προσφυγή-του-δημάρχου-μήλου-και-70-κατοί-257462
ΔΗΜΟΙ | 20.05.2013 | 20:30

Προσφυγή του δημάρχου Μήλου και 70 κατοίκων για «περίεργες» τροποποιήσεις σε λιμενικό έργο

Προσφυγή προς το ΥΠΕΚΑ σχετικά με το λιμενικό έργο Πολλωνίων, κατέθεσαν  κάτοικοι των Πολλωνίων, στηριζόμενοι και από τον ίδιο τον Δήμαρχο Μήλου, βασιζόμενοι στο γεγονός, ότι η τελική μελέτη δεν έχει καμμιά σχέση με τη μορφή του έργου που είχαν υπόψη τους οι κάτοικοι του χωριού.

Στη συνέλευση που έγινε, και μετά από λεπτομερή μελέτη όλων των στοιχείων, διαπιστώθηκε ότι με τροποποιήσεις που έγιναν στο παρά 5″ της έναρξης των εργασιών και που λίγοι τις αντελήφθησαν, ότι πρόκειται για ένα θηριώδες έργο, για το οποίο κανείς δεν μπορεί να κατανοήσει ποιός είναι τελικά ο σκοπός του. Σύμφωνα με πολίτες των Πολλωνίων, υπάρχει κατ’ αρχήν ένσταση για την έκταση των εκβαθύνσεων. Το έργο προβλέπει την κατασκευή δύο προβλητών50 μ.η κάθε μία, (50 μ.είναι η προβλήτα του Αδάμαντα…) και εκβάθυνση7 μ.σε ακτίνα300 μ.!

Η ένσταση έχει ως εξής:

Προς τον κ. Υπουργό ΠΕΚΑ, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα, οδός Αμαλιάδας 17

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ

Της με αριθ. πρωτ.  19598/5088/19.4.2013 απόφασης του Γενικού Διευθυντή Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.

Κυριε Υπουργε,

Προσφεύγουμε ενώπιον σας, προσβάλλοντας την παραπάνω απόφαση, την οποία θεωρούμε νόμω αβάσιμη, αδικαιολόγητη και καταχρηστική, καθότι  στηρίχθηκε σε σειρά λανθασμένων δεδομένων  , τα οποία λήφθησαν υπόψη και οδήγησαν στην έκδοση της απόφασης αυτής.

Αναλυτικότερα αναφέρουμε τα εξής :

1.-   ‘Οσον αφορά στο τμήμα της τροποποίησης που αναφέρεται“ στην εκβαθυνση μερους της λιμενολεκανης απο τα  – 5,00μ. ( αρχικος σχεδιασμος Μ.Π.Ε. ) στα –7,00 μ.απο τη Μ.Σ.Θ. “  Τα πραγματικά δεδομένα είναι  ότι, η εκβάθυνση μέρους της λιμενολεκάνης που βρίσκεται κοντά στις παραλίες ( απόσταση περίπου60 μ.απο την ακτογραμμή ), είναι απο τα –3,0 μ.στα   -7,00 μ.   και προδευτικά καταλήγει στο πιο απομακρυσμένο από την ακτογραμμή,  τμήμα της να είναι από τα – 5,00μ. στα –7,00 μ.

Επιμελως,δεν αναφέρεται, ότι αυτή η τεραστίου όγκου εκβάθυνση προέκυψε στη φάση αυτή από μία και μόνο αλλαγη στη μελέτη.

Ο  ΚΥΚΛΟΣ ΕΛΙΓΜΩΝ ΤΗΣ ΛΙΜΕΝΟΛΕΚΑΝΗΣ της μικρης προβλητας των Πολλωνιων Μηλου , (μεγιστου μηκους πλοιων <100 μ.)   ΕΧΕΙ ΑΚΤΙΝΑ 150 Μ.  Για να σας δώσω μία τάξη μεγέθους σας ενημερώνω, ότι ο αντίστοιχος του λιμανιού του ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ειναι140 μ.και είναι υπολογισμένος για όλα τα μεγέθη πλοίων.  Το ίδιο ισχύει για το λιμάνι ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ.

Επίσης δεν αναφέρεται , ότι, σύμφωνα με την αρχική μελέτη  , λόγω του πολύ μικρότερου κύκλου ελιγμών και άρα της πολύ μικρότερης λιμενολεκάνης, τα απαιτούμενα βάθη , σχεδόν συνέπιπταν με τα πραγματικά. Άρα είχαμε πάρα πολύ μικρού μεγέθους εκβάθυνση .

Αυτά τα λάθος δεδομένα  έχουν σαν αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε λάθος εκτιμήσεις, οπως αυτή της παραγράφου 39, από το κεφάλαιο «έχοντας υπόψη» της απόφασης  και άρα σε μια λάθος απόφαση .

2.-     Η παράγραφος 39 του κεφαλαίου «έχοντας υπόψη» της απόφασης μας λέει οτι : με την απαιτούμενη τροποποίηση εκτιμάται ότι δεν επέρχεται σημαντική μεταβολή των δεδομένων της αρχικής Μ.Π.Ε. και της σχετικής Α.Ε.Π.Ο. όσον αφορά το μέγεθος , το είδος, την εφαρμοζομένη τεχνολογία, τα γενικά χαρακτηριστικά και την περιβαλλοντική αντιμετώπιση των επιπτώσεων του προς εκτέλεση έργου, ούτε επέρχονται ουσιαστικές διαφοροποιήσεις ως προς τις επιπτώσεις στο περιβάλλον πέραν των αρχικών προβλεφθέντων.

Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό οι επιπτώσεις της  υλοποίησης του έργου ,στην τροποοιημένη του μορφή, στο περιβάλλον θα ειναι τεράστιες.Οι γειτονικές αμμώδεις παραλίες θα εξαφανιστούν ταχύτατα ( θα τις ρουφήξει η τεράστια τρύπα που θα δημιουργήσουμε ).

Στο δυτικό μέτωπο της λιμενολεκάνης ο βυθός θα πάει από τα –3,0 μ.στα –7,0 μ.   ΄Ετσι θα δημιουργήσουμε ενα τεραστιο ρηγμα βαθους τεσσαρων μετρων. Ποιος μελετητης μπορει να ισχυριστει , ενυπογραφα, οτι η αμμουδια δεν θα κυλλησει να πληρωσει το ρηγμα και αρα δεν θα εξαφανιστει ;

Όπως προκύπτει από τις υπάρχουσες μελέτες, το ένα από τα δύο κρηπιδώματα της αρχικής μελέτης, μήκους 50,00 μ, αυτό που βρίσκεται ανατολικά, μπορεί να καλύψει άνετα τις ανάγκες που επικαλείται η τροποποίηση, με ελάχιστο όγκο εκβαθύνσεων, γιατί ο βυθός στην θέση αυτή βρίσκεται περίπου στο – 7,00μ.

3.-   Επισης σας επισημαινουμε μια αλλη , επισης επιμελως παρουσιασμενη , ανακριβεια.

Αναφερεται στο 38 ii του κεφαλαίου «έχοντας υπόψη» της απόφασης  , η μη  υλοποιηση των εν λογω παρεμβασεων δεσμευει την κατασκευη εσαει.

Ναι, αυτο ισχυει  οσον αφορα το  37  ii.  Την αυξηση του ωφελιμου βαθους θεμελιωσης των κρηπιδωματων . Δεν ισχυει ομως οσον αφορα το 37 i. την ταυτοχρονη εκβαθυνση μερους της λιμενολεκανης

Η μη εκβάθυνση της λιμενολεκάνης ενος λιμενικου εργου δεν δεσμευει εσαει το εργο. Μόνο το βάθος της θεμελίωσης των κρηπιδωμάτων δεσμεύει την κατασκευή εσαεί.

Για τους παραπάνω λόγους και καθότι ο νόμος σας παρέχει το απόλυτο  δικαίωμα ακύρωσης παράνομων αποφάσεων και αφού συνεκτιμήσετε και τις τεράστιες αλλοιώσεις του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ευελπιστώντας στην θετική εκ μέρους σας αντιμετώπιση του προβλήματός μας

AΠAITOYME KAI ZHTOYME

την μερική ακύρωση της παραγρ. ii) της υπ΄ αριθ. 19598/5088/19.4.2013 απόφασης του Γενικού Διευθυντή Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, που αφορά την ταυτόχρονη εκβάθυνση της λιμενολεκάνης στη δυτική και μόνο ζώνη ελιγμών πλοίων, που εξυπηρετεί το κρηπίδωμα με στοιχεία Η-Ζ, διατηρώντας κατά τα λοιπά τα ισχύοντα της εν λόγω απόφασης, όσον αφορά την ανατολική ζώνη ελιγμών.

Αθήνα 16 Μαίου 2013