Θεσσαλονίκη: Ευρεία σύσκεψη με θέμα την παραχώρηση του ΟΛΘ

Ευρεία σύσκεψη με θέμα «Παραχώρηση του ΟΛΘ – Απόδοση της προβλήτας 1 του Λιμανιού στην πόλη» πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016, μετά από πρόσκληση που απηύθυνε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, προς το σύνολο των τοπικών αρχών, των φορέων και ιδρυμάτων της πόλης,  καθώς και προς βουλευτές και ευρωβουλευτές της Θεσσαλονίκης.

Αφορμή για τη σύγκληση στάθηκε η δημοσιοποίηση της προετοιμασίας του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και εκμετάλλευση του Λιμένα Θεσσαλονίκης και την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.

Ο Γιάννης Μπουτάρης τόνισε ότι το θέμα είναι επείγον, κρίσιμο και αφορά το σύνολο της πόλης, και ζήτησε από τους παριστάμενους να τοποθετηθούν ανοιχτά όσον αφορά την παραχώρηση της 1ης Προβλήτας του Λιμανιού στο Δήμο Θεσσαλονίκης, τονίζοντας παράλληλα ότι το αίτημα πρέπει να φτάσει ως το υψηλότερο πολιτικό επίπεδο, δηλαδή στον Πρωθυπουργό.

«Το μείζον θέμα για εμάς δεν είναι το ύψος του τιμήματος με το οποίο θα παραχωρηθεί το λιμάνι, αλλά το μέγεθος των επενδύσεων και το χρονοδιάγραμμά τους» ανέφερε ο Δήμαρχος και πρόσθεσε: «Το λιμάνι πρέπει να αξιοποιηθεί καλύτερα για να προκόψει και η πόλη. Και η εμπειρία δείχνει ότι ο ιδιώτης θα συνεισφέρει σε αυτό. Σε καμία περίπτωση όμως δεν δεχόμαστε αυτό να γίνει σε βάρος άλλων λειτουργιών της πόλης. Τέτοιες λειτουργίες εξυπηρετεί η 1η προβλήτα, η οποία φιλοξενεί δράσεις πολιτισμού, αναψυχής και καθημερινής απόδρασης στο πυκνοδομημένο κέντρο της πόλης. Είναι απαραίτητο αυτό να συνεχίσει να γίνεται. Για να το διασφαλίσουμε όμως θέλουμε να περιέλθει επισήμως στην ιδιοκτησία της πόλης. Στην ιδιοκτησία των πολλών και καθημερινών ανθρώπων που τη χρησιμοποιούν και τυχαίνει να αποτελούν τη σιωπηλή πλειοψηφία».

Ο Δήμαρχος επέμεινε στο θέμα των επενδύσεων συγκεκριμένα όσον αφορά το λιμάνι της πόλης σαν σταθμό κρουαζιέρας. «Πρώτα κάνεις την επένδυση και μετά ψάχνεις να βρεις τον πελάτη» είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Θεωρώ σημαντικό οι σχετικές επενδύσεις να καταστούν υποχρεωτικές και υλοποιήσιμες σε βραχύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που προβλέπεται στο προγραμματικό σχέδιο της σύμβασης, δηλαδή μετά το 2021. Αν προβλέπεται μικρή άμεση ζήτηση σε αυτόν τον τομέα, είναι γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή. Δεν πρέπει να αποφύγουμε την έγκαιρη δημιουργία υποδομών με πρόσχημα τη χαμηλή ζήτηση υπηρεσιών κρουαζιέρας. Προϋπόθεση όμως είναι να κληθεί να υλοποιήσει ο επενδυτής άμεσα τις απαραίτητες επενδύσεις».

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΥΣΚΕΨΗ, ΟΛΘ


Αφήστε μια απάντηση