συνεχίζεται-η-κατάληψη-στο-δημοτικό-σ-233654
ΔΗΜΟΙ | 23.01.2014 | 14:17

Συνεχίζεται η κατάληψη στο δημοτικό σχολείο Ανωγείων λόγω έλλειψης προσωπικού

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις  με κατάληψη του δημοτικού σχολείου Ανωγείων μέχρι και την Παρασκευή, όπως αποφάσισε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

Την Παρασκευή το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί συνάντηση στο σχολείο μεταξύ του περιφερειακού Δ/ντη  πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης Απόστολου Κλινάκη, του δημάρχου Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη και του προϊστάμενου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Ρεθύμνου, Στάθη Κοντογιάννη, στην κατεύθυνση εξεύρεσης λύσης για τα προβλήματα στελέχωσης του σχολείου.

Ήδη άλλωστε ο Π=περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Απόστολος Κλινάκης έχει στείλει σχετικά υπομνήματα για τα Ανώγεια στον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο, τονίζοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης.Όπως δήλωσε ο κ. Κλινάκης στην Κρητική Επιθεώρηση το υπουργείο έχει ζητήσει να του σταλούν τα κενά που υπάρχουν, κάτι που δείχνει ότι πιθανότατα θα προχωρήσει σε προσλήψεις για την κάλυψή τους. «Εφόσον ζήτησαν να σταλούν τα στοιχεία για τα κενά μάλλον έχει μπει στη διαδικασία των προσλήψεων», τόνισε ο κ. Κλινάκης. Μένει να αποδειχθεί αν η εκτίμηση του Περιφερειακού Διευθυντή επιβεβαιωθεί.

Σε ανακοίνωσή τους οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο Ανωγείων δηλώνουν ότι αποφάσισαν να κλείσουν το Δημοτικό σχολείο, «διότι παρά τις επανειλημμένες ενημερώσεις και πιέσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς του νησιού μας, δεν καταφέραμε να καλύψουμε κανένα κενό σε διδακτικό προσωπικό».

Σημειώνεται ότι το Δημοτικό σχολείο Ανωγείων λειτούργησε για πρώτη φορά το 1928 και στο πέρασμα των χρόνων έχει δώσει την δυνατότητα εκπαίδευσης σε χιλιάδες παιδιά των Ανωγείων και όχι μόνο.

Αναλυτικά οι γονείς των μαθητών αναφέρουν τα εξής:

«Μια ορεινή και δυσπρόσιτη περιοχή σαν τη δική μας στερείται δυνατοτήτων και ευκαιριών που μπορούν να έχουν τα παιδιά στις πόλεις ή κοντά σε αυτές τις περιοχές.

Η κύρια απασχόληση των παιδιών μας είναι το σχολείο μας, του οποίου οι παροχές μειώνονται διαρκώς. Μέλημα μας είναι η μείωση του φαινομένου της σχολικής διαρροής πράγμα που μειώνει την παραβατική συμπεριφορά και επιτυγχάνεται με τη στελέχωση του τμήματος ένταξης και τοποθέτηση ειδικοτήτων και δασκάλων από την αρχή της σχολικής χρονιάς, χωρίς καθηστερήσεις και μακράς διάρκειας αναμονές δασκάλων. Αυτό δίνει στα παιδιά αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς, κρατώντας το ενδιαφέρον τους ζωντανό για το σχολείο.

Το 10θέσιο Δημοτικό Ανωγείων έχει ήδη υποβαθμιστεί σε 9θέσιο και τώρα λειτουργεί, ελπίζουμε προσωρινά, ως 6θέσιο. Θεωρούμε άδικη αυτή την μείωση των οργανικών θέσεων του σχολείου μας που αποτελεί συστατικό στοιχείο ύπαρξης της κοινωνίας μας. Δεν μπορούμε νʼ ανεχτούμε επιπλέον έκπτωση στο επίπεδο της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Τα ζητήματα υγείας και παιδείας είναι μείζονος σημασία για μας και θα πρέπει η πολιτεία να μεριμνεί με ιδιαίτερη προσοχή.

Για το λόγο αυτό ζητάμε:

1) Την άμεση τοποθέτηση 3 δασκάλων για τον χωρισμό της Πρώτης, Τρίτης και Τετάρτης τάξης των 24,27 και 25 μαθητών αντίστοιχα. ʽΈχουμε να κάνουμε με ανομοιογενή τμήματα με αρκετούς μαθητές να παρουσιάζουν ιδιαίτερες συμπεριφορές, όπως διάσπαση προσοχής και μαθησιακές δυσκολίες, πράγμα που καθιστά δύσκολη την εναρμόνιση των αντιθέσεων και κατʽ επέκταση την εύρυθμη λειτουργία της τάξης. Μείζονος σημασίας είναι το τμήμα της Πρώτης Δημοτικού, καθοριστική τάξη για την είσοδο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

2) Την τοποθέτηση επίσης των ειδικοτήτων της αγγλικής και γαλλικής γλώσσας καθώς και των ειδικοτήτων εφαρμογών πληροφορικής και Μουσικής παιδείας, ώστε να μπορεί να λειτουργεί με πληρότητα και το Ολοήμερο.

3) Ακόμα ζητάμε την ενίσχυση του σχολείου μας με σύγχρονο εξοπλισμό και εποπτικά μέσα ,όπως διαδραστικούς πίνακες σε κάθε τάξη ή οθόνες προβολής, ηλεκτρονικών υπολογιστών, κ.α.

4) Απαιτούμε το ξεκαθάρισμα της κατάστασης με τη γυμνάστρια που κρατά την οργανική της θέση στο σχολείο μας εδώ και 10 χρόνια χωρίς να παρουσιάζεται, αιτούμενη συνεχόμενες άδειες.

5) Αιτούμαστε την επιπλέον μοριοδότηση της περιοχής μας, ώστε να υπάρχει κίνητρο έλευσης εκπαιδευτικών και επιθυμία παραμονής καθʼ όλη την σχολική χρονιά, μειώνοντας έτσι τον αριθμό αιτήσεων για βελτίωση θέσης. Στόχος μας είναι το σχολείο μας να είναι ανοιχτό και να λειτουργεί εύρυθμα και με πληρότητα».