηλεκτροκίνητο όχημα που από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου διασχίζει τον αστικό ιστό της πόλης έγινε πρωτοσέλιδο στην Κίνα, στον Καναδά, στο Κατάρ, στη Βρετανία, ακόμη και στο Πακιστάν, απασχολώντας κορυφαίες εκπομπές διεθνών τηλεοπτικών μέσων.

Η θεσσαλική πόλη πρωτοπορεί από το 2004 στον τομέα της ψηφιακής καινοτομίας, παρέχοντας μέσω της αναπτυξιακής εταιρείας της προηγμένες ευρυζωνικές υπηρεσίες που στόχο έχουν τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την παροχή προηγμένων υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές, σημειώνεται σε σχετικό ρεπορτάζ του newmoney.gr.

Το μεγάλο άλμα, όμως, έγινε με τη συμμετοχή της εταιρείας του Δήμου Τρικκαίων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα CityMobil2, το οποίο στοχεύει στην προώθηση αυτοματοποιημένων συστημάτων οδικών μεταφορών σε αστικές περιοχές με την υποστήριξη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Σε λίγες μέρες το όχημα χωρίς οδηγό θα αρχίσει να μεταφέρει και επιβάτες για να ξεκινήσει την πλήρη πιλοτική λειτουργία του, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016. Ωστόσο είναι φανερό ότι στόχος δεν είναι να υπηρετήσει τις μετακινήσεις, αφού οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι πολύ χαμηλές (έως 25 χιλιόμετρα) και τα δρομολόγια μικρά.

Σε επίπεδο πρωτοπορίας και διαφήμισης, όμως, προσφέρει τα μέγιστα. Είναι μια νέα και πρωτοποριακή τεχνολογία που υιοθετεί για πρώτη φορά παγκοσμίως ένας ελληνικός δήμος, δίνοντας στη χώρα μας την ευκαιρία να προβληθεί εκτός συνόρων για κάτι διαφορετικό από τα επώδυνα μέτρα των μνημονίων.

Η πρωτοπορία έγκειται στο γεγονός ότι το σύστημα του αυτοματοποιημένου οχήματος δοκιμάζεται για πρώτη φορά μέσα στον αστικό ιστό. Στις άλλες πέντε πόλεις της Ευρώπης που επελέγησαν για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα, όπως η Λωζάνη στην Ελβετία και η Βάνταα στη Φινλανδία, υλοποιήθηκε μέσα σε πάρκα ή έξω από το κέντρο των πόλεων, όπου θα πρέπει να συνυπάρξει με την καθημερινότητα, πράγμα διόλου απλό.

Το πρόγραμμα CityMobil2 (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility) περιλαμβάνει έναν στόλο έξι mini bus 9 έως 11 θέσεων, τα οποία θα διανύουν καθημερινά απόσταση 2,5 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη από τις 10.00 το πρωί έως τις 14.00 και το απόγευμα από τις 16.00 έως τις 20.00.

Πώς δουλεύει το CityMobil2

To ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που λειτουργεί με 12 μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτρικό κινητήρα του και κινείται σε δικό του λεωφορειόδρομο δίπλα σε οχήματα και πεζούς, σε ειδικές υποδομές που σχεδιάστηκαν στην πόλη για τις ανάγκες του έργου. Δεν κάνει θόρυβο, δεν εκπέμπει ρύπους και ακολουθεί πιστά τη διαδρομή που έχει χαρτογραφηθεί στο GPS που διαθέτει, ενώ με το λέιζερ ασφαλείας εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο που τυχόν θα βρεθεί μπροστά του και αμέσως ακινητοποιείται. Συνολικά, έξι είναι τα mini bus χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων. Στο κάθε όχημα έχουν εγκατασταθεί επίσης τέσσερις κάμερες για την πλήρη κάλυψη της ορατότητας του υπευθύνου παρακολούθησής τους.

Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στο όχημα με τέτοιον τρόπο ώστε ο υπεύθυνος στο κέντρο ελέγχου να έχει πεδίο ορατότητας όμοιο με αυτό που έχει ένας οδηγός. Τα επίσημα εγκαίνια αναμένεται να γίνουν στις 11 Νοεμβρίου και η πόλη των Τρικάλων προετοιμάζεται να υποδεχτεί με κάθε επισημότητα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία παρά την γκρίνια που επικρατεί ο κόσμος δείχνει να έχει αγκαλιάσει με διάθεση χιούμορ. Τα «γκαβά λεωφορεία», όπως αποκαλούν χαριτολογώντας οι Τρικαλινοί την ατραξιόν της πόλης, αποδεικνύουν ότι τα Τρίκαλα δεν βραβεύτηκαν τυχαία το 2009 ως μία από τις «έξυπνες» πόλεις του κόσμου.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΤΡΙΚΑΛΑ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ, ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ, MINI BUS